Cosa hè u mielogramu, à chì serve è cumu si face?
Cuntenutu
U mielogramu, cunnisciutu ancu cum'è aspirazione di midollo osseu, hè un esame chì hà per scopu di verificà u funziunamentu di u midollo osseu da l'analisi di e cellule sanguine prodotte. Cusì, questu esame hè dumandatu da u duttore quandu ci hè un suspettu di malatie chì ponu interferisce cù sta produzzione, cum'è leucemia, linfoma o mieloma, per esempiu.
Questu esame deve esse fattu cù una agulla spessa, capace di ghjunghje à a parte interna di l'ossu induve si trova a midula ossea, pupularmente cunnisciuta cum'è midula, dunque hè necessariu fà una piccula anestesia localizzata per diminuisce u dolore è u disagiu durante u prucedura.
Dopu avè raccoltu u materiale, l'hematologu o patologu analiserà u campione di sangue, è identificerà cambiamenti possibili, cume a diminuzione di a produzione di cellule sanguine, a produzzione di cellule difettose o cancerose, per esempiu.
Situ di puntura di MielogramPer chì ghjè
U mielogramu hè di solitu dumandatu dopu à cambiamenti in u conte di sangue, in u quali sò identificate poche cellule sanguine o un gran numeru di cellule immature, per esempiu, chì sò indicative di cambiamenti in a medula ossea. Cusì, u mielogramu hè dumandatu per investigà a causa di u cambiamentu, è pò esse indicatu da u duttore in e seguenti situazioni:
- Investigazione di anemia senza spiegazione, o di a riduzione di u numeru di globuli bianchi è di piastrine in cui e cause ùn sò state identificate in l'esami iniziali;
- Ricerca di cause di cambiamenti di funzione o di forma in e cellule sanguine;
- Diagnosticu di u cancheru ematologicu, cum'è a leucemia o u mieloma multiplu, frà altri, è dinò u seguitu di l'evoluzione o di u trattamentu, quandu hè digià statu cunfirmatu;
- Sospetta metastasi di cancheru severu à a midula ossa;
- Investigazione di frebba di causa scunnisciuta, ancu dopu à parechje prove;
- Sospettata infiltrazione di midollo osseu da sostanze cum'è u ferru, in casu di emocromatosi, o infezioni, cum'è leishmaniasi viscerale.
Cusì, u risultatu di u mielogramu hè assai impurtante in a diagnosi di parechje malatie, permettendu un trattamentu adeguatu. In certi casi, a biopsia di midollo osseu pò ancu esse necessaria, un esame più cumplessu è chì richiede più tempu, postu chì hè necessariu di rimuovere un pezzu d'ossu, ma spessu impurtante per dà più dettagli nantu à a midula ossea. Scuprite à chì serve è cumu si face a biopsia di u midollo.
Cumu hè fattu
Un mielogramu hè un esame chì punta à i tessuti profondi di u corpu, chì questu hè generalmente fattu da un medico generale o ematologu. Generalmente, l'osse in cui sò effettuati i mielogrammi sò u sternu, situatu in u pettu, a cresta iliaca, chì hè l'ossu situatu in a regione pelvica, è a tibia, ossu di a gamba, fattu di più in i zitelli, è i so passi includenu:
- Pulite u locu cù materiali adatti per evità a contaminazione, cum'è povidina o clorexidina;
- Eseguite anestesia lucale cù una agulla nantu à a pelle è à l'esternu di l'ossu;
- Fate una puntura cù una agulla speziale, più spessa, per trapassà l'ossu è ghjunghje à a medula;
- Cunnette una siringa à l'agulla, per aspirà è raccoglie u materiale desideratu;
- Elimina l'agulla è cumpressa a zona cù una gasa per prevene i sanguinamenti.
Dopu avè raccoltu u materiale, hè necessariu effettuà l'analisi è l'interpretazione di u risultatu, chì pò esse fattu per diapositiva, da u duttore stessu, è ancu da macchine specializate in l'analisi di e cellule sanguine.
Possibili risichi
Generalmente, u mielogramu hè una procedura rapida cun complicazioni rare, tuttavia, hè pussibile sperimentà dolore o disconfortu in u situ di puntura, oltre à sanguinamenti, ematomi o infezioni. A raccolta di u materiale pò esse necessaria, in pochi casi, per via di a quantità insufficiente o inadeguata di campione per analisi.