Sindrome Cervellinu Organicu
![Top 10 Foods You Should NEVER Eat Again!](https://i.ytimg.com/vi/UmRH6sv9rnA/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di i disordini neurocognitivi?
- Chì Cuntene i Disturbi Neurocognitivi?
- Chì sò i Fattori di Risicu per i Disordini Neurocognitivi?
- Cumu sò diagnosticati i disordini neurocognitivi?
- Cumu sò Trattati i Disordini Neurocognitivi?
- Chì hè l'Outlook à Long Termu per e Persone cù Disordini Neurocognitivi?
Chì sò i Disordini Neurocognitivi?
I disordini neurocognitivi sò un gruppu di cundizioni chì spessu portanu à una funzione mentale indebulita. Sindrome di u cervellu organicu usatu à esse u termine per discrive queste cundizioni, ma disordini neurocognitivi hè oghji u terminu più adupratu.
I disordini neurocognitivi si presentanu più comunemente in adulti anziani, ma ponu influenzà ancu i più ghjovani. A funzione mentale ridutta pò include:
- prublemi cù memoria
- cambiamenti di cumpurtamentu
- difficultà à capì a lingua
- guai à fà attività cutidiane
Sti sintomi ponu esse causati da una cundizione neurodegenerativa, cum'è a malattia di Alzheimer o a demenza. E malatie neurodegenerative causanu u cervellu è i nervi à deteriorassi cù u tempu, risultendu in una perdita graduale di a funzione neurologica. I disordini neurocognitivi ponu sviluppà ancu à causa di traumi cerebrali o abusu di sostanze. I fornitori di assistenza sanitaria ponu generalmente determinà a causa sottostante di disordini neurocognitivi basata annantu à i sintomi riportati è i risultati di i test diagnostici. A causa è a gravità di i disordini neurocognitivi ponu aiutà i fornitori di assistenza sanitaria à determinà u megliu corsu di trattamentu.
A prospettiva à longu andà per e persone cun disordini neurocognitivi dipende da a causa. Quandu una malattia neurodegenerativa causa u disordine neurocognitivu, a cundizione spessu peghje cù u tempu. In altri casi, a diminuzione di a funzione mentale pò esse solu temporanea, cusì a ghjente pò aspettà una ripresa cumpleta.
Chì sò i sintomi di i disordini neurocognitivi?
I sintomi di disordini neurocognitivi ponu variare secondu a causa. Quandu a cundizione si verifica per via di una malattia neurodegenerativa, a ghjente pò sperimentà:
- perdita di memoria
- cunfusione
- ansietà
Altri sintomi chì ponu accade in e persone cun disordini neurocognitivi includenu:
- mal di testa, in particulare in quelli cun una cumbugliu o traumatic brain injury
- incapacità di cuncentrazione o di focu
- perdita di memoria à cortu andà
- difficultà à compie attività di rutina, cum'è cunduce
- difficultà à marchjà è à equilibriu
- cambiamenti di visione
Chì Cuntene i Disturbi Neurocognitivi?
A causa più cumuna di disordini neurocognitivi hè una malattia neurodegenerativa. E malatie neurodegenerative chì ponu purtà à u sviluppu di disordini neurocognitivi includenu:
- Malatia d’Alzheimer
- Malatia di Parkinson
- A malatia di Huntington
- dimenza
- malatia prioni
- sclerosi multipla
In e persone di menu di 60 anni, però, i disordini neurocognitivi sò più propensi à accade dopu à una ferita o infezzione. Cundizioni non degenerative chì ponu causà disordini neurocognitivi includenu:
- una cummossa
- ferita traumatica cerebrale chì provoca sanguinamentu in u cervellu o spaziu intornu à u cervellu
- coaguli di sangue
- méningite
- encefalite
- setticemia
- abusu di droghe o alcolu
- carenza di vitamina
Chì sò i Fattori di Risicu per i Disordini Neurocognitivi?
U vostru risicu di sviluppà disordini neurocognitivi dipende in parte da u vostru modu di vita è abitudini di u ghjornu. U travagliu in un ambiente cù esposizione à metalli pesanti pò aumentà assai u risicu di disordini neurocognitivi. I metalli pesanti, cum'è u piombu è u mercuriu, ponu dannà u sistema nervosu cù u tempu. Ciò significa chì l'esposizione frequente à questi metalli vi mette in un risicu aumentatu per una diminuzione di a funzione mentale.
Avete ancu più probabilità di sviluppà disordini neurocognitivi se:
- anu più di 60 anni
- avè un disordine cardiovasculare
- avè diabete
- abusu d'alcol o di droghe
- participà à sport cù un risicu elevatu di trauma di testa, cum'è u football è u rugby
Cumu sò diagnosticati i disordini neurocognitivi?
I disordini neurocognitivi ùn sò micca causati da un disordine mentale. Tuttavia, parechji di i sintomi di disordini neurocognitivi sò simili à quelli di certi disordini mentali, inclusa a schizofrenia, a depressione è a psicosi. Per assicurà una diagnosi accurata, i fornitori di cure sanitarie eseguiranu vari test diagnostici chì ponu differenzà i sintomi di disordini neurocognitivi da quelli di un disordine mentale. Queste prove includenu spessu:
- CT craniale: Questa prova utilizza una serie di immagini di raggi X per creà immagini di u cranu, di u cervellu, di i seni, è di l'occhi. Pò esse adupratu per esaminà i tessuti molli in u cervellu.
- MRI di testa: Questa prova di imaging utilizza magneti putenti è onde radio per pruduce immagini dettagliate di u cervellu. Queste immagini ponu mostrà segni di dannu cerebrale.
- tomografia per emissione di positroni (PET): Una scansione PET utilizza un tintu speciale chì cuntene tracers radioattivi. Questi tracciatori sò iniettati in una vena è poi si sparghjenu in tuttu u corpu, mettendu in risaltu e zone danneggiate.
- electroencefalogramma (EEG): Un EEG misura l'attività elettrica in u cervellu. Questa prova pò aiutà à rilevà qualsiasi prublemi associati à sta attività.
Cumu sò Trattati i Disordini Neurocognitivi?
U trattamentu per i disordini neurocognitivi varieghja secondu a causa sottostante. Certi cundizioni ponu solu bisognu di riposu è di medicazione. E malatie neurodegenerative ponu richiede diversi tipi di terapia.
I trattamenti per i disordini neurocognitivi ponu include:
- riposu in lettu per dà à i feriti tempu di guarisce
- medicazione per u dolore, cume l'indometacina, per alleviare i mal di testa
- antibiotici per cancellà e infezioni rimanenti chì afectanu u cervellu, cume a meningite
- cirurgia per riparà qualsiasi danni cerebrali severi
- terapia occupazionale per aiutà à sviluppà e cumpetenze d'ogni ghjornu
- fisioterapia per migliurà a forza, a coordinazione, l'equilibriu è a flessibilità
Chì hè l'Outlook à Long Termu per e Persone cù Disordini Neurocognitivi?
A prospettiva à longu andà per e persone cun disordini neurocognitivi dipende da u tippu di disordine neurocognitivu. I disordini neurocognitivi cum'è a dimenza o l'Alzheimer presentanu una prospettiva sfida. Questu hè perchè ùn ci hè micca cura per queste condizioni è a funzione mentale peggiora costantemente cù u tempu.
Tuttavia, e prospettive per e persone cun disordini neurocognitivi, cume una commozione o un'infezione, sò generalmente boni perchè sò cundizioni temporanee è curabili. In questi casi, e persone ponu generalmente aspettà di fà una ripresa completa.