Nefrectomia: chì hè è chì sò l'indicazioni per a chirurgia di rimozione di rene
Cuntenutu
A Nefrectomia hè una cirurgia per caccià u rene, chì hè generalmente indicata per e persone chì u rene ùn funziona micca currettamente, in casi di cancheru di rene, o in situazioni di donazione d'organi.
A chirurgia di rimozione di rene pò esse totale o parziale, secondu a causa, è pò esse effettuata per chirurgia aperta o per laparoscopia, cun recuperu più veloce aduprendu stu metudu.
Perchè hè fattu
A chirurgia di rimozione di rene hè indicata per e situazioni seguenti:
- Lesioni renali o quandu l'organu cessa di funziunà in modu efficace, per via di l'occurrenza di infezioni, ferite, o certe malatie;
- U cancheru di rene, induve a chirurgia hè fatta per prevene a crescita di u tumore, a chirurgia parziale pò esse sufficiente;
- Donazione di rene per u trasplante, quandu a persona intende donà u so rene à un'altra persona.
A seconda di a causa di a rimozione di i reni, u duttore pò sceglie di avè una chirurgia parziale o totale.
Tipi di nefrectomia
A nefrectomia pò esse toracica o parziale. A nefrectomia tutale cunsiste in a rimozione di tuttu u renu, invece chì in nefrectomia parziale, solu una parte di l'organu hè eliminata.
A rimozione di u rene, sia parziale sia totale, pò esse fatta per chirurgia aperta, quandu u duttore face una incisione di circa 12 cm, o per laparoscopia, chì hè un metudu in cui sò fatti i fori chì permettenu l'inserimentu di strumenti è un camera per caccià u rene. Sta tecnica hè menu invasiva è, dunque, a recuperazione hè più rapida.
Cumu preparalli
A preparazione per a chirurgia deve esse guidata da u duttore, chì di solitu valuta i medicamenti chì a persona piglia è dà indicazioni in relazione à quelli chì devenu esse suspesi prima di l'intervenzione. Inoltre, hè necessariu suspende l'ingestione di fluidi è cibu per un certu periodu prima di a chirurgia, chì deve esse ancu indicatu da u duttore.
Cumu hè a recuperazione
A recuperazione dipende da u tippu d'interventu effettuatu, è se a persona hè sottoposta à una chirurgia aperta, pò piglià circa 6 settimane per recuperà, è forse duverà stà in ospedale per circa una settimana.
Possibili complicazioni
Cum'è cù altri interventi chirurgichi, a nefrectomia pò presentà rischi, cume ferite à altri organi vicinu à u rene, furmazione di ernia in u situ di incisione, perdita di sangue, prublemi cardiaci è difficoltà respiratorie, reazione allergica à anestesia è altri medicamenti amministrati durante a chirurgia è u trombu furmazione.