Istoplasmosi: chì hè, sintomi principali è trattamentu
![Istoplasmosi: chì hè, sintomi principali è trattamentu - Salute Istoplasmosi: chì hè, sintomi principali è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/histoplasmose-o-que-principais-sintomas-e-tratamento.webp)
Cuntenutu
L'istoplasmosi hè una malattia infettiva causata da u fungu Histoplasma capsulatum, chì pò esse trasmessi da culombi è batte, principalmente. Sta malatia hè più cumuna è più grave in e persone chì anu un sistema immunitariu indebolitu, cum'è e persone cun AIDS o chì anu avutu un trasplante, per esempiu.
A contaminazione da u fungu si faci quandu inalazione di i funghi prisenti in l'ambiente è i sintomi varienu secondu a quantità di spore inalate, cù frebba, brividi, tosse secca è difficultà à respirà, per esempiu. In certi casi, u fungu pò ancu sparghje in altri organi, in particulare u fegatu.
U trattamentu deve esse fattu secondu a raccomandazione di u duttore, cù u duttore di solitu raccomandendu l'usu di farmaci antifungali, cume Itraconazole è Anfotericina B, per esempiu.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/histoplasmose-o-que-principais-sintomas-e-tratamento.webp)
Sintomi di Histoplasmosi
I sintomi di istoplasmosi di solitu cumpariscenu trà 1 è 3 settimane dopu à u cuntattu cù u fungu è varienu secondu a quantità di fungu inalatu è u sistema immunitariu di a persona. Più hè grande a quantità di funghi inalati è più hè compromessu u sistema immunitariu, più i sintomi sò severi.
I sintomi principali di l'histoplasmosi sò:
- Frebba;
- Chills;
- Mal di testa;
- Difficultà à respirà;
- Tosse secca;
- Dolore di pettu;
- Stanchezza eccessiva.
Di solitu, quandu i sintomi sò lievi è chì a persona ùn hà micca un sistema immunitariu indebulitu, i sintomi di l'istoplasmosi spariscenu dopu à qualchì settimana, tuttavia hè cumunu chì piccule calcificazioni apparischinu in i pulmoni.
Quandu a persona hà un sistema immunitariu indebolitu, essendu più frequente in e persone cun AIDS, chì anu avutu un trapianto o adupranu droghe immunosoppressive, i sintomi sò più cronichi, è ci ponu esse principalmente cambiamenti respiratorii severi.
Inoltre, in mancanza di trattamentu o in mancanza di un diagnosticu currettu, u fungu pò sparghje in altri organi, dendu origine à a forma diffusa di a malatia, chì pò esse fatale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'istoplasmosi varieghja secondu a gravità di l'infezzione. In casu d'infezioni lievi, i sintomi ponu sparisce senza a necessità di alcun trattamentu, tuttavia l'usu di Itraconazole o Ketoconazole, per esempiu, chì deve esse adupratu da 6 à 12 settimane secondu a guida di u duttore, pò esse raccomandatu.
In casu d'infezioni più gravi, u medicu generale o specialistu di e malatie infettive pò indicà l'usu di Anfotericina B direttamente in a vena.