Vòmitu di u zitellu o di u zitellu: chì fà è quandu andà à u duttore
![Vòmitu di u zitellu o di u zitellu: chì fà è quandu andà à u duttore - Salute Vòmitu di u zitellu o di u zitellu: chì fà è quandu andà à u duttore - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/beb-ou-criança-vomitando-o-que-fazer-e-quando-ir-ao-mdico.webp)
Cuntenutu
- 1. Piazzà currettamente
- 2. Assicurà l'idratazione
- 3. Stimulà l'alimentazione
- Cosa da fà quandu u zitellu vomita
- Quandu piglià u zitellu à a sala d'urgenza
In a maiò parte di i casi, l'episodiu di vomitu in u zitellu ùn hè micca di grande preoccupazione, soprattuttu s'ellu ùn hè micca accumpagnatu da altri sintomi cum'è a frebba. Hè perchè, u vomitu accade di solitu per situazioni temporanee, cume manghjà qualcosa guastatu o piglià un viaghju in vittura, chì finiscenu per risolve in pocu tempu.
Tuttavia, se u vomitu hè assai persistente, accumpagnatu da altri sintomi, o s'ellu apparisce dopu l'ingestione accidentale di qualchì tippu di medicamentu o di sustanza, hè assai impurtante d'andà à l'uspidale per identificà a causa è inizià u trattamentu u più adattu.
Indipendentemente da a causa, quandu u zitellu vomita hè assai impurtante di piglià qualchì precauzione, per ch'ellu ùn sia micca feritu è sia capace di ricuperà più facilmente. Queste precauzioni includenu:
1. Piazzà currettamente
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/beb-ou-criança-vomitando-o-que-fazer-e-quando-ir-ao-mdico.webp)
Sapè pusizionà u zitellu per vomità hè un passu simplice ma assai impurtante, chì in più di impedisce ch'ellu sia feritu, li impedisce ancu di soffocà u vomitu.
Per fà questu, u zitellu deve esse pusatu o dumandatu di stà nantu à e so ghjinochje è dopu appiccicà u troncu leggermente in avanti, tenendu a fronte di u zitellu cù una mano, finu à chì smette di vomitu. Se u zitellu hè chjinatu, giratelu di fiancu finu à ch'ellu fermi u vomitu per impediscelu di suffucassi cù u so propiu vomitu.
2. Assicurà l'idratazione
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/beb-ou-criança-vomitando-o-que-fazer-e-quando-ir-ao-mdico-1.webp)
Dopu ogni episodiu di vomitu, hè necessariu per assicurà una idratazione curretta, postu chì u vomitu elimina assai acqua chì finisce per ùn esse assurbita. Per questu, pudete offre soluzioni di reidratazione acquistate in farmacia o fà seru casanu. Vede l'istruzzioni passu à passu per a preparazione di u seru casanu in casa.
3. Stimulà l'alimentazione
Dopu à 2 à 3 ore dopu à u vomitu di u zitellu, pò manghjà alimenti leggeri è facilmente digeribili, cum'è zuppa, suchji, porridge o zuppa, per esempiu. Sti alimenti devenu esse cunsumati in piccule quantità per facilità a digestione.
Tuttavia, l'alimenti grassi cum'è e carni rosse è i prudutti latticini devenu esse evitati perchè sò più difficiuli da digerisce. Amparate più nantu à cumu alimentà u vostru zitellu cù vomitu è diarrea.
Cosa da fà quandu u zitellu vomita
Quandu u zitellu vomita, hè impurtante ùn insistà micca à allattà, è à u prossimu pastu, l'allattamentu o l'alimentazione in biberone deve esse fattu cum'è di solitu. Inoltre, durante i periodi di vomitu, si consiglia di mette u zitellu da u so latu, micca da u so spinu, per prevene u soffocamentu s'ellu vomita.
Hè ancu impurtante micca di cunfondà u gulp cù u vomitu, perchè in u gulp ci hè un ritornu senza sforzu di u latte è pochi minuti dopu l'alimentazione, in u vomitu u ritornu di u latte hè improvvisu, in un jet è provoca sofferenza in u zitellu.
Quandu piglià u zitellu à a sala d'urgenza
Hè necessariu cunsultà u pediatricu o andà in urgenza quandu, in più di vomitu, u zitellu o u zitellu anu:
- Febbra alta, sopra i 38 ° C;
- Diarrea frequente;
- Ùn pudè micca beie nè manghjà nunda tuttu u ghjornu;
- Segni di disidratazione, cum'è labbre screpolate o una piccula quantità di urina culurita, forte chì puzza. Vede Segni di disidratazione in i zitelli.
Inoltre, ancu se u zitellu o u zitellu vomitanu senza frebba, se u vomitu persiste per più di 8 ore, senza chì u zitellu tolleressi l'alimentu liquidu, hè ancu cunsigliatu di cunsultà u pediatra o d'andà in urgenza.Hè ancu impurtante d'andà à l'uspidale quandu a frebba ùn si ne và mancu cù i medicamenti.