Misedema: chì hè, tippi è sintomi principali
Cuntenutu
U Mixedema hè una cundizione di a pelle, più cumuna in donne trà 30 è 50 anni, chì di solitu nasce per via di un ipotiroïdismu severu è prolungatu, purtendu à u gonfiu di a faccia, per esempiu.
L'ipotiroïdismu hè carattarizatu da una diminuzione di a produzzione di ormoni da a tiroide, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è mal di testa, stinzia è guadagnu di pesu senza alcuna causa apparente. Capite ciò chì hè l'ipotiroïdismu è cumu si face u trattamentu.
Situazione di tiroidePrincipali sintomi
I sintomi principali di u misedema sò u gonfiore di a faccia è di e palpebre, cù a furmazione di una sorta di saccu annantu à l'ochji. Inoltre, ci pò esse gonfiore di e labbra è di l'estremità.
Ancu se hè una cundizione più cumuna chì accade in cunsequenza di l'ipotiroïdismu, pò ancu accade, ma menu spessu, per via di infezioni, traumatismi o l'usu di droghe chì deprimenu a funzione cerebrale, cume sedativi è tranquillanti.
Tipi di misedema
Myxedema pò esse classificatu in:
- Mixedema spontaniu in adulti, chì nasce per via di disfunzioni in a produzzione di ormoni tiroidiali;
- Mixedema congenitu o primitivu, induve a tiroide ùn produce micca abbastanza ormoni dapoi u sviluppu di u zitellu - amparate di più nantu à l'ipotiroïdismu congenitu;
- Mixedema operativu, chì di solitu nasce dopu a chirurgia chì implica a tiroide, in cui i livelli ormonali diminuiscenu dopu a procedura.
U diagnosticu hè fattu da l'endocrinologu basatu annantu à a valutazione di sintomi è analisi di sangue chì cunfermanu l'ipotiroïdismu, cum'è TSH, T3 è T4.
Se l'ipotiroïdismu ùn hè micca trattatu currettamente, pò avanzà à una cundizione potenzialmente letale, coma mixedematoso, in cui a tiroide hè ingrandata o micca palpabile, edema faciale è palpebre assai marcatu, illusioni è diminuzione di a frequenza cardiaca, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u misedema si face cù u scopu di riversà l'ipotiroïdismu, vale à dì, si face cù u rimpiazzamentu di l'ormoni prudutti da a tiroide secondu a raccomandazione di l'endocrinologu.
Dopu qualchì mesi di inizià u trattamentu, u vostru duttore ordinarà di solitu analisi di sangue per verificà chì i vostri livelli di ormoni tiroidali sò normali è, dunque, adattate a vostra dose se necessariu. Vede chì testi sò essenziali per a valutazione di a tiroide.