Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 12 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Onchocerciasis: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute
Onchocerciasis: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

L'Onchocerciasi, pupularmente cunnisciuta cum'è cecità fluviale o malattia d'oru, hè una parasitosi causata da u parassita Onchocerca volvulus. Sta malatia hè trasmessa da u morsu di a mosca di u genaru Simulium spp., cunnisciuta ancu cum'è mosca nera o zanzara in gomma, per via di a so sumiglianza cù e zanzare, chì di solitu si ponu truvà annantu à u fiume.

A principale manifestazione clinica di sta malatia hè a presenza di u parassita in l'ochji, pruvucendu a perdita progressiva di a visione, ghjè per quessa chì l'oncocerciasi hè cunnisciuta ancu cum'è cecità fluviale. Tuttavia, l'oncocerciasi pò rimanere asintomatica per anni, ciò chì rende difficile u so diagnosticu.

Ciclulu biologicu

U ciculu biologicu di Onchocerca volvulus accade à tempu à a mosca è in l'omu. U ciculu in l'omu principia quandu l'insettu si nutrisce di sangue, liberendu larve infettive in u sangue. Queste larve sò sottumesse à un prucessu di maturazione, ripruducenu è liberanu microfilariae, chì si sparghjenu in u sangue è ghjunghjenu à vari organi, duve si sviluppanu, danu origine à i sintomi è inizianu un novu ciclu di vita.


E mosche ponu diventà infettive quandu mordenu una persona chì hà microfilariae in u so sangue, perchè à u mumentu di l'alimentazione finiscenu per ingerisce e microfilariae, chì in l'intestinu diventa infettive è va à e ghiandole salivari, essendu possibile l'infezione di altre persone durante u sangue alimentazione.

U liberu di microfilariae da larve adulte dura circa 1 annu, vale à dì, i sintomi di l'oncocerciasi cumincianu à apparisce solu dopu à 1 annu d'infezzione è a gravità di i sintomi dipende da a quantità di microfilariae. Inoltre, e larve adulte sò capaci di sopravvive in l'organisimu trà 10 è 12 anni, cù a femina capace di rilasciare circa 1000 microfilarii per ghjornu, chì a so vita hè intornu à 2 anni.

Segni è sintomi di onchocerciasi

U sintomu principale di l'oncocerciasi hè a perdita progressiva di a visione per via di a presenza di microfilariae in l'ochji, chì s'ellu ùn hè trattata pò purtà à a cecità. Altre manifestazioni cliniche caratteristiche di a malatia sò:


  • Onchocercoma, chì currisponde à a furmazione di noduli sottucutanei è mobuli chì cuntenenu vermi adulti. Questi noduli ponu cumparisce in a regione pelvica, in u torace è in a testa, per esempiu, è sò indolori mentre i vermi sò vivi, quandu morenu causanu un intensu prucessu infiammatorio, diventendu abbastanza doloroso;
  • Oncodermatite, chjamata ancu dermatite oncocercosa, chì hè caratterizata da perdita di elasticità di a pelle, atrofia è furmazione di piega chì si producenu per via di a morte di e microfilariae chì sò prisenti in u tissutu connettivu di a pelle;
  • Ingiuri ochji, chì sò lesioni irreversibili causate da a presenza di microfilariae in l'ochji chì ponu resultà in una cecità cumpleta.

Inoltre, ci ponu esse lesioni linfatiche, induve e microfilariae ponu ghjunghje à i nodi linfatichi vicinu à e lesioni di a pelle è causanu danni.

Cumu diagnosticà

U diagnosi precoce di onchocerciasi hè difficiule, chì a malattia pò esse asintomatica da anni. U diagnosticu hè fattu per mezu di i sintomi presentati da a persona, in più di e prove richieste da u duttore chì aiutanu à cunfirmà a diagnosi, cume test oftalmologichi è analisi di sangue in i quali si cercanu microfilarie tra l'eritrociti. Inoltre, u duttore pò dumandà ecografia, per verificà a furmazione di noduli da u parassita, è test moleculari, cum'è PCR per identificà u Onchocerca volvulus.


In più di sti testi, u duttore pò dumandà un esame istopatologicu, in cui una biopsia di un picculu frammentu di pelle hè effettuata per identificà e microfilarie è escludere l'occorrenza di altre malatie, cume adenopatie, lipomi è cisti sebacee, per esempiu.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu di l'oncocerciasi hè fattu cù l'usu di l'Ivermectina antiparassitaria, chì hè assai efficace contr'à a microfilaria, chì hè capace di causà a so morte senza causà effetti collaterali assai gravi. Amparate à piglià Ivermectin.

Malgradu esse assai efficace contr'à e microfilariae, Ivermectina ùn hà alcun effettu nant'à e larve di l'adulti, è hè necessariu di rimuovere chirurgicamente i noduli chì cuntenenu e larve di l'adultu.

Prevenzione di Onchocerciasis

U megliu modu per prevene l'infezzione da Onchocerca volvulus utilizza repellenti è vestiti adatti, soprattuttu in e regione induve l'insettu hè più prevalente è in i letti di i fiumi, in più di misure destinate à luttà contr'à a zanzara, cum'è l'usu di larvicidi biodegradabili è insetticidi, per esempiu.

Inoltre, hè raccomandatu chì l'abitanti di e regioni endemiche o chì e persone chì sò state in quelle regioni sianu trattate cù Ivermectina ogni annu o semestralmente per prevene l'oncocerciasi.

Posti Populari

Purpura

Purpura

Chì ghjè purpura?A Purpura, chjamata ancu macchie di angue o emorragie cutanee, i riferi ce à macchie di culore viulente chì ò più ricunno cibili nantu à a pelle. E...
Sò I Denti Troppu Grandi?

Sò I Denti Troppu Grandi?

Vi entite cunfidenti cù u vo tru urri u? I Denti ò in parechje forme è dimen ioni è ùn ci hè tantu da pudè fà per cambialli.Alcune per one entenu chì i o d...