Mutamba: À chì serve è Cumu piglià
Cuntenutu
- Per chì serve u tè Mutamba?
- 1. A pressione sanguigna più bassa
- 2. Riduce i livelli di zuccheru in sangue
- 3. Riduce u risicu di Alzheimer
- 4. Stimulà u partu
- 5. Alleghje i crampi addominali
- 6. Rinfurzà i capelli
- Altri effetti di Mutamba
- Cumu aduprà Mutamba
- Cumu fà u tè mutamba
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca cunsumà
Mutamba, cunnisciuta ancu cum'è mutamba à testa nera, testa nera, guaxima-macho, parrocchetto, chico-magro, envireira o pau-de-bicho, hè una pianta medicinale cumuna in i paesi di l'America Centrale è di u Sud, cum'è u Brasile, u Messicu o L'Argentina, essendu popularmente aduprata in u trattamentu di vari prublemi di salute cum'è crampi addominali, diabete, dolore gastrointestinale è perdita di capelli.
U nome scientificu di sta pianta hè Guazuma ulmifolia è e so foglie secche, corteccia è radiche ponu esse aduprate in a preparazione di tè, tinture o estratti concentrati.
Per chì serve u tè Mutamba?
Ci hè parechje applicazioni populari per i tè fatti cù Mutamba, in ogni modu, alcuni di l'effetti più scientificamente pruvati includenu:
1. A pressione sanguigna più bassa
Alcune sostanze presenti in u tè di corteccia di Mutamba, cunnisciutu cum'è Flavonoidi, parenu cunduce à u rilassamentu di i vini sanguini, riducendu a pressione sistolica è i battiti cardiaci accelerati.
Tuttavia, l'estrazzione acetonica pare avè un effettu più grande, postu chì hà una sostanza più specifica chì agisce nantu à i vasi sanguini. Tuttavia, questu estrattu deve esse adupratu solu sottu a supervisione di un naturopatu.
2. Riduce i livelli di zuccheru in sangue
In Messicu sta pianta hè aduprata popularmente per compie u trattamentu medicu di u diabete di tippu 2 è, certi studii, dimostranu dinò st'azzione dimustrendu chì u tè Mutamba stimula l'assorbimentu di glucosiu, ancu in e persone cù resistenza à l'insulina, diminuendu a so concentrazione in u sangue.
3. Riduce u risicu di Alzheimer
U tè di sta pianta pare avè un effettu protettivu nantu à i neuroni, prutegge da i danni ossidativi. Cusì, hè pussibule di riduce u risicu di prublemi relativi à a morte neuronale, cum'è Alzheimer, per esempiu.
4. Stimulà u partu
Parechji studii mostranu chì u tè Mutamba aumenta l'attività musculare uterina è pò esse adupratu cum'è stimulante naturale di nascita. Per questa ragione, sta pianta deve esse usata solu cù guida da l'ostetricu per assicurà chì sia aduprata à u mumentu ghjustu.
5. Alleghje i crampi addominali
U tè fattu cù a corteccia di Mutamba hè statu dimustratu per avè attività nantu à u musculu lisciu di l'intestinu è di a vejiga, causendu chì si rilassi. Cusì, stu tè pò esse adupratu durante l'attacchi di crampi addominali è di diarrea cum'è antispasmodicu, è ancu in casi d'infezioni urinarii, per pruvà à riduce u disagiu.
6. Rinfurzà i capelli
Ancu se menu studiatu, Mutamba pò ancu avè un effettu prutettore nantu à i capelli, chì impedisce a perdita di capelli è prumove a so crescita, in più di rinfurzà u scalp.
Altri effetti di Mutamba
In più di l'effetti pruvati per u tè Matumba, ci sò ancu altri effetti esercitati da sta pianta, cum'è:
- Prutegge e cellule di u fegatu;
- Combatte e malatie cardiovascolari;
- Eliminà i vermi intestinali;
- Combatte l'infezioni da virus o funghi.
Tuttavia, questi effetti sò pruvati solu per estratti alcolichi, metanolici o acetoni, chì ùn ponu micca esse fatti in casa è chì devenu sempre esse raccomandati da un naturopatu, in dosi currette.
Cumu aduprà Mutamba
U modu più pupulare per aduprà Mutamba hè di aduprà e so foglie, frutti o corteccia per preparà tè fatti in casa, tuttavia, sta pianta pò esse aduprata ancu in forma di estrattu concentratu. In ogni casu, l'ideale hè chì l'indicazione sia fatta da un naturopatu, è dinò a dosa d'usu.
Cumu fà u tè mutamba
U tè da sta pianta pò esse facilmente preparatu aduprendu bucce secche da u troncu di a pianta, per esempiu:
- Ingredienti: 2 à 3 cucchiai di conchiglie di Mutamba secche;
- Modu di preparazione: mette e bucce secche di a pianta in una padella cù 1 litru d'acqua bollente, lascendu u mischju bollire per altri 10 minuti, à focu mediu. Dopu quellu tempu, copre è lasciate riposà per 10 à 15 minuti. Strain prima di beie.
Stu tè si pò beie 2 à 3 volte à ghjornu, secondu a necessità è i sintomi sperimentati.
Possibili effetti collaterali
Sta pianta, quandu cunsumata in grande quantità, o senza supervisione, pò causà alcuni effetti collaterali sgradevoli chì ponu include nausea, vomitu è disenteria.
Quale ùn deve micca cunsumà
Perchè causa a cuntrazione di u musculu uterinu, sta pianta ùn deve esse usata in gravidanza senza guida da l'ostetricu. Inoltre, deve esse evitata da quelli chì sò sensibili à a caffeina, è ancu da quelli chì anu difficultà à avè attacchi ipoglicemici.