Cosa da fà in casu di suffocazione
Cuntenutu
A maiò parte di u tempu, l'affucazione hè dolce è, dunque, in questi casi hè consigliabile:
- Dumandate à a persona di tossisce duramente 5 volte;
- Hit 5 volte à mezu à u spinu, mantenendu a manu aperta è in un muvimentu veloce da u fondu in alto.
Tuttavia, se questu ùn funziona micca, o se l'affucazione hè più severa, cum'è ciò chì accade quandu si manghjanu cibi molli cum'è carne o pane, a manuvra di Heimlich, chì consiste di:
- Stà daretu à a vittima, chì deve esse ancu in piedi, cum'è mostratu in l'imagine 1;
- Avvolge e bracce intornu à u torsu di a persona;
- Stringhje u pugnu di a manu chì hà a più forza è piazzalla, cù a nocca di u pulgaru, sopra a bocca di u stomacu di a vittima, chì si trova trà e coste, cum'è in l'imagine 2;
- Pone l'altra manu nantu à a manu cù u pugnu strettu;
- Applica a pressione cù e mani contr'à u stomacu di a persona, versu l'internu è in alto, cum'è se andessi à tracciare una virgola, cum'è mostratu in l'immagine 3.
Vede ciò chì si deve fà in casu di zitelli è zitelli sottu à 2 anni.
A pressione creata da sta manuvra in u stomacu aiuta à spustà l'ughjettu finu à a gola, liberendu e vie aeree, ma ùn deve esse applicata à i zitelli di menu di 2 anni o incinte. Dopu à sta prucedura hè nurmale chì a persona cummencia à tossisce, hè dunque impurtante di lasciarla tussà, chì ghjè u megliu modu per evità l'asfogia.
Fighjate cumu procedere in casu di soffocamentu:
Cosa da fà se nunda funziona
Se dopu a manuvra, a persona hè sempre affucata è incapace di respirà per più di 30 secondi, hè cunsigliatu di chjamà aiutu medicale, chjamendu u 192. Durante stu tempu, pudete tene a manuvra di Heimlich o pruvà à girà a persona à capu in ghjò. è pruvate à scuzzulallu in modu chì u pezzu chì si stufa si move è lascia passà l'aria.
S'ellu hè sicuru, è se a persona ùn stringhje micca i denti, pudete pruvà à mette u dettu indice per a bocca finu à a gola, per pruvà à tirà l'ughjettu o u restu di l'alimentu chì hè appiccicatu. Tuttavia, hè pussibule chì a vittima tende à chjode bè a bocca, ciò chì pò causà ferite è tagli in manu.
Tuttavia, se a persona si spegne è smette di respirà, si deve smette di pruvà à caccià l'ughjettu da a gola è inizià u massaggio cardiacu finu à chì l'aiutu medicale arrivi o finu chì a persona reagisca.
Cosa da fà quandu si soffoca solu
In i casi induve site solu è chì a tosse ùn aiuta micca, pudete piglià i seguenti passi:
- Stà in a pusizione di 4 supporti, cù i ghjinochji è e mani in terra;
- Eliminate u sustegnu di i dui bracci in u stessu tempu, allungendu li in avanti;
- Fate falà u fustu versu a terra prestu, per spinghje l'aria fora di i pulmoni.
Idealmentu, sta manuvra deve esse fatta nantu à un tappettu, ma nantu à una superficie liscia è dura. Tuttavia, si pò fà direttamente nantu à u pavimentu, perchè ancu s'ellu ci hè u risicu di rompe una costula, hè una manuvra d'urgenza chì pò aiutà à salvà a vita.
Un'altra opzione hè di fà a manuvra nantu à un bancone altu, sustenendu u pesu di u corpu cù e bracce tese nantu à u bancone è poi lascendu cascà u troncu nantu à u bancone cù forza.