Dislocazione: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A dislocazione hè una lesione intraarticulare in cui una di l'osse hè spustata, perde u so adattamentu naturale. Pò esse assuciatu à una frattura è di solitu hè causatu da traumatismi severi cum'è una caduta, un accidente di vittura o per via di un allentamentu in i ligamenti articulari chì ponu esse causati da malatie croniche cum'è artrite o artrosi, per esempiu.
U primu aiutu per a dislocazione hè di dà à l'individuu un analgesicu è di purtallu à l'uspidale, affinch'ellu possi riceve u trattamentu adattu. S'ellu ùn hè micca pussibule di piglià vi, chjamate una ambulanza chjamendu à u numeru gratuitu 192.
Ancu se una dislocazione pò accade in ogni articulazione in u corpu, e regioni più colpite sò caviglie, dita, ghjinochje, spalle è polsi. In u risultatu di a dislocazione, ci ponu esse danni à i musculi, ligamenti è tendini chì devenu esse trattati più tardi cù una terapia fisica.
Segni è sintomi di dislocazione
I segni è i sintomi di una dislocazione sò:
- Dolore lucale;
- A deformità di l'articulu;
- Pruminenza ossea;
- Pò esse una frattura ossea esposta;
- Gonfiore lucale;
- Incapacità di fà movimenti.
U duttore vene à a diagnosi di dislocazione osservendu a zona deformata è attraversu l'esame di raggi X, chì mostra cambiamenti ossi, ma a MRI è a tomografia ponu esse effettuate dopu à riduce a dislocazione per valutà i danni causati à i musculi, ligamenti è in u capsula cumuna.
Vede chì fà quandu una dislocazione accade.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a dislocazione si face cù l'usu di analgesici per sustene u dulore, chì deve esse indicatu da u duttore, è cù a "riduzione" di a dislocazione, chì cunsiste à mette l'ossu currettamente à u so postu. Questu deve esse fattu solu da i duttori, chì hè una prucedura periculosa, chì richiede pratica clinica. In certi casi, pò esse necessariu di fà una chirurgia per u pusizionamentu currettu di l'ossu, sottu anestesia epidurale, cum'è in u casu di dislocazione di l'anca.
Dopu chì a dislocazione hè stata ridutta, a persona deve stà cun l'articulazione affettata immobilizzata per alcune settimane per facilità a recuperazione da a ferita è prevene dislocazioni recurrenti. Tandu deve esse riferitu à fisioterapia, duv'ellu deve stà per qualchì tempu finu à ch'ellu possi spustà currettamente l'articulazione dislocata.
Ùn hè micca sempre necessariu sottumette una terapia fisica perchè in persone sane dopu à 1 settimana di rimozione d'immobilizazione deve esse dighjà pussibule di ricuperà a gamma di muvimentu è di forza musculare, ma in l'anziani o quandu a persona deve esse immobilizzata per più di 12 settimane pò esse necessariu fà fisioterapia. Capite cumu si face u trattamentu per i principali tippi di dislocazioni.