Chì pò esse u dolore di u ventre in gravidanza è chì fà
Cuntenutu
- In u 1u trimestre di gravidanza
- 1. Infezzione urinaria
- 2. Gravidanza ectopica
- 3. Avvariamentu
- 2u quartu
- 1. Pre-eclampsia
- 2. Staccamentu placentariu
- 3. Cuntrazzioni di furmazione
- In u 3u quartu
- 1. Stipazione è gasi
- 2. Dolore in u ligamentu tondu
- 3. U travagliu di Partitu
- Quandu andà à l'uspidale
U dulore addominale in gravidanza pò esse causatu da a crescita di l'utru, stinzia o gasu, è pò esse allevatu per mezu di una dieta equilibrata, eserciziu o tè.
Tuttavia, pò ancu indicà situazioni più gravi, cum'è gravidanza ectopica, distaccu placentariu, preeclampsia o ancu abortu. In questi casi, u dolore hè generalmente accumpagnatu da sanguinamentu vaginale, gonfiore o uscita è in questu casu, a donna incinta deve andà immediatamente à l'ospedale.
Eccu e cause più cumuni di u dolore addominale durante a gravidanza:
In u 1u trimestre di gravidanza
E cause principali di u dolore addominale in u primu trimestre di gravidanza, chì currisponde à u periodu da 1 à 12 settimane di gestazione, includenu:
1. Infezzione urinaria
L'infezzione di e vie urinarie hè un prublema assai cumunu di a gravidanza è hè più frequente à l'iniziu di a gravidanza, è pò esse percepita attraversu l'apparizione di dolore in u fondu di l'abdomen, brusgiatura è difficoltà à urinare, urgenza urgente di urinare ancu cù poca urina. , frebba è nausea.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu d'andà à u duttore per fà un test di urina per cunfirmà l'infezzione urinaria è cumincià u trattamentu cù antibiotici, riposu è assunzione di fluidi.
2. Gravidanza ectopica
A gravidanza ectopica accade per via di a crescita di u fetu fora di l'utru, essendu più cumuna in i tubi è, dunque, pò apparisce finu à 10 settimane di gestazione. A gravidanza ectopica hè di solitu accumpagnata da altri sintomi, cum'è un dolore addominale severu da solu una parte di u ventre, chì s'aggrava cù u muvimentu, sanguinamentu vaginale, dolore durante u cuntattu intimu, vertigini, nausea o vomitu.
Cosa da fà: Se una gravidanza ectopica hè suspettata, duvete andà subitu à a sala d'urgenza per cunfirmà u diagnosticu è cumincià u trattamentu adattatu, chì si face generalmente dopu a chirurgia per rimuovere l'embrione. Capite più nantu à cume si deve fà u trattamentu per a gravidanza ectopica.
3. Avvariamentu
L'abortu hè una situazione d'urgenza è accade u più spessu prima di 20 settimane è pò esse rimarcatu per mezu di u dolore addominale in u ventre, sanguinamentu vaginale o perdita di fluidu attraversu a vagina, coaguli o tessuti, è mal di testa. Vede l'elencu cumpletu di i sintomi di l'abortu.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale subitu per un ultrasuone per verificà i battiti di u core di u zitellu è cunfirmà u diagnosticu. Quandu u zitellu hè senza vita, un curettaghju o una cirurgia duverebbe esse fatta per rimuoverlo, ma quandu u zitellu hè sempre vivu, i trattamenti ponu esse effettuati per salvà u zitellu.
2u quartu
U dulore in u 2u trimestre di gravidanza, chì currisponde à u periodu di 13 à 24 settimane, hè generalmente causatu da prublemi cum'è:
1. Pre-eclampsia
A preeclampsia hè una crescita improvvisa di a pressione sanguigna durante a gravidanza, chì hè difficiule da curà è chì pò pone un risicu sia per a donna sia per u zitellu. I segni è sintomi principali di a pre-eclampsia sò u dolore in a parte superiore destra di l'abdomen, nausea, mal di testa, gonfiore di e mani, di e gambe è di a faccia, è ancu una visione sfocata.
Cosa da fà: hè cunsigliatu d'andà à l'ostetricu u più prestu pussibule per valutà a pressione sanguigna è cumincià u trattamentu cù l'uspitalisazione perchè hè una situazione seria chì mette in periculu a vita di a mamma è di u zitellu. Vede cumu deve esse u trattamentu per a preeclampsia.
2. Staccamentu placentariu
U distaccu placentariu hè un prublema seriu di gravidanza chì pò sviluppà dopu à 20 settimane è pò causà nascita prematura o aborto spontaniu secondu e settimane di gestazione. Sta situazione genera sintomi cum'è dulore addominale severu, sanguinamentu vaginale, contrazioni è dolore in u spinu.
Cosa da fà: Immediatamente andate à l'uspidale per verificà i battiti di u core di u zitellu è sottumette trattamentu, chì pò esse fattu cù medicazione per prevene a cuntrazione uterina è u riposu. In i casi più severi, u partitu pò esse realizatu prima di a data prevista, se necessariu. Scuprite ciò chì pudete fà per trattà u distaccu placentariu.
3. Cuntrazzioni di furmazione
E cuntrazioni di Braxton Hicks sò cuntrazzioni di furmazione chì accadenu di solitu dopu à 20 settimane è duranu menu di 60 secondi, ancu se ponu accade parechje volte à u ghjornu è causanu pocu dulore addominale. À quellu tempu, a pancia diventa momentaneamente rigida, chì ùn causa micca sempre u dolore addominale. Ma in certi casi ci pò esse dulore in a vagina o in u fondu di u ventre, chì dura per pochi secondi è poi smarisce.
Cosa da fà: Hè impurtante à questu puntu di pruvà à stà tranquillu, ripusà è cambià di pusizione, chjinatu da u vostru latu è piazzendu un cuscinu sottu à u vostru ventre o trà e gambe per sentesi più comodu.
In u 3u quartu
E cause principali di u dolore addominale in u 3u trimestre di a gravidanza, chì currisponde à u periodu da 25 à 41 settimane, sò:
1. Stipazione è gasi
A stinzia hè più cumuna à a fine di a gravidanza per l'effettu di l'ormoni è a pressione di l'utru annantu à l'intestinu, chì diminuisce u so funziunamentu, facilitendu u sviluppu di stinzia è l'apparizione di gasi. Sia a stipsi sia u gasu portanu à l'emergenza di disagiu addominale o dolore da a parte sinistra è crampi, in più di u ventre pò esse più induriti in questu locu di dolore. Cunnosce altre cause di coliche in gravidanza.
Cosa da fà: Manghjate cibi ricchi di fibre, cume germe di granu, verdure, cereali, anguria, papaia, lattuga è avena, beie circa 2 litri d'acqua à ghjornu è praticate esercizii fisichi leggeri, cume passeggiate di 30 minuti, almenu 3 volte à settimana . Hè cunsigliatu di cunsultà u duttore se u dulore ùn migliurà micca u listessu ghjornu, sè ùn fate micca cacca 2 ghjorni di fila o se altri sintomi cum'è febbre o dulore aumentatu apparsu.
2. Dolore in u ligamentu tondu
U dulore in u ligamentu tondulu nasce per via di l'estiramentu eccessivu di u ligamentu chì cullega l'utru à a regione pelvica, per via di a crescita di u ventre, purtendu à l'apparizione di dolore in u ventre inferiore chì si estende finu à l'inguine è chì dura solu uni pochi sicondi.
Cosa da fà: Sedete, pruvate à rilassatevi è, se aiutate, cambiate a vostra pusizione per alleviare a pressione annantu à u ligamentu tondu. Altre opzioni sò di piegà e ghjinochje sott'à l'abdomen o di stendesi da u latu mettendu un cuscinu sottu à u vostru ventre è un altru trà e vostre gambe.
3. U travagliu di Partitu
U travagliu hè a causa principale di u dolore addominale à a fine di a gravidanza è hè carattarizatu da dolore addominale, crampi, aumentu di a secrezione vaginale, uscita gelatinosa, sanguinamentu vaginale è contrazioni uterine à intervalli regolari. Scuprite chì sò i 3 segni principali di travagliu
Cosa da fà: Andate à l'uspidale per vede se site veramente in travagliu, postu chì ste dolore ponu diventà regulare per qualchì ora, ma ponu smarì cumpletamente durante tutta a notte, per esempiu, è riappariscenu u ghjornu dopu, cù e listesse caratteristiche. Sè pussibule, hè cunsigliatu di chjamà u duttore per cunfirmà s'ellu hè travagliu è quandu duvete andà à l'uspidale.
Quandu andà à l'uspidale
U dulore addominale persistente à u latu drittu, vicinu à l'anca è a febbre bassa chì pò cumparisce in ogni stadiu di a gravidanza pò indicà appendicite, una situazione chì pò esse grave è deve dunque esse verificata u più prestu pussibule, è si consiglia di andà à l'uspidale subitu. Inoltre, unu deve ancu andà immediatamente à l'ospedale o cunsultà l'ostetricu chì accumpagna a gravidanza quandu presenta:
- Dolore addominale prima di 12 settimane di gestazione, cù o senza sanguinamentu vaginale;
- Sanguinamentu vaginale è crampi severi;
- Splitting cefalà;
- Più di 4 cuntrazzioni in 1 ora per 2 ore;
- Gonfiore marcatu di e mani, di e ghjambe è di a faccia;
- Dolore quandu urina, difficoltà à urinare o urina sanguinosa;
- Febbra è brividi;
- Scaricamentu vaginale.
A presenza di sti sintomi pò indicà una complicazione seria, cum'è pre-eclampsia o gravidanza ectopica, è per quessa hè impurtante per a donna di cunsultà l'ostetricu o d'andà subitu à l'uspidale per riceve u trattamentu adattatu u più prestu pussibule.