Ferru in dieta
U ferru hè un minerale chì si trova in ogni cellula di u corpu. U ferru hè cunsideratu un minerale essenziale perchè hè necessariu per fabricà l'emoglobina, una parte di e cellule sanguine.
U corpu umanu hà bisognu di ferru per fà e proteine purtatrici di l'ossigenu emoglobina è mioglobina. L'emoglobina si trova in i globuli rossi. A mioglobina si trova in i musculi.
E migliori fonti di ferru includenu:
- Fagioli secchi
- Frutti secchi
- Ovi (in particulari i rossi d'ova)
- Cereali furtificati in ferru
- Fegatu
- Carne rossa magra (in particulare manzo)
- Ostriche
- Volaille, carne rossa scura
- Salmon
- Tuna
- Grani sani
Quantità ragiunevuli di ferru si trovanu ancu in agnellu, porcu è crustacei.
U ferru da ligumi, frutti, cereali è supplementi hè più difficiule per u corpu à assorbe. Queste fonti includenu:
Frutti secchi:
- Prune
- Uva passa
- Apricots
Legumi:
- Fagioli Lima
- Soia
- Fagioli è piselli secchi
- Fagioli
Semi:
- Amanduli
- Noci di Brasile
Ligumi:
- U brocciu
- Spinaci
- Kale
- Collards
- Asparagus
- Verdi di tarassaco
Cereali integrali:
- Granu
- Migliu
- Avena
- Rice marrone
Se mischiate qualchì carne magra, pesce, o pollame cù fagioli o verdi à foglie scure à un pastu, pudete migliurà l'assorbimentu di fonti vegetali di ferru finu à trè volte. L'alimenti ricchi in vitamina C (cum'è agrumi, fragole, pumati è patate) aumentanu ancu l'assorbimentu di ferru. A cucina di l'alimenti in una padella in ghisa pò ancu aiutà à aumentà a quantità di ferru furnitu.
Alcuni alimenti riducenu l'assorbimentu di ferru. Per esempiu, u tè negru cummerciale o pekoe cuntene sustanzi chì si liganu à u ferru dieteticu dunque ùn pò micca esse adupratu da u corpu.
LIVELLU BASU DI FERRO
U corpu umanu guarda un pocu di ferru per rimpiazzà qualsiasi perdutu. Tuttavia, un livellu bassu di ferru per un longu periodu di tempu pò purtà à anemia da carenza di ferru. I sintomi includenu mancanza di energia, mancanza di respiro, mal di testa, irritabilità, vertigini, o perdita di pesu. I segni fisichi di mancanza di ferru sò una lingua pallida è unghie in forma di cucchiaiu.
Quelli à risicu per u livellu di ferru bassu includenu:
- E donne chì sò in menstruazione, soprattuttu se anu periodi pesanti
- Donne chì sò incinte o chì anu appena avutu un criaturu
- Corridori di lunga distanza
- E persone cù qualsiasi tipu di sanguinamentu in l'intestini (per esempiu, un ulceru sanguinante)
- E persone chì donanu spessu sangue
- E persone cun condizioni gastrointestinali chì rendenu difficiule à assorbe i nutrienti da l'alimentu
I zitelli è i zitelli sò in periculu per un livellu di ferru bassu s'elli ùn piglianu micca l'alimenti adatti. I zitelli chì si trasferenu in alimenti solidi devenu manghjà alimenti ricchi di ferru. I zitelli sò nati cù abbastanza ferru per durà circa sei mesi. I bisogni di ferru in più di un criaturu sò soddisfatti da u latte maternu. I zitelli chì ùn sò micca allattati à u senu devenu esse datu un supplementu di ferru o una formula infantile furtificata in ferru.
I zitelli trà 1 è 4 anni crescenu prestu. Questu usa u ferru in u corpu. I zitelli di questa età devenu riceve alimenti furtificati in ferru o un supplementu di ferru.
U latti hè una surghjente assai poveru di ferru. I zitelli chì beie una grande quantità di latte è evitanu altri alimenti ponu sviluppà "anemia da u latte". A cunsumazione di latte cunsigliata hè di 2 à 3 tazze (480 à 720 millilitri) à ghjornu per i zitelli.
Troppu ferru
U disordine geneticu chjamatu hemocromatosi affetta a capacità di u corpu di cuntrullà quantu ferru hè assurbutu. Questu porta à troppu ferru in u corpu. U trattamentu si compone di una dieta bassa in ferru, senza supplementi di ferru, è di flebotomia (rimozione di sangue) di modu regulare.
Hè improbabile chì una persona pigliessi troppu ferru. Tuttavia, i zitelli ponu sviluppà qualchì volta avvelenamentu da u ferru inghjuttendu troppu supplementi di ferru. I sintomi di avvelenamentu da u ferru includenu:
- Stanchezza
- Anoressia
- Sturdimentu
- Nausea
- Vumitu
- Mal di testa
- Perda di pesu
- Mancanza di fiatu
- Culore grisgiu à a pelle
U Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale di l'Istitutu di Medicina raccomanda i seguenti:
Zitelli è zitelli
- In più di menu di 6 mesi: 0,27 milligrammi per ghjornu (mg / ghjornu) *
- 7 mesi à 1 annu: 11 mg / ghjornu
- 1 à 3 anni: 7 mg / ghjornu *
- 4 à 8 anni: 10 mg / ghjornu
* AI o Intake Adequate
Masci
- 9 à 13 anni: 8 mg / ghjornu
- 14 à 18 anni: 11 mg / ghjornu
- Età 19 è più vechje: 8 mg / ghjornu
Femine
- 9 à 13 anni: 8 mg / ghjornu
- 14 à 18 anni: 15 mg / ghjornu
- 19 à 50 anni: 18 mg / ghjornu
- 51 è più vechje: 8 mg / ghjornu
- Donne incinte di tutte l'età: 27 mg / ghjornu
- Donne in lactazione da 19 à 30 anni: 9 mg / ghjornu (età 14 à 18: 10 mg / ghjornu)
E donne chì sò incinte o chì producenu latte maternu ponu avè bisognu di quantità diverse di ferru. Fate à u vostru duttore sanitariu ciò chì hè bè per voi.
Dieta - ferru; Àcitu ferricu; Acidu ferrosu; Ferritina
- Supplimenti di ferru
Mason JB. Vitamine, minerali traccia, è altri micronutrienti. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 218.
Maqbool A, Parks EP, Shaikhkhalil A, Panganiban J, Mitchell JA, Stallings VA. Requisiti nutrizionali. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 55.