5 Modi per Capì a Vostra Ansietà
Cuntenutu
- 1. Sviluppà a cuscenza di u corpu
- 2. Piglia fiatu prufondu è lentu
- 3. Esaminate u cutidianu
- 4. Intervene in u mumentu
- 5. Ùn àbbia paura di dumandà aiutu
Vivu cun disordine d'ansietà generalizzata (GAD). Chì significa chì l'ansietà si presenta à mè ogni ghjornu, per tutta a ghjurnata. Per quantu prugressu ch'aghju fattu in terapia, mi trovu sempre à esse aspiratu da ciò chì mi piace à chjamà "u vortici d'ansietà".
Una parte di a mo recuperazione hà implicatu di ricunnosce quandu cumminciu à falà in u foru di u cunigliulu, è aduprà strumenti per fà un passu (o assai passi) indietro. Sentu di più in più persone chì hè una sfida per identificà i cumpurtamenti ansiosi per ciò chì sò, allora eccu alcuni di i mo stessi bandieri rossi, è ciò chì facciu per aiutami quandu venenu.
1. Sviluppà a cuscenza di u corpu
Un locu impurtante per cumincià à ricunnosce u vostru comportamentu ansiosu hè u vostru corpu stessu. Parechji di noi percepimu chì l'ansietà hè tutta in a nostra testa, quandu in realtà, hè ancu assai fisica. Quandu i mo penseri cumincianu à correre è l'indecisione si mette in opera, alluntanaghju a mo cuscenza da a mo mente versu ciò chì mi accade fisicamente. Quandu a mo respirazione hè diventata più rapida, quandu mi mette à sudà, quandu mi palmanu e mani, è quandu sudu, sò chì u mo livellu d'ansietà cresce. E nostre reazioni fisiche à l'ansietà sò assai individuale. Alcune persone sperimentanu mal di testa, mal di stomacu, o mal di schiena, mentre per altri, i respiri diventanu rapidi è superficiali. Cumincià à nutà ciò chì accade in u mo corpu è cumu si sente mi hà datu un modu putente per vede i sintomi d'ansietà. Ancu sì ùn sò micca sicuru di ciò chì mi face diventà ansiosu, piglià nota di i mo cambiamenti fisichi mi aiuta à rallentà è ...
2. Piglia fiatu prufondu è lentu
A prima volta chì aghju amparatu nantu à a respirazione profonda hè stata in l'ospedale psichicu. "Iè!" Aghju pensatu: "Respireraghju solu è l'ansietà fermerà". Ùn hà micca travagliatu. Eru sempre in panicu. Mentre dubbitava se mi aiutava, aghju firmatu cun ellu per mesi è mesi. Soprattuttu perchè ogni terapeuta è psichiatra mi hà dettu di fà la, allora aghju pensatu chì ci era qualcosa per i so cunsiglii, è à quellu puntu ùn avia nunda da perde. Ci hè vulsutu assai pratica per u travagliu di u fiatu per fà a differenza. Mentre fendu fiatu prufondu in mezu à un attaccu di panicu aiuterà in una certa misura, aghju trovu chì a vera putenza di a respirazione profonda accade ogni ghjornu - quandu pensu davanti à a mo ghjurnata, o cunducu à u travagliu, o à u mo scrivanu , o cena di cucina. Ùn aspettu finu à quandu sò in una crisa d'ansietà cumpleta per respirà prufonda. Appena i mo penseri cumincianu à correre, o sentu qualcunu di i mo sintomi fisichi, a mo respirazione profonda entra in calchì volta. Lasciu u mo scrivania per uni pochi di minuti è stò fora è respiru. O mi tiru sopra è inhale, exhale. Hè qualcosa chì possu aduprà in ogni locu per aiutami à chjappà u buttone di pausa è à cunnessione torna à u mo corpu.
3. Esaminate u cutidianu
Per mè, l'ansietà ùn hè micca cusì focalizzata nantu à eventi catastrofichi maiò. Piuttostu, hè piattu in e mo attività d'ogni ghjornu. Da a scelta di ciò chì portu, à a pianificazione di un avvenimentu, à l'acquistu di un rigalu, diventu ossessionatu da truvà a soluzione perfetta. Da e piccule decisioni à e grandi, paragunaraghju è verificeraghju tutte e tutte l'opzioni finu à ch'e aghju esauritu me stessu. Prima di u mo episodiu di depressione maiò è ansietà in 2014, ùn pensu micca chì avessi un prublema d'ansietà. Shopping, eccessivu, ghjente piacevule, paura di fallimentu - avà possu guardà in daretu è vede chì l'ansietà definisce assai di e mo abitudine persunali è prufessiunali. Addivintà educatu nantu à i disordini d'ansietà m'hà aiutatu assai. Avà, sò cumu chjamallu. So chì sò i sintomi è li possu cunnesse à u mo cumpurtamentu. Per frustrante chì pò esse, almenu hà più sensu. È ùn aghju micca paura di uttene aiutu prufessiunale o di piglià medicazione. Hè sicuru chì prova à trattà cun mè solu.
4. Intervene in u mumentu
L'ansietà hè cum'è una palla di neve: Una volta ch'ella principia à girà in discesa, hè assai difficiule di piantalla. A cuscenza di u corpu, a respirazione è a cunniscenza di i mo sintomi sò solu una parte di a muneta. L'altra cambia in realtà u mo comportamentu ansiosu, chì in u mumentu hè estremamente difficiule da fà perchè l'impetu hè cusì putente. Qualunque sia a necessità di guidà u comportamentu ansiosu si sente urgente è terribile - è, per mè, di solitu hè una paura sottostante di rigettu o di ùn esse abbastanza bè. Cù u tempu, aghju trovu chì possu guasi sempre guardà in daretu è vede chì sceglie u vestitu perfettu ùn era micca cusì impurtante in u grande schema di e cose. Spessu, l'ansietà ùn hè micca veramente di ciò chì simu ansiosi.
Eccu alcuni strumenti chì mi aiutanu à intervene cun mè in u mumentu:
Basta à alluntanassi. Se mi faciu aspirà in l'indecisione è continuu à verificà, à ricercà, o à andà avanti è indietro, mi incuraghju gentilmente à lasciarla per avà.
Impostà un cronometru in u mo telefunu. Mi dò 10 minuti in più per verificà sfarente opzioni, è po aghju bisognu di piantà.
Mantene oliu di lavanda in a mo borsa. Tiru a buttiglia è l'odore in i mumenti quandu sentu cresce l'ansietà. Mi distrae è impegna i mo sensi in un modu diversu.
Parlendu cun mè, qualchì volta à voce alta. Ricunnoscu chì mi sentu spaventatu è mi dumandu chì altru possu sceglie di fà per aiutami à sentemi in securità.
Esse attivu. Eserciziu, andà per una breve passeggiata, o ancu ghjustu in piedi è allungami mi aiuta à ricunnessi cù u mo corpu è mi porta fora di l'intensità di u mumentu. Avè qualchì attività di salvezza aiuta à a manu: cucinà, artigianatu, guardà un filmu, o pulizia mi pò aiutà à sceglie un percorsu diversu.
5. Ùn àbbia paura di dumandà aiutu
Sò venutu à capì chì l'ansietà hè cumuna. In fatti, hè a malatia mentale più cumuna in i Stati Uniti. Cusì assai altri sperimentanu sintomi d'ansietà, ancu s'elli ùn sò micca diagnosticati cun disordine d'ansietà. Mentre ùn portu micca un segnu intornu à u collu chì dice "PROBLEMA D'ANZIETÀ", ne parlu cù a famiglia, l'amichi, è ancu alcuni culleghi à propositu. Ùn possu micca sottolineà quantu questu m'hà aiutatu. Mi hà fattu vede chì ùn sò micca solu. Amparu da cume l'altre persone trattanu cun ella, è li aiutu spartendu e mo proprie esperienze. È mi sentu menu isolatu quandu e cose diventanu dure. Quelli chì sò i più vicini à mè ponu aiutà à ricunnosce quandu a mo ansietà diventa più forte, è ancu se ciò ùn hè micca sempre faciule da sente, l'apprezzu. Ùn saparianu micca esse quì per mè se ùn spartessi micca.
Cunnosce a mo propria ansietà hè stata a chjave per aiutami à sbloccalla. Avia abbughjatu nantu à cumpurtamenti chì mi cuncernavanu è ùn sintonizavanu micca cumu u mo corpu hà reagitu à u stress. Mentre hè statu difficiule da affruntà, hè guasi un sollievu di capisce cumu GAD mi impatta da ghjornu à ghjornu. Più sviluppu cuscenza, menu spessu mi trovu aspiratu in u vortici. Senza sta cunniscenza, ùn puderia micca uttene l'aiutu necessariu da l'altri è, più impurtante, ùn puderia micca uttene l'aiutu chì mi serve da mè.
Amy Marlow vive cun disordine d'ansietà generalizata è depressione, è hè un oratore publicu cù u Allianza Naziunale nantu à e Malatie Mentali. Una versione di st'articulu apparsu per a prima volta in u so blog, Blu Chjaru, chì hè statu chjamatu unu di Healthline megliu blog di depressione.