Amparate à piglià u Test Stereu di Cecità è trattà
Cuntenutu
- Pruvate per sapè se avete cecità stereo
- Cumu interpretà i Risultati di Test
- Cumu migliurà a cecità stereo
A cecità stereo hè un cambiamentu di visione chì face chì l'immagine osservata ùn abbia nisuna prufundità, ghjè per quessa hè difficiule di vede in trè dimensioni. In questu modu, tuttu hè osservatu cum'è s'ella fussi una spezia di fotografia.
U test per a cecità stereo hè assai faciule è simplice da aduprà è pò esse fattu in casa. Tuttavia, hè cunsigliatu di cunsultà un oculistu ogni volta chì ci sò suspetti di cambiamenti di vista, postu chì hè u prufessiunale sanitariu indicatu per diagnosticà è trattà currettamente questi prublemi.
Pruvate per sapè se avete cecità stereo
Per fà a prova per a cecità stereo devi osservà l'immagine è seguità e regule seguenti:
- Stà cù a to faccia à circa 60 cm da u screnu di l'urdinatore;
- Pone un ditu trà a faccia è u schermu, à circa 30 cm da u nasu, per esempiu;
- Focus u puntu neru di l'imaghjina cù i vostri ochji;
- Focus u dettu in fronte di a to fàccia cù i vostri ochji.
Cumu interpretà i Risultati di Test
A visione hè normale quandu i risultati di i test per a cecità stereo sò:
- Quandu vi fate nantu à u puntu neru: duverete esse capace di vede solu 1 puntu neru chjaru è 2 dite sfocate;
- Quandu si focalizeghja nantu à u dettu vicinu à a faccia: duverete esse capace di vede solu 1 ditu affilatu è 2 macchie nere sfocate.
Hè cunsigliatu di cunsultà un oculistu o un optometristu quandu i risultati sò diversi da quelli indicati sopra, perchè ponu indicà a presenza di cambiamenti di vista, in particulare stereocecità. Stu prublema ùn impedisce micca chì u paziente abbia una vita normale, è hè ancu pussibule di guidà cù stereocecità.
Cumu migliurà a cecità stereo
A cecità stereo pò esse guarita quandu u paziente hè capace di fà una furmazione rigorosa per sviluppà a parte di u cervellu chì analizza e immagini di l'ochji è, ancu se ùn hè micca sempre pussibule di curà a cecità stereo, ci sò alcuni esercizii chì aiutanu à sviluppà a parte di u cervellu chì analizza l'imaghjini di l'ochji, permettendu d'osservà migliurà a prufundità.
Un bon eserciziu si compone di:
- Inserite una grande perla à a fine di un filu longu 60 cm è attaccate a fine di u filu;
- Mantene l'altra estremità di u filu à a punta di u nasu è stende u filu in modu chì e perle sianu davanti à a faccia;
- Focus i perli cù i dui ochji finu à vede dui fili chì uniscenu i perli;
- Tirate e perline uni pochi di centimetri più vicinu à u nasu è ripete l'eserciziu finu à vede 2 fili chì entrenu è surtenu da e perle.
Questu eserciziu deve esse fattu cù l'aiutu di un oculista o un optometristu, tuttavia, pò ancu esse fattu in casa 1 à 2 volte à ghjornu.
Di solitu, i risultati piglianu uni pochi di mesi per apparì, è u paziente principia spessu à osservà oggetti chì parenu fluttuà in u campu di a visione in a so vita d'ogni ghjornu. Questi oggetti flottanti risultanu da l'aumentu di a capacità di u cervellu di creà profondità in l'immagine, producendu una visione tridimensionale.