Nefrite di lupus (lupus): chì hè, sintomi, classificazione è trattamentu
Cuntenutu
A nefrite lupica nasce quandu u lupus eritematosu sistemicu, chì hè una malattia autoimmune, affetta i reni, causendu infiammazione è danni à i picculi navi incaricati di filtrà e tossine da u corpu. Cusì, u rene ùn pò micca funzionà nurmalmente è sintomi cum'è sangue in l'urina, pressione alta o dolore costante in e articulazioni, per esempiu.
Sta malattia tocca più di a metà di i malati di lupus è hè più cumuna in e donne in a terza dicina di vita, ancu se pò influenzà ancu omi è persone è altre età, essendu una di e cause principali di a morte di lupus.
Ancu se hè una complicazione seria di lupus, a nefrite pò esse gestita cù u trattamentu currettu è, dunque, hè assai impurtante per e persone chì soffrenu di lupus avè consultazioni regulari è testi per valutà a presenza di complicazioni. Quandu ùn hè micca trattata currettamente, a nefrite lupus pò causà fallimentu renale.
Sapete i sintomi di lupus eritematosu è cumu si face u trattamentu.
Principali sintomi
I sintomi di a nefrite lupica ponu varià assai da persona à persona, tuttavia, i più cumuni sò:
- Sangue in l'urina;
- Urina cù scuma;
- Gonfiore eccessivu di e gambe, di i pedi, di a faccia o di e mani;
- Dolore constante in articulazioni è musculi;
- Aumenta a pressione sanguigna;
- Febbra senza una causa apparente;
Quandu avete lupus è unu o più di questi sintomi apparisce, hè assai impurtante cunsultà u duttore chì tratta a malattia, affinchì ellu possi fà testi cum'è test di urina o analisi di sangue è cunfirmà a presenza, o micca, di nefrite , inizendu u trattamentu.
In certi casi, pò ancu esse necessariu avè una biopsia renale per cunfirmà u diagnosticu. Per fà questu, u duttore applica anestesia à u situ è, aduprendu una agulla, caccia un pezzu di tissutu da u renu, chì hè dopu analizatu in laburatoriu. A biopsia renale deve esse effettuata in tutti i pazienti cun lupus, è ancu in quelli chì anu cambiamenti in i risultati di i testi, cume a creatinina aumentata, a filtrazione glomerulare diminuita è a presenza di proteine è sangue in l'urina.
L'ultrasu renale si compone di un studiu d'imaghjini di prima linea in a valutazione di u paziente cù manifestazioni di una malattia renale, postu chì permette d'identificà cambiamenti cum'è ostruzzioni è permette ancu di valutà l'anatomia di l'organu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a nefrite lupica hè di solitu cuminciatu cù l'usu di medicinali, prescritti da u duttore, per diminuisce a risposta di u sistema immunitariu è diminuisce l'infiammazione di i reni. Alcuni di sti medicamenti sò corticosteroidi, cum'è prednisone è immunosoppressori. U trattamentu cumbinatu hè più efficace di quellu chì sò aduprati solu corticosteroidi.
Inoltre, secondu i sintomi, pò ancu esse necessariu aduprà diuretici per abbassà a pressione sanguigna è eliminà e tossine è i liquidi in eccessu da u corpu.
In certi casi, pò ancu esse raccomandatu di cunsultà un nutrizziunistu per cambià a dieta per facilità u travagliu di u rene è rallentà a progressione di u lupus. Eccu alcuni consiglii da u nostru nutrizzionista:
In i casi i più gravi, in i quali u lupus hà causatu parechje ferite renali, a fallimentu renale pò cumincià à cumparisce è, dunque, u trattamentu pò comportà l'usu di emodialisi o ancu di trapianto di rene.
Scuprite più nantu à ciò chì l'alimentu deve esse cum'è per quelli chì anu prublemi di rene.
Classificazione è tippi di nefrite lupica
A nefrite lupu pò esse divisa in 6 classi. In Classe I è II ci sò cambiamenti assai lievi in u rene, chì ùn ponu nè causà sintomi nè causà lievi segni, cum'è urina sanguinosa o a presenza di proteine in u test di urina.
Iniziendu in a Classe III, e lesioni affettanu una zona sempre più larga di i glomeruli, diventendu sempre più severi, purtendu à una diminuzione di a funzione renale. A classa di nefrite lupica hè sempre identificata dopu avè fattu i test di diagnosticu, per aiutà u duttore à decisu quale hè a migliore forma di trattamentu, per ogni casu. Inoltre, u duttore deve cunsiderà ancu l'età di a persona è a situazione medica generale.