Nistatina: Cumu aduprà a crema, unguentu è soluzione
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Soluzione di nistatina
- 2. Crema vaginale nistatina
- 3. Crema dermatologica
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
A nistatina hè un rimediu antifungicu chì pò esse adupratu per trattà a candidiasi orale o vaginale o infezioni fungiche di a pelle è si pò truvà in forma liquida, in crema o in unguentu ginecologicu, ma deve esse adupratu solu quandu hè indicatu da u duttore.
Questa medicina si pò truvà in farmacie in forma generica o cù altri nomi commerciali, per un prezzu chì pò varià trà 20 è 30 reai.
Per chì ghjè
- Sospensione orale: A sospensione orale di Nistatina hè aduprata per trattà infezioni fungiche in bocca causate da Candida albicans o altri funghi sensibili, cunnisciuti ancu cù a malatia "tordu". Questa infezzione pò ancu influenzà altre porzioni di u trattu digestivu, cum'è l'esofago è l'intestini;
- Crema vaginale: A crema vaginale nistatina hè indicata per u trattamentu di a candidiasi vaginale;
- Crema: A crema cù nistatina hè indicata per u trattamentu di e infezioni fungiche, cume l'eruzione cutanea in i zitelli è u trattamentu di l'irritazioni chì si verificanu in a regione perianale, trà e dita, l'ascelle è sottu à i seni.
Cumu aduprà
A nistatina deve esse usata cume:
1. Soluzione di nistatina
Per applicà e gocce, duvete lavà a bocca currettamente, cumprese a pulizia di protesi dentarie. U cuntenutu deve esse tenutu in bocca u più longu pussibule prima di inghjuttì, è à i criaturi devenu esse data a metà di a dosa da ogni latu di a bocca.
- Figlioli prematuri è di pocu pesu: 1 ml, 4 volte à ghjornu;
- Zitelli. 1 o 2 mL, 4 volte à ghjornu;
- Bambini è adulti: 1 à 6 ml, 4 volte à ghjornu.
Dopu chì i sintomi spariscenu, l'applicazione deve esse tenuta per altri 2 ghjorni per evità a ricurrenza.
2. Crema vaginale nistatina
A crema deve esse introdotta in u vaginu, cù un applicatore, per 14 ghjorni consecutivi. In casi più severi, pò esse necessariu aduprà quantità più grande.
Se i sintomi ùn smariscenu micca in 14 ghjorni, duvete turnà à u duttore.
3. Crema dermatologica
A nistatina hè di solitu assuciata à l'ossidu di zincu. Per trattà l'eruzione cutanea di u zitellu, a crema dermatologica deve esse usata cù ogni cambiamentu di pannolinu. Per trattà l'irritazione in altre regioni di a pelle, deve esse applicata duie volte à ghjornu, in e regioni affette.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii principali di nistatina includenu allergie, nausea, vomitu, diarrea è dolore addominale. In casu di applicazione vaginale pò causà pruriti è brusgiature.
Quale ùn deve micca aduprà
A nistatina ùn deve esse usata durante a gravidanza o l'allattamentu, salvu chì u duttore u dirige.
Ùn duvete micca aduprà in casu d'ipersensibilità à a nistatina o à l'altri cumpunenti di a formula. U trattamentu deve esse fermatu è un duttore deve esse cunsultatu immediatamente se a persona hè irritata o allergica à sta medicina.