Cosa da fà in casu di Allergia à u Deodorante
Cuntenutu
- Possibili sintomi d'allergia
- Cosa da fà in casu d'allergia
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'allergia à u deodorante hè una reazione infiammatoria di a pelle di l'ascella, chì pò causà sintomi cume pruriti intensi, vesciche, macchie rosse, rossore o sensazione di brusgiatura.
Ancu se certi tessuti, soprattuttu sintetichi, cum'è lycra, poliester o nylon, ponu ancu causà allergie à l'ascelle, in a maiò parte di i casi, sta irritazione nasce per via di u deodorante adupratu. Questa allergia accade perchè alcuni deodoranti ponu cuntene più sostanze irritanti, cume i profumi, chì ponu causà u corpu à sviluppà una risposta infiammatoria. Vede altre cause di allergie à a pelle.
Cusì, quandu cumpariscenu i primi sintomi d'allergia, u più raccomandatu hè di lavà l'ascelle cù abbondante acqua è sapone à pH neutru, per evità d'aggravà a reazione, poi passà un pocu di crema calmante, cù aloe vera, per esempiu, per idratà è calmarà a pelle.
Possibili sintomi d'allergia
In casu di allergie à u deodorante di solitu unu di i primi sintomi chì apparisce hè a sensazione di brusgiu è a pelle irritata, tuttavia, altri sintomi includenu:
- Veziche o macchie rosse nantu à a pelle;
- Chjappu in l'ascella;
- Pruritazione assai intensa;
- Rossu.
In certi casi, quandu u deodorante ùn hè micca eliminatu immediatamente, pò ancu cumparisce sfocatura, vesciche o ancu brusche in l'ascelle.
In e persone cun sensibilità più grande, ci ponu ancu cumparisce altri sintomi di allergie più gravi, cume gonfiore in faccia, ochji o lingua, sensazione di qualcosa bluccata in a gola o difficoltà à respirà. In questi casi, hè cunsigliatu di andà immediatamente à l'ospedale per piglià un antistaminicu è un corticosteroide direttamente in a vena, evitendu cumplicazioni gravi, cum'è arrestu respiratoriu.
Verificate puru chì altri prublemi ponu causà macchie rosse nantu à a pelle.
Cosa da fà in casu d'allergia
Quandu i sintomi di allergie à u deodorante apparisce, hè impurtante di agisce rapidamente, è hè necessariu di:
- Lavate a zona di l'ascelle cun molta acqua è sapone cù pH neutru, per caccià tuttu u deodorante applicatu;
- Applica prudutti ipoallergenici o calmanti nantu à a pelle, cum'è creme o lozioni cù aloe, camomile o lavanda per esempiu, chì calmanu è idratanu a pelle;
- Applica compresse d'acqua fredda sopra l'ascelle, per riduce i sintomi di irritazione è sensazione di bruciore.
Dopu lavatu è idratatu a pelle, si prevede chì dopu à 2 ore i sintomi spariscinu cumpletamente, s'ellu ùn accade micca o sì i sintomi aggravanu, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatistu u più prestu pussibule.
Inoltre, se i sintomi si sviluppanu in difficultà à respirà o un sintimu di qualcosa bluccatu in a gola, hè cunsigliatu d'andà prestu à l'uspidale o à a sala d'urgenza, chì sò segni di una reazione anafilattica, una situazione di allergie chì necessita di trattamentu urgente.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'allergia à u deodorante dipende da i sintomi, è pò implicà l'usu di rimedi antiistaminichi cum'è Loratadine o Allegra, o corticosteroidi, cum'è Betamethasone. Questi rimedii allevanu è trattanu i sintomi di l'allergia è devenu esse prescritti da u dermatistu.
In i casi induve ci hè assai rossu o prurito in l'ascelle, ponu esse raccomandati ancu unguenti cù proprietà antiistaminiche, chì aiutanu à alleviare questi sintomi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'allergia à u deodorante pò esse fattu da u dermatologu osservendu i sintomi chì apparisce in l'ascelle dopu l'applicazione di u pruduttu. Dopu sta prima analisi, u duttore pò urdinà un test d'allergia per cunfirmà u diagnosticu è identificà u cumpunente chì causa l'allergia. Scuprite cumu si face u test di l'allergia.
Cusì, in certi casi diventa pussibule di sceglie deodoranti chì ùn cuntenenu micca cumposti chì causanu allergie, evitendu cusì l'apparizione di sti tippi di reazioni.
Per evità l'allergia à u deodorante, hè impurtante di pruvà sempre u deodorante in una piccula regione di l'ascella in anticipu, chì li permetta di agisce per qualchì ora, per verificà se una reazione indesiderata apparisce o micca.