Manuvra Heimlich: chì hè è cumu fà
Cuntenutu
- Cumu fà a manuvra currettamente
- 1. In a persona svegliu
- 2. In a persona passata
- 3. In persona
- Ciò chì vulete fà in casu di zitellu strangulatu
A manuvra Heimlich hè una tecnica di primu aiutu aduprata in casi d'emergenza da asfissia, causata da un pezzu di cibu o da ogni tipu di corpu straneru chì si blocca in e vie aeree, impedendu à a persona di respirà.
In questa manuvra, e mani sò aduprate per mette pressione nantu à u diafragma di a persona affucata, chì provoca una tosse furzata è face chì l'ughjettu sia espulsu da i pulmoni.
A manuvra hè stata inventata da u duttore americanu Henry Heimlich, in u 1974, è pò esse praticata da chiunque, basta chì e linee guida sianu seguitate currettamente:
Vede e cause possibili quandu a persona soffoca spessu.
Cumu fà a manuvra currettamente
Dopu avè rilevatu chì a persona ùn hè micca capace di respirà currettamente per via di l'asfogia, u primu passu hè di dumandalli di tussà duru è di appiicà 5 colpi secchi à u spinu cù a basa di una mano.
Se questu ùn hè micca abbastanza, duvete preparà per applicà a manuvra Heimlich, chì pò esse fatta in 3 manere:
1. In a persona svegliu
Questa hè a manuvra tradiziunale di Heimlich, essendu u modu principale per eseguisce a tecnica. U passu à passu si compone di:
- Pusiti daretu à a vittima, implicendu la cù i so bracci;
- Chiudi una manu, cù u pugnu strettu chjosu è u pulgaru in cima, è u posizziuneghja in l'addome superiore, trà u navel è a cassa toracica;
- Pone l'altra manu nantu à u pugnu chjosu, pigliendulu fermamente;
- Tirate entrambe e mani versu l'internu è in altu cù forza. Sì sta regione hè difficiule d'accede, cum'è pò accade in donne obese o incinte in l'ultime settimane, una opzione hè di situà e mani nantu à u vostru pettu;
- Ripetite a manuvra finu à 5 volte di fila, osservendu sì l'ughjettu hè statu espulsu è se a vittima respira.
A maiò parte di u tempu, sti passi sò sufficienti per chì l'ughjettu sia espulsu, tuttavia, in certi casi, a vittima pò continuà à esse incapace di respirà currettamente è di passà. In questu casu, a manuvra adattata per a persona svenuta deve esse effettuata.
2. In a persona passata
Quandu a persona hè incosciente o svanita, è e vie aeree sò bluccate, a manuvra di Heimlich deve esse abbandunata è l'aiutu medicu deve esse chjamatu immediatamente, seguitu da un massaggio cardiacu per u supportu di vita di basa.
Normalmente, a pressione causata da u massaggio cardiacu pò ancu cunduce à a surtita di l'ughjettu chì causa l'ostruzzione, mantenendu u sangue chì circula in u corpu, aumentendu e possibilità di sopravvivenza.
Vede l'istruzzioni passo-passo per fà u massaggio cardiacu currettamente.
3. In persona
Hè pussibule per una persona di soffocà mentre stà sola, è sì face, hè pussibule applicà a manuvra Heimlich à te. In questu casu, a manuvra deve esse effettuata cume:
- Stringhje u pugnu di a manu dominante è posiziunale nantu à l'addome superiore, trà l'ombelicu è a fine di a cassa toracica;
- Tenite sta manu cù a manu non dominante, uttenendu un sustegnu megliu;
- Spinghje forte, è prestu, tramindui mani versu l'internu è in altu.
Ripetite u muvimentu tante volte quant'è necessariu, ma s'ellu ùn hè micca efficace, a manuvra deve esse fatta cù più forza, aduprendu u sustegnu di un ogettu fermu è stabile, chì ghjunghje à a regione di a cintura, cum'è una sedia o un bancone. Cusì, cù e mani sempre nantu à l'addome, u corpu deve esse spintu duramente contr'à l'ughjettu.
Ciò chì vulete fà in casu di zitellu strangulatu
Se u zitellu soffre un soffocamentu seriu cù un ughjettu o un cibu chì li impedisce di respirà, a manuvra hè fatta diversamente. U primu passu hè di mette u zitellu annantu à u bracciu cù a testa un pocu più bassa di u troncu è vede s'ellu ci hè un oggettu in bocca chì pò esse cacciatu.
Altrimente, è ella hè sempre affucata, duverete appughjalla sopra, cù u to ventre nantu à u bracciu, cù u torsu più bassu di e gambe, è dà 5 schiaffi cù a basa di a manu nantu à u spinu. S'ellu ùn hè ancu abbastanza, u zitellu deve esse giratu in avanti, sempre nantu à u bracciu, è fà cumpressioni cù e dite di u mezu è sunà nantu à u pettu di u zitellu, in a regione trà i capezzoli.
Per sapenne di più nantu à cumu sbulicà u zitellu, verificate ciò chì farà se u zitellu soffoca.