Hè nurmale chì u latte sorte da u pettu di u zitellu?
Cuntenutu
Hè nurmale chì u pettu di u criaturu diventi rigidu, parendu ch'ellu abbia un buccone, è u latte esca attraversu u capezzolu, sia in u casu di i masci chè di e zitelle, perchè u zitellu hà sempre l'ormoni di a mamma in u corpu rispunsevuli di u sviluppu di e ghiandole mammarie.
Questa surtita di latte da u pettu di u criaturu, chjamata gonfiore di u senu o mammite fisiologica, ùn hè micca una malattia è ùn accade micca cù tutti i criaturi, ma finalmente smarisce naturalmente quandu u corpu di u criaturu principia à eliminà l'hormone di a mamma da u sangue.
Perchè accade
A pèrdita di latte da u pettu di u zitellu hè una situazione nurmale chì pò cumparisce finu à 3 ghjorni dopu a nascita. Sta situazione accade principalmente per via di u fattu chì u zitellu sia sempre sottu à l'influenza di l'ormoni materni chì sò passati da mamma à zitellu durante a gravidanza è durante l'allattamentu.
Cusì, in cunsequenza di a cuncentrazione aumentata di ormoni materni in u sangue di u criaturu, hè pussibule di custattà un gonfiore di i seni è, in certi casi, di a regione genitale. Tuttavia, cume u corpu di u zitellu rilascia ormoni, hè pussibile rimarcà una diminuzione di u gonfiore, senza a necessità di un trattamentu specificu.
Cosa da fà
In a maiò parte di i casi, u gonfiore di i seni di u zitellu è u flussu di latte migliuranu senza trattamentu specificu, però per accelerà u miglioramentu è evità l'infiammazione pussibile, si consiglia:
- Pulite u pettu di u zitellu cù acqua, se u latte cumencia à fughje da i capezzoli;
- Ùn sprime micca u pettu di u zitellu per esce u latte, perchè in questu casu pò esse infiammazione è un risicu più altu di infezzione;
- Ùn massaghjate micca u locucumu pò ancu purtà à l'infiammazione.
Di solitu trà 7 è 10 ghjorni dopu a nascita, hè pussibile rimarcà una diminuzione di u gonfiore è nisun latte chì esce da u capezzolu.
Quandu per vede u vostru pediatricu
Hè impurtante di purtà u zitellu à u pediatricu quandu u gonfiu ùn migliurà micca cù u tempu o quandu in più di u gonfiu, altri sintomi sò nutati, cum'è rossu lucale, temperatura aumentata in a regione è frebba sopra i 38 ° C. In questi casi, u pettu di u criaturu pò esse infettatu è u pediatre deve guidà u trattamentu adattatu, chì hè generalmente fattu cù antibiotici è, in i casi più severi, chirurgia.