Cosa hè a Mastite, cumu identificà è luttà contr'à i sintomi
Cuntenutu
- Cumu ricunnosce i sintomi di mastite
- Cumu luttà contr'à i sintomi
- Cumu prevene a mastite
- Quale hè u più à risicu di mastite
A mastite hè una infiammazione di u senu chì provoca sintomi cum'è dolore, gonfiore o rossu, chì pò o ùn pò esse accumpagnata da una infezzione è dunque causà frebba è brividi.
Generalmente stu prublema hè più cumunu in e donne chì stanu allattendu, soprattuttu in i primi trè mesi dopu a nascita, per via di l'ostruzzione di i canali da chì passa u latte o di l'entrata di batteri per a bocca di u zitellu. Tuttavia, pò ancu accade in l'omi o in qualsiasi altra tappa di a vita di una donna per via di l'ingressu di batteri in u senu in casi di ferita di u capezzolu, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, a mastite affetta solu un senu, è i sintomi si sviluppanu di solitu in menu di dui ghjorni. A mastite hè curabile è deve esse trattata u più prestu pussibule per prevene l'infezioni è aggravà cusì i sintomi.
Cumu ricunnosce i sintomi di mastite
A mastite produce sintomi di ingorgu di u senu, cum'è:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Chills;
- Malaise;
- Pettu gonfiu, induritu, caldu è rossu;
- Dolore intensu in u pettu;
- Mal di testa;
- Nausea à vomitu pò esse presente.
A mastite micca trattata pò avanzà à l'ascessu di u senu è a necessità di drenaje chirurgicu. Se sperimentate questi sintomi hè impurtante cercà cunsiglii medichi, postu chì antibiotici, analgesici è antiinflamatori ponu esse richiesti.
Alcune situazioni chì favurizanu a mastite sò stanchezza, stress, travagliu fora di casa, è soprattuttu a manera chì u zitellu si mette nantu à u pettu perchè pò causà crepe in i capezzoli è l'estrazione di u latte pò esse compromessa è ci hè sempre qualchì traccia di latte sempre in i petti..
Cumu luttà contr'à i sintomi
Alcuni modi per alleviare i sintomi di mastite in casa sò:
- Riposa u più pussibule trà l'alimentazione;
- Allattate più spessu per chì u pettu ùn sia pienu di latte;
- Variate a pusizione in quale allattate;
- Bei circa 2 litri di fluidi à u ghjornu cum'è acqua, tè o acqua di coccu;
- Applica cumpressi caldi à u pettu o fate un bagnu caldu;
- Massaggio cù dilicati movimenti circulari di a parte affettata;
- Purtate un bra sport.
Sì l'allattamentu maternu diventa assai dulurosu o se u zitellu ricusa di beie da u senu infiammatu, u latte pò esse espressu manualmente o cù una pompa. Vede cumu conservà u latte maternu.
In i casi induve si sviluppa un'infezzione, i livelli di sodiu è di cloruru in u latte aumenteranu è i livelli di lattosiu diminuiranu, chì lascia u latte cù un sapore diversu, chì pò esse rifiutatu da u zitellu. Pudete optà per e formule per i zitelli finu à chì a mastite sia trattata.
In certi casi, l'usu di l'antibiotici pò esse necessariu. Scuprite più opzioni di trattamentu per a mastite.
Cumu prevene a mastite
In i casi di donne chì stanu allattendu, a probabilità di sviluppà mastite pò esse ridutta di seguitu:
- Completamente viotu u pettu dopu allattà;
- Lascià u zitellu sviutà u primu pettu prima di dà l'altru, alternendu i seni à a prossima alimentazione;
- Varieghja a pusizione per allattà cusì chì u latte hè cacciatu da tutti i segmenti di u pettu;
- Ammaistrà più spessu, soprattuttu sì u pettu hè pienu di latte;
- Mette u zitellu in a pusizione curretta, pusendu lu davanti à u pettu, cù a bocca à l'altura di u capezzolu, impedendu à a mamma di furzà a postura, postu chì pò causà ferite à u caprettu. Vede quale hè a pusizione curretta per allattà.
- Evite di mette indumenti stretti, Optendu per a ropa chì sustene u pettu senza creà una pressione eccessiva.
In altri casi, hè impurtante trattà currettamente e ferite vicinu à u capezzolu per impedisce l'entrata di batteri chì causanu mastite. Un bon esempiu hè di trattà currettamente e ferite causate da a perforazione di u nipple.
Quale hè u più à risicu di mastite
Ci sò parechji fattori di risicu chì ponu esse a causa di a mastite. U più prubabile di accade hè in e donne chì stanu allattendu, essendu più frequenti in e prime settimane dopu a nascita, soprattuttu se l'allattamentu hè sempre fattu in a stessa pusizione.
Inoltre, se a mamma hè troppu stanca o stressata, hà una cattiva dieta, porta vestiti troppu stretti, o se porta sacchi assai pesanti, pò ancu avè mastite più faciule.
In omi o donne chì ùn stanu micca allattendu, l'apparizione di tagli o ferite nantu à u capezzolu pò esse a causa di a mastite, ma u so sviluppu pò accade solu per via di l'invecchiamentu naturale di u senu, soprattuttu à a menopausa.