Mielomeningocele: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
![Mielomeningocele: chì hè, sintomi, cause è trattamentu - Salute Mielomeningocele: chì hè, sintomi, cause è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/mielomeningocele-o-que-sintomas-causas-e-tratamento.webp)
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì causa a mielomeningocele
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Hè pussibile avè una cirurgia annantu à l'utru?
- Fisioterapia per u mielomeningocele
- Quandu vultate à u duttore
U Mielomeningocele hè u tippu più severu di spina bifida, in cui l'osse di a spina di u zitellu ùn si sviluppanu currettamente durante a gravidanza, causendu l'apparizione di un saccu nantu à u spinu chì cuntene a medula spinale, i nervi è u fluidu cerebrospinale.
Generalmente, l'aspettu di a borsa mielomeningocele hè più frequente in u fondu di u spinu, ma pò cumparisce in ogni locu di a spina, pruvucendu u zitellu à perde a sensibilità è a funzione di i membri sottu à u locu di l'alterazione.
U mielomeningocele ùn hà micca rimediu perchè, ancu se hè pussibule di riduce u saccu cù una chirurgia, e lesioni causate da u prublema ùn ponu micca esse completamente invertite.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/mielomeningocele-o-que-sintomas-causas-e-tratamento.webp)
Principali sintomi
U sintomu principale di mielomeningocele hè l'apparizione di una sacchetta nantu à a schiena di u zitellu, tuttavia, altri segni includenu:
- Difficultà o assenza di muvimentu in e gambe;
- Debbulezza musculare;
- Perdita di sensibilità à u calore o u fretu;
- Incontinenza urinaria è fecale;
- Malformazioni in e gambe o in i pedi.
Di solitu, u diagnosticu di mielomeningocele hè fattu ghjustu à a nascita cù l'osservazione di u saccu nantu à u spinu di u zitellu. Inoltre, u duttore di solitu richiede esami neurologichi per verificà eventuali implicazioni nervose.
Chì causa a mielomeningocele
A causa di u mielomeningocele ùn hè ancu ben stabilita, tuttavia si crede chì sia u risultatu di fattori genetichi è ambientali, è hè generalmente legata à una storia di malformazioni spinali in a famiglia o carenza di acidu folicu.
Inoltre, e donne chì anu usatu certi medicinali anticonvulsivanti durante a gravidanza, o chì anu diabete, per esempiu, sò più propensi à avè mielomeningocele.
Per prevene u mielomeningocele, hè impurtante per e donne incinte di integrà l'acidu folicu prima è durante a gravidanza, perchè oltre à evità u mielomeningocele, impedisce a nascita prematura è a preeclampsia, per esempiu. Vede cumu si deve fà a supplementazione di l'acidu folicu durante a gravidanza.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u mielomeningocele hè di solitu principiatu in e prime 48 ore dopu a nascita cù una chirurgia per curregge l'alterazione in a spina dorsale è prevene l'iniziu di infezioni o nuove lesioni in a medula spinale, limitendu u tippu di sequelle.
Ancu se u trattamentu per u mielomeningocele cù una chirurgia hè efficace per curà a ferita di a colonna vertebrale di u zitellu, ùn hè micca capace di trattà e sequelle chì u zitellu hà avutu da a nascita. Vale à dì, se u zitellu hè natu cun paralisi o incontinenza, per esempiu, ùn serà micca guaritu, ma impedisce l'apparizione di novi sequelazioni chì puderebbenu nasce da esposizione à a medula spinale.
Cumu hè fatta a cirurgia
A chirurgia per trattà u mielomeningocele hè di solitu fatta in ospedale sottu anestesia generale è deve, idealmente, esse fatta da una squadra chì cuntene un neurochirurgo è un chirurgu plasticu. Hè perchè seguita di solitu u seguente passu à passu:
- A medula spinale hè chjusa da u neurochirurgu;
- I musculi di u schernu sò chjusi da un chirurgu plasticu è da u neurochirurgiu;
- A pelle hè chjusa da u chirurgu plasticu.
Spessu, postu chì ci hè poca pelle dispunibule in u situ di u mielomeningocele, u chirurgu hà bisognu à caccià un pezzu di pelle da un'altra parte di u spinu o di u fondu di u zitellu, per fà un estrattu è chjude l'apertura in u fondu.
Inoltre, a maiò parte di i zitelli cun mielomeningocele pò ancu sviluppà idrocefalu, chì hè un prublema chì provoca l'accumulazione eccessiva di fluidu in u craniu è, dunque, pò esse necessariu avè una nova chirurgia dopu u primu annu di vita per piazzà un sistema chì aiuta per drenà fluidi in altre parti di u corpu. Amparate più nantu à cumu si tratta l'idrocefalu.
Hè pussibile avè una cirurgia annantu à l'utru?
Ancu s'ellu hè menu frequente, in certi ospedali, ci hè ancu a opzione di avè una chirurgia per finisce u mielomeningocele prima di a fine di a gravidanza, sempre in l'utru di a donna incinta.
Questa chirurgia pò esse fatta intornu à 24 settimane, ma hè una procedura assai delicata chì deve esse fatta solu da un chirurgu ben furmatu, chì finisce per rende a chirurgia più cara. Tuttavia, i risultati di a chirurgia in l'utru sembranu megliu, postu chì ci hè menu possibilità di nuove ferite di a medula spinale durante a gravidanza.
Fisioterapia per u mielomeningocele
A fisioterapia per u mielomeningocele deve esse fatta durante u prucessu di crescita è di sviluppu di u zitellu per mantene l'ampiezza di l'articuli è evità l'atrofia musculare.
Inoltre, a fisioterapia hè ancu un ottimu modu per incuragisce i zitelli à trattà e so limitazioni, cum'è in casu di paralisi, chì li permette di avè una vita indipendente, per mezu di l'usu di stampelle o di una sedia à rotelle, per esempiu.
Quandu vultate à u duttore
Dopu chì u zitellu hè surtitu da l'uspidale, hè impurtante andà à u duttore quandu sintomi cum'è:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Mancanza di brama di ghjucà è apatia;
- Rossu in u situ di cirurgia;
- Diminuzione di a forza in i membri micca influenzati;
- Vomitu frequenti;
- Spot morbidu dilatatu.
Questi sintomi ponu indicà cumplicazioni gravi, cum'è infezioni o idrocefali, è per quessa hè impurtante andà in sala d'urgenza u più prestu pussibule.