Osteomalacia: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'osteomalacia hè una malattia ossea adulta, caratterizata da ossa fragili è fragili, per via di difetti in a mineralizazione di a matrice ossea, chì di solitu hè causata da una carenza di vitamina D. Dapoi sta vitamina hè impurtante per l'assorbimentu di calciu da l'ossu, quandu hè mancante, risultati in a so demineralizazione.
L'osteomalacia pò esse asintomatica o causà sintomi cume u disagiu ossu o piccole fratture. In u casu di u zitellu, a mancanza di vitamina D è l'indebbulimentu di l'osse ùn sò micca cunnisciuti cum'è osteomalacia, ma piuttostu cum'è rachitismu. Vede ciò chì hè u rachiticu è cumu si tratta.
Ogni volta chì l'osteomalacia hè suspettata, hè assai impurtante cunsultà un medicu generale o un ortopedistu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, chì pò include nutrizione adeguata, assunzione di medicazione è esposizione à u sole.
Chì sò i sintomi
L'osteomalacia hè spessu asintomatica è, dunque, finisce per esse scuperta solu quandu si verifica una frattura. Tuttavia, ci sò alcuni casi in cui a persona pò sperimentà un liggeru cunfortu in l'osse, in particulare in a zona di l'anca, chì pò finisce per rende u muvimentu difficiule.
Ancu s'ellu hè più raru, l'osteomalacia pò ancu causà deformità scheletriche, soprattuttu se u trattamentu hè fattu troppu tardi.
Cause principali
A causa più cumuna di osteomalacia hè a carenza di vitamina D, chì pò esse ligata à qualsiasi di e tappe di a so assorbimentu, u metabolismu o l'azione, chì pò accade in casi di:
- Bassa assunzione di alimenti cù vitamina D;
- Pocu esposizione à u sole;
- Chirurgia à u stomacu o à l'intestinu, in particulare chirurgia bariatrica;
- Usu di rimedii per attacchi, cum'è fenitoina o fenobarbital;
- Malabsorption intestinali;
- Insufficiency renal;
- Malatie di u fegatu.
Ancu s'ellu hè assai raru, certi tipi di cancheru ponu ancu alterà i livelli di vitamina D in u corpu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per diagnosticà l'osteomalacia, u duttore pò urdinà testi di sangue è urina per valutà i livelli di vitamina D, fosforu è calciu, fosfatasi alcalina è ormone paratiroideu, chì sò generalmente alterati.
Inoltre, i raggi X ponu ancu esse effettuati per rilevà piccole fratture ossi è identificà altri segni di demineralizazione ossea.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di corregge a causa sottostante di l'osteomalacia, chì pò esse ottenuta cù:
- Supplementazione cù calciu, fosforu è / o vitamina D;
- Aumenta u cunsumu d'alimenti ricchi in calciu è vitamina D. Scuprite chì alimenti sò ricchi di calciu è ricchi di vitamina D;
- 15 minuti di esposizione à u sole ogni ghjornu in a prima mattina, senza filtru solare.
Fighjate u video seguente è vedi più cunsiglii per rinfurzà l'osse:
Se l'osteomalacia hè causata da un sindrome di malabsorzione intestinale, da insufficienza renale o da prublemi di fegatu, a malattia deve prima esse trattata. Inoltre, in certi casi, a cirurgia pò esse necessaria per curregge e deformità di l'ossu.