Avvelenamentu vegetale da Caladium
Questu articulu descrive l'avvelenamentu causatu da manghjà parti di a pianta Caladium è altre piante in a famiglia Araceae.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ingredienti velenosi sò:
- Cristalli di ossalatu di calciu
- Asparagine, una proteina truvata in a pianta
Nota: Tutte e parte di e piante sò velenose se si manghjanu grandi quantità.
U Caladiu è e piante cunnesse sò aduprate cum'è piante d'appartamentu è in giardini.
I sintomi da manghjà parte di a pianta o da a pianta chì tocca l'ochju includenu:
- Brucia in bocca o in gola
- Dannu à u stratu chjaru esternu (córnea) di l'ochju
- Diarrea
- Dolore à l'ochji
- Voce ronca è difficultà à parlà
- A salivazione aumentata
- Nausea o vomitu
- Gonfiore è vesciche in bocca o lingua
Vampiche è gonfiore in bocca ponu esse abbastanza severi da impedisce parlà nurmale è inghjuttisce.
Se a pianta hè stata manghjata, asciucate a bocca cù un pannu fretu è bagnatu, è dete à beve u latte à a persona. Chjamate u cuntrollu di velenu per più infurmazione di trattamentu.
Sì l'ochji o a pelle anu toccu a pianta, risciacquate bè cù acqua.
Avè sta infurmazione pronta:
- L'età, u pesu è a cundizione di a persona
- Nome di a pianta è di e parte manghjate
- Quantità ingullita
- U tempu hè stata inghjuttita
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate a pianta cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati. A persona pò riceve:
- Supportu per e vie respiratorie è respirazione per gonfiori severi di a bocca è di a gola
- Risciacquamentu o lavatu addiziunali
- Fluidi intravenosi (IV, attraversu una vena)
- Medici per trattà i sintomi
E persone chì ùn anu micca assai cuntattu in bocca cù a pianta sò di solitu fine in pochi ghjorni. E persone chì anu più cuntattu in bocca cù a pianta pò piglià più tempu per ricuperà. E brusgie gravi à a córnea ponu necessità di cura oculistica specializata.
Avvelenamentu vegetale Alocasia; Avvelenamentu da e piante d'Angelu; Avvelenamentu vegetale di Colocasia; Avvelenamentu da e piante di u Coru di Ghjesù; Avvelenamentu vegetale Texas Wonder
Auerbach PS. Avvelenamentu da piante salvatiche è funghi, In: Auerbach PS, ed. Medicina per l'aria aperta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: 374-404.
Graeme KA. Ingerimenti tossichi di piante. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap 65.
Lim CS, Aks SE. Piante, funghi, è medicazione à base di erbe. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 158.