Hè Normale Avè Scaricamentu Durante a Menopausa?
Cuntenutu
- À chì pare una scarica sana?
- À chì pare una scarica anormale?
- Perchè accade questu?
- Diminuzione di ormoni
- Pelliccia diluente
- Problemi di lubrificazione
- Quantu dura?
- Cosa da fà
- Quandu si parla cù un duttore
- Diagnosticu
- Trattamentu
- U fondu
A menopausa hè una parte naturale di a vita. Hè a linea trà perimenopause è postmenopause.
Avete arrivatu à a ménopause quandu ùn avete micca avutu un periodu in 12 mesi. I cambiamenti cumincianu assai prima di questu, però. À parte da quandu a produzzione di u vostru corpu di estrogeni è progesteronu cumencia à calà abbastanza per causà sintomi nutevuli, site in perimenopausa.
Questa fase di transizione tende à cumincià trà l'età di 45 è 55 è pò durà da 7 à 14 anni. Tuttavia, pò accadere prima è più bruscamente se avete avutu u vostru utru o ovari rimossi chirurgicamente. Dopu a menopausa, site cunsideratu postmenopausale.
U cambiamentu di i livelli di ormoni pò pruduce una varietà di effetti, chì puderebbenu significà un aumentu o una diminuzione di a secrezione vaginale. A scarica vaginale hè normale durante a vita di una donna. Aiuta cù a lubrificazione è cuntene una certa quantità di acidità, chì aiuta à luttà contr'à l'infezioni.
Aumentà a secrezione vaginale pò distrarre in questu momentu, ma ùn hè micca necessariamente qualcosa chì abbia bisognu di trattamentu. D'altra parte, una scarica vaginale insolita pò esse un segnu chì qualcosa ùn va micca.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à u tippu di scaricamentu chì pudete aspettà à a menopausa è quandu duvete vede u vostru duttore.
À chì pare una scarica sana?
A scarica vaginale varieghja da donna à donna è in i diversi tempi di a vita.
In generale, una scarica sana hè bianca, crema, o chjara. Ùn hè micca troppu grossu è pò ancu esse un pocu acquosa. Ùn hà micca un forte odore è ùn face micca irritazione.
Pudete avè tantu pocu chì ùn ne aviate mancu rimarcatu finu à vedelu nantu à a vostra biancheria intima. O pudete avè tantu chì avete bisognu di un mutandine in qualchi ghjornu. Tramindui sò in u intervallu nurmale.
À chì pare una scarica anormale?
U culore di u vostru scaricamentu pò esse un indiziu chì ci hè qualcosa di male:
- Scarica bianca spessa cù a cunsistenza di u casgiu: Questa puderia signalà una infezzjoni di levadura.
- Scaricamentu grisgiu: Questa puderia esse da una infezzione batterica.
- Scaricamentu giallu-verdurinu: Questu puderia esse un sintimu di vaginite infiammatoria desquamativa, atrofia vaginale, o trichomoniasi.
- Scaricamentu rosa o marrone: A scarica rosa o bruna cuntene probabilmente sangue. Se site passatu 12 mesi senza un periodu, ùn duverebbe micca vede sangue in a vostra dimissione. Questu puderia esse un segnu chì ci hè una anormalità di l'utru. Pò esse ancu un sintomu di cancheru.
Eccu alcuni segni in più chì a vostra dimissione pò esse micca normale:
- Hà un odore spiacevule.
- Hè irritante u vostru vagina o vulva.
- Hè più cà un mutandine pò trattà.
- Avete altri sintomi spiacevuli, cume rossi, brusgiature o relazioni dolorose.
Perchè accade questu?
Probabilmente avete rimarcatu cambiamenti di scaricamentu durante a perimenopausa. Ci hè parechje ragioni per chì pudete avè una secrezione vaginale mentre ghjunghjite à a menopausa.
Diminuzione di ormoni
Per una cosa, u vostru corpu hà attraversu assai cambiamenti in l'ultimi anni. I livelli di estrogeni è progesterone sò assai più bassi di quelli chì eranu prima. Per parechje donne, però, questu significa menu scarica vaginale, micca di più.
Una quantità più bassa di ormoni femminili pò fà chì a vagina diventi più fina, più secca è più facilmente irritata. U vostru corpu pò risponde producendu una scarica supplementare.
Pelliccia diluente
Avà chì a to pelle hè un pocu più fina è più delicata, pò ancu esse irritata quandu hè toccu da l'urina. Questu pò purtà à una maggiore scarica.
Una vagina diluente pò ancu fà più faciule per sviluppà infezioni vaginali, cù una scarica anormale.
Problemi di lubrificazione
Se avete avutu una isterectomia, ùn avete più un utru. Mentre chì mette una fine immediata di a menstruazione, ùn impedisce micca a vagina di pruduce qualchì lubrificazione. Hè una bona cosa, perchè a purtata vaginale à a ménopause aiuta à mantene a vostra vagina lubrificata durante u rapportu sessuale.
In fattu, avè un attu sessuale regulare o altre attività vaginale aiutanu à mantene a vostra vagina sana. Altrimenti, pudete sviluppà atrofia vaginale, una situazione in cui i vostri muri vaginali diventanu più corti è più stretti. Questu pò causà un prublema à l'altra estremità di u spettru: eccessiva secchezza vaginale. Porta ancu à irritazione, infiammazione è dolore durante i rapporti sessuali.
Quantu dura?
Ognunu hè diversu. In generale, più bassi sò i vostri livelli di ormoni femminili, menu scarica averete. Puderete sempre avè una certa quantità di secrezione vaginale, però.
Se ùn ci hè nunda di male medicu, ùn ci hè manera di dì quantu durerà. A Perimenopause hè un mumentu di grandi cambiamenti, ma una volta ghjuntu à a marca di 1 annu senza periodi, u vostru corpu si stalla in una nova normalità.
Postmenopause, pudete truvà chì avete menu scarica vaginale. À un certu puntu, pudete ancu circà à i lubrificanti per sollievu da a secchezza vaginale.
Se a dimissione hè duvuta à una infezzione, si deve schjarisce abbastanza prestu cù u trattamentu. Sì avete qualchì quistione nantu à a quantità di dimissione chì avete, vale a pena di cuntrollà cù u vostru duttore.
Cosa da fà
Sì avete ciò chì pare esse una scarica normale, ci sò uni pochi di cose chì pudete fà per prevene l'irritazione di a pelle:
- Purtate biancheria intima sciolta, in cotone Cambialli quandu sò bagnati.
- Aduprate un liggeru mutandine per mantene a zona secca, se necessariu. Sceglite prudutti senza prufume è cambiate spessu u vostru pad.
- Lavate delicatamente a zona genitale cun acqua pianura. Evite aduprà sapone.
- Patate a zona secca dopu u bagnu o a doccia.
Eccu alcune cose chì pudete fà per alleviare l'accumpagnamentu di l'irritazione:
- Evite di duppià è aduprà prudutti di igiene femminile.
- Evite i bagni à bulle è u bagnu cù prudutti chì cuntenenu fragranze è altri ingredienti duri.
- Lavate a vostra biancheria intima in detergente dolce. Saltate i dolcificanti è i fogli di l'asciugatrice è risciacquate bè.
- Assicuratevi chì i vostri vestiti ùn sò micca troppu stretti in a zona genitale.
- Dormite senza biancheria intima, se pudete.
Quandu si parla cù un duttore
Probabilmente puderete cunnosce chì quantità di scarica vaginale hè normale per voi. Ma sì site tuttu preoccupatu di a perdita vaginale, vedi u vostru duttore.
Alcuni segni chì pudete avè una situazione chì richiede trattamentu includenu:
- scaricamentu di qualsiasi culore altru ch'è u biancu, crema, o chjaru
- spessore, scarica sfumata
- un cattivu odore
- brusgiante
- pruritu
- rossu
- scàrigu persistenti, fastidiosu
- infjammazione di u vaginu è di a vulva (vaginite)
- urinazione dulurosa
- attualità dulurosa
- rash genitale o ferite
Ogni quantità di sanguinamentu dopu a menopausa hè anormale è duveria invità una visita à u vostru duttore.
Ancu se u scaricamentu puderia esse perfettamente normale à a ménopause, pudete ancu avè infezioni batteriche è di levitu. Siccomu a vostra pelle pò esse più sensibile, pudete dinò sviluppà irritazione vaginale è vulvare per saponi, prudutti d'igiene, è ancu detergenti per lavanderia.
Infezioni di trasmissione sessuale (STI) chì ponu causà secrezione vaginale includenu:
- clamidia
- gonorrea
- VIH
- trichomoniasi
Assicuratevi di discutere u culore, a cunsistenza è l'odore di a vostra discarica, più qualsiasi altri sintomi chì pudete avè.
Diagnosticu
Dopu avè discuttu i vostri sintomi è a storia di a salute, u vostru duttore probabilmente farà un esame pelvicu per circà eventuali irregolarità. U diagnosticu pò ancu implicà un esame di a secrezione vaginale sottu un microscopiu per verificà u livellu di acidità è per segni di infezione.
Trattamentu
U scaricamentu vaginale nurmale ùn hà micca bisognu di esse trattatu.
L'atrofia vaginale pò esse trattata cù lubrificanti è, in certi casi, creme o compresse di estrogeni. L'infezzioni di levadure ponu esse trattate cù farmaci antifungali senza ricetta.
U vostru duttore pò prescrive medicazione per infezioni batteriche è IST.
U fondu
A scarica vaginale hè normale durante a vita di una donna, ma ci sò fluttuazioni naturali in a quantità.
A menopausa hè a linea di divisione trà a perimenopausa è a postmenopausa. Pudete notà un aumentu o una diminuzione di a scarica durante stu tempu.
Ùn ci hè nisuna causa di preoccupazione se u vostru scaricamentu hè un culore normale è a cunsistenza è ùn avete micca altri sintomi. Ma s’ellu ùn pare micca nurmale, abbia un odore sgradevole, o sia accumpagnatu da altri sintomi, hè impurtante vede u vostru duttore. Pò esse per via di una infezzione o di una malattia chì hà bisognu di trattamentu.