Méningite pneumococca: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di Meningite Pneumococca
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Chì sequenze ponu nasce
- Cumu si prutege
A meningite pneumococca hè un tipu di meningite batterica chì hè causata da u batteriu Streptococcus pneumoniae, chì hè ancu l'agente infettivu rispunsevule di pulmonite. Stu batteriu pò infiammà e meningi, chì hè u tessutu chì prutege u sistema nervosu, purtendu à l'apparizione di segni è sintomi di meningite, cume difficultà à move u collu, cunfusione mentale è inganni.
Sta malatia hè grave è deve esse trattata à l'uspidale amministrendu antibiotici per luttà contr'à i batteri. Hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu appena i primi segni di meningite pneumococcica apparsu per prevene u sviluppu di cumplicazioni, cum'è a perdita di l'audizione è a paralisi cerebrale, per esempiu.
Sintomi di Meningite Pneumococca
U batteriu Streptococcus pneumoniae pò esse truvatu in u sistema respiratoriu senza causà sintomi. Tuttavia, alcune persone anu un sistema immunitariu indebolitu, favurendu a proliferazione di sta batteria, chì pò esse trasportata da u sangue à u cervellu, dendu à l'infiammazione di e meningi è purtendu à l'apparizione di i sintomi seguenti:
- Febbra sopra à 38 ° C;
- Vomitu è nausea custanti;
- Rossu in tuttu u corpu;
- Difficultà à move u collu;
- Ipersensibilità à a luce;
- Cunfusione è inganni;
- Cunvulsioni.
Inoltre, quandu stu tipu di méningite si verifica in i zitelli pò ancu causà altri segni cum'è un puntu molle prufondu, u rifiutu di manghjà, una irritabilità eccessiva o gambe è braccia assai rigide o cumpletamente molli, cum'è una bambola di straccio.
A trasmissione di stu batteriu pò accade da persona à persona per mezu di goccioline di saliva è secrezioni da u nasu è di a gola chì ponu esse suspesi in l'aria, tuttavia, u sviluppu di a malattia ùn accade necessariamente, chì dipende da altri fattori relativi à a persona.
Cosa da fà in casu di suspettu
Se i segni è i sintomi di meningite pneumococcica apparisce, hè raccomandatu andà in una sala d'urgenza per cunfirmà u diagnosticu è iniziare u trattamentu adeguatu.
U diagnosticu di meningite pneumococcica hè generalmente fattu da u duttore osservendu i sintomi, tuttavia, hè necessariu fà un esame di u fluidu cerebrospinale spinale, chì hè a sostanza chì si trova in a spina dorsale. In questu esame, cunnisciutu cum'è puntura lombare, u duttore mette una agulla in una di e articulazioni di a spina è tira un pocu di liquidu da valutà è da laboratorio è per cunfirmà a presenza di i batteri.
Cumu hè fattu u trattamentu
A meningite pneumococcica deve esse trattata u più prestu pussibule per evità cumplicazioni cum'è a perdita di l'audizione o a paralisi cerebrale è per aumentà a probabilità di guarì. U trattamentu dura di solitu circa 2 settimane è si face in ospedale cù antibiotici. Inoltre, i corticosteroidi ponu esse ancu necessarii per riduce l'infiammazione in e membrane di u cervellu è alleviare u dolore.
In i casi i più gravi, in i quali a meningite hè identificata troppu tardi o chì a malattia si sviluppa assai prestu, l'assistenza in una Unità di Cura Intensiva (UCI) pò esse tenuta à esse in custante osservazione.
Chì sequenze ponu nasce
Stu tippu di meningite hè una di e forme più aggressive di a malattia è, dunque, ancu cù u trattamentu currettu ci hè qualchì probabilità d'avè sequelle, cume a perdita uditiva, paralisi cerebrale, prublemi di discorsu, epilessia o perdita di vista. Amparate più nantu à e pussibuli cumplicazioni di sta malatia.
In certi casi, queste complicazioni di meningite ponu piglià pochi mesi per apparì o sviluppà cumpletamente è, dunque, hè necessariu mantene un seguitu medicu dopu a dimissione, soprattuttu dopu à 4 settimane, chì hè quandu un test di udizione deve esse fattu, per esempiu esempiu.
Cumu si prutege
U megliu modu per evità di sviluppà a meningite pneumococcica hè a vaccinazione contr'à a meningite, chì hè inclusa in u calendariu di vaccinazione è deve esse fatta in u primu annu di vita di u zitellu è deve esse a prima dosa amministrata à 2 mesi di età. Capite cumu funziona u calendariu di vaccinazione.