Cosa hè l'orchiectomia è cumu hè a recuperazione
Cuntenutu
- Tipi di orchiectomia
- 1. Orchiectomia simplice
- 2. Orchiectomia inguinale radicale
- 3. Orchiectomia subcapsulare
- 4. Orchiectomia bilaterale
- Cumu hè a recuperazione post-operativa
- Chì sò e cunsequenze di l'orchiectomia
L'Orchiectomia hè una chirurgia in cui unu o i dui testiculi sò rimossi. Generalmente, sta chirurgia hè effettuata per trattà o prevene a diffusione di u cancheru di prostata o per trattà o prevene u cancheru testiculare è u cancheru di u senu in l'omi, postu chì sò i testiculi chì producenu a maiò parte di a testosterone, chì hè un ormone chì face questi tipi di u cancheru crescenu più veloce.
Inoltre, sta prucedura pò ancu esse aduprata per e persone chì anu intenzione di cambià da maschile à femina per riduce a quantità di testosterone in u corpu.
Tipi di orchiectomia
Ci hè parechji tippi di orchiectomia, secondu u scopu di a procedura:
1. Orchiectomia simplice
In questu tippu di chirurgia, unu o i dui testiculi sò rimossi da un picculu tagliu in u scrotum, chì pò esse fattu per trattà u cancheru di u senu o di a prostata, per riduce a quantità di testosterone chì u corpu produce. Amparate tuttu nantu à u cancheru di prutata.
2. Orchiectomia inguinale radicale
L'orchiectomia inguinale radicale hè realizata facendu un tagliu in a regione addominale è micca in u scrotum. In generale, l'orchiectomia hè fatta in questu modu, quandu si trova un nodulu in un testiculu, per esempiu, per pudè pruvà stu tessutu è capisce s'ellu hà u cancheru, postu chì una biopsia regulare pò fà chì si sparghji in tuttu u corpu.
Questa prucedura hè ancu comunemente aduprata per e persone chì volenu cambià u so sessu.
3. Orchiectomia subcapsulare
In questa prucedura, u tessutu chì si trova in i testiculi, vale à dì a regione chì produce sperma è testosterone, hè rimossa, cunservendu a capsula testiculare, l'epididimu è u cordone spermaticu.
4. Orchiectomia bilaterale
L'orchiectomia bilaterale hè una chirurgia in cui entrambi i testiculi sò rimossi, chì pò accadere in casu di cancru di prostata, di senu o in persone chì anu intenzione di cambià di sessu. Amparate più nantu à a disforia di genere.
Cumu hè a recuperazione post-operativa
Di solitu, a persona hè dimessa subitu dopu à a chirurgia, tuttavia, hè necessariu tornà à l'uspidale u ghjornu dopu per cunfirmà chì tuttu va bè. A recuperazione pò piglià da 2 settimane à 2 mesi.
In a settimana dopu à a chirurgia, u duttore pò raccomandà l'applicazione di ghiacciu in a zona, per alleviare u gonfiore, lavà a zona cun un sapone dolce, mantene a zona secca è coperta di gasa, aduprate solu e creme è unguenti chì sò raccomandati da u duttore. .medicu è piglià analgesici è antiinflamatori chì riducenu u dolore è l'infiammazione.
Si deve ancu evità di fà grandi sforzi, di sollevà pesi o di fà sessu mentre l'incisione ùn hè micca guarita. Se a persona hà difficoltà à evacuà, ponu pruvà à piglià un lassativu lieve per evità di fà troppu sforzu.
U duttore pò ancu raccomandà l'usu di un supportu per u scrotum, chì deve esse adupratu per circa 2 ghjorni.
Chì sò e cunsequenze di l'orchiectomia
Dopu a rimozione di i testiculi, per via di a riduzione di testosterone, effetti collaterali cum'è osteoporosi, sterilità, vampate di calore, depressione è disfunzione erettile sò probabili di accade.
Hè assai impurtante di parlà cù u duttore se unu di questi effetti si verifica, per stabilisce soluzioni per mantene una bona qualità di vita.