Nodi linfatichi allargati: chì sò è quandu ponu esse cancru

Cuntenutu
- Ciò chì pò fà gonfi gonfii
- 1. Lingua ascelle
- 2. lingua in u collu
- 3. Lingua inguinale
- 4. Lingua in a clavicula
- 5. Lingue in tuttu u corpu
- 6. Lingua à u fondu di u collu
- 7. Lingue vicine à l'arechja
- Quandu i nodi linfatichi allargati ponu esse cancer
- Quandu andà à u duttore
I nodi linfatichi, cunnisciuti ancu cum'è lingue, grumi o nodi linfatichi, sò piccule ghiandole in forma di 'fagioli', chì sò distribuite in tuttu u corpu, è chì aiutanu u sistema immunitariu à funziunà currettamente, postu chì filtranu a linfa per eliminà virus è batteri chì ponu esse un risicu per u corpu. Una volta rimossi, sti microorganismi sò distrutti da i linfociti, chì sò cellule di difesa presenti in i nodi linfatichi.
Sti nodi linfatichi si ponu truvà isolati da u corpu, ma, pè u più, sò prisenti in gruppi in lochi cum'è u collu, l'ascelle è l'inguine. Ogni gruppu hè di solitu rispunsevule per aiutà à luttà contr'à e infezioni chì si sviluppanu vicinu, gonfiandusi quandu accade. Cusì, hè cumunu chì durante un'infezzione urinaria, i linfonodi in l'inguine sianu più faciuli da sente, per esempiu.
Ciò chì pò fà gonfi gonfii
I ganglii linfatichi si gonfianu quandu ci hè un traumu o infezzione vicinu, cusì u locu induve si gonfianu pò aiutà cù u diagnosticu. Circa u 80% di i nodi linfatichi ingrandati in e persone di menu di 30 anni sò da infezioni vicinu à u situ, ma ponu ancu esse:
1. Lingua ascelle
E cause più cumuni di i linfonodi axillari gonfii sò ferite o infezioni in a manu, u bracciu o l'ascella, per via di un tagliu, capelli incarniti o furuncle, per esempiu. Tuttavia, pò indicà prublemi più gravi cum'è u limfoma, soprattuttu quandu ci hè frebba di notte è sudore, ma altre situazioni, cum'è morsi d'animali, brucellosi, sporotricosi, è u cancheru di u senu ponu ancu esse a causa di stu cambiamentu.
Tuttavia, u cancheru hè una causa relativamente rara è, spessu, u gonfiore in a regione di l'ascella ùn pò mancu accade per via di una lingua, pò ancu esse un segnu di cisti o di lipoma, per esempiu, chì sò prublemi più semplici di trattà cù . Cusì, l'ideale hè chì, ogni volta chì avete una lingua chì ùn smarisce, un medicu generale hè cunsultatu per valutà u locu è fà altre prove chì aiutanu à cunfirmà u diagnosticu.
2. lingua in u collu
I nodi linfatichi in u collu ponu gonfà in a regione laterale, ma ancu sottu à a mascella o vicinu à l'arechje. Quandu accade, pò esse pussibule di sente o ancu vede un picculu pezzu in queste regione, chì pò esse un segnu di:
- Abscesu dente;
- Cisti di a tiroide,
- Cambiamenti in i glánduli salivari;
- Mal di gola;
- Faringitis o laringitis;
- Tagliate o muzzicate in bocca;
- Parotite;
- Infezzione di l'arechja o di l'ochju.
In i casi più rari, stu gonfiore di a lingua pò ancu esse un segnu di qualchì tippu di tumore in quella regione, cum'è in a gola, a laringe o a tiroide.
3. Lingua inguinale
Nodi linfatichi in l'inguine, invece, ponu diventà gonfii da infezioni o traumi à e gambe, i pedi o a regione genitale. Una di e cause più cumune hè l'infezzione di e vie urinarie, ma pò accadere ancu dopu una chirurgia intima, è in casu di malatie di trasmissione sessuale, infezioni in e gambe o in i pedi, è certi tipi di cancheru in a regione genitale, cum'è a vulva, cancru vaginale o di u pene.
Scuprite i sintomi più cumuni di e malatie di trasmissione sessuale.
4. Lingua in a clavicula
I grumi in a parte superiore di l'ossu di clavicula ponu indicà infezioni, limfoma, un tumore in i pulmoni, seni, collu o addome. U ganglione induritu in a regione supraclaviculare sinistra, pò indicà neoplasia gastrointestinale, è hè cunnisciutu cum'è nodulu di Virchow.
5. Lingue in tuttu u corpu
Ancu s'ellu hè più cumunu per i nodi linfatichi chì si gonfianu in una sola regione, i grumi ponu apparisce in tuttu u corpu è questu hè generalmente legatu à malatie cum'è:
- Malatie autoimmune,
- Limfoma;
- Leucemia;
- Citomegalovirus;
- Mononucleosi;
- Sifilide Secundaria;
- Sarcoidosis;
- Lupus eritematosu sistemicu;
- Ipertiroidismu;
- Effettu secundariu di i medicazione, cum'è hydantoinate, agenti antitiroidi è isoniazidi.
Vede i primi 10 sintomi di limfoma.
6. Lingua à u fondu di u collu
Lumps vicinu à a parte posteriore di u collu ponu generalmente indicà a presenza di infezioni di u scalp, rubella o ancu morsi di insetti. Tuttavia, è ancu s'ella hè assai più rara, stu tipu di lingua pò ancu resultà da a presenza di u cancheru.
7. Lingue vicine à l'arechja
I nodi linfatichi allargati vicinu à l'arechja ponu indicà situazioni cum'è a rosolia, infezioni à a palpebra o cungiuntivite, per esempiu.
Quandu i nodi linfatichi allargati ponu esse cancer
I nodi linfatichi gonfiati sò guasi sempre un segnu d'infezzione vicinu à a regione, tuttavia, ci sò alcuni casi induve questu gonfiore pò esse un segnu di cancheru, è l'unicu modu per esse sicuru hè di vede un medicu generale per esami, cume un esame. sangue, biopsia o tomografia, per esempiu.
A valutazione di u ganglione allargatu aiuta à identificà ciò chì pò esse, è per questa ragione u duttore palpa a zona è verifica se u ganglione si move, quale hè a so dimensione è se face male. I nodi dolorosi sò menu propensi à esse cancerosi. Avè più nodi allargati da u corpu, aumenta a probabilità di esse leucemia, sarcoidosi, lupus eritematoso sistemicu, reazioni à droghe, è in alcune infezioni. I ganglii in leucemie è linfomi anu una consistenza ferma è ùn causanu micca dolore.
U risicu chì una lingua sia cancru hè più grande quandu dura più di 6 settimane o segni cum'è:
- Parechji nodi linfatichi gonfiati in tuttu u corpu;
- Consistenza indurita;
- Assenza di dolore quandu si tocca i grumi è
- Aderenza.
Inoltre, l'età hè ancu impurtante perchè in e persone di più di 50 anni, hè più prubabile di esse un tumore, cà in i più ghjovani. Cusì, in casu di dubbitu, u duttore pò dumandà una biopsia d'aspirazione cù una agulla fina per verificà e cellule cancerose.
Alcune malatie neoplastiche chì ponu causà nodi linfatichi allargati sò: linfoma, leucemia, è in casu di senu, pulmone, rene, prostata, melanoma, metastasi di a testa è di u collu, tratti gastrointestinali è tumori di cellule germinali.
Quandu andà à u duttore
A maiò parte di i casi di gonfiore di a lingua ùn anu micca bisognu di trattamentu è, dunque, spariscenu in menu di 1 settimana. Tuttavia, hè raccomandatu d'andà à u medicu generale se:
- I nodi linfatichi sò gonfii per più di 3 settimane;
- Ùn ci hè dulore quandu si tocca l'acqua;
- U nulu cresce di dimensioni cù u tempu;
- Ci hè una perdita di pesu senza ragione apparente;
- Apparenzi altri sintomi, cum'è frebba, stanchezza eccessiva, perdita di pesu o sudore di notte;
- Lingua apparisce in più lochi di u corpu.
In questi casi, u duttore pò urdinà parechje prove, in particulare analisi di sangue, per pruvà à identificà a causa, secondu i linfonodi affettati, iniziendu u trattamentu più adattu.