Infezzione ossea (Osteomielite)
Cuntenutu
- Chì causa l'osteomielitis?
- Chì sò i sintomi?
- Cume hè diagnosticata l'osteomielite?
- Chì sò i trattamenti per l'osteomielite?
- Quale hè à risicu per l'osteomielite?
- Pudete prevene l'osteomielite?
- Chì hè a prospettiva à longu andà?
Cosa hè una infezzione ossea (osteomielite)?
Una infezzione ossea, chjamata ancu osteomielite, pò esse risultatu quandu batteri o funghi invadenu un ossu.
In i zitelli, l'infezioni di l'osse sò più frequenti in l'osse lunghe di e braccia è di e gambe. In l'adulti, di solitu cumpariscenu in i fianchi, a spina dorsale è i pedi.
L'infezioni di l'osse ponu accade di colpu o sviluppà per un longu periodu di tempu. S'elli ùn sò micca trattati currettamente, l'infezioni di l'osse ponu lascià un ossu dannighjatu di manera permanente.
Chì causa l'osteomielitis?
Parechji urganismi, u più cumunu Staphylococcus aureus, viaghjanu per u sangue è ponu causà una infezzione ossea. Una infezzione pò principià in una zona di u corpu è si sparghje à l'osse attraversu u flussu di sangue.
L'urganismi chì invadenu una ferita grave, tagliu prufondu, o ferita ponu ancu causà infezioni in l'osse vicine. I batteri ponu entrà in u vostru sistema in un situ chirurgicu, cume u situ di una sostituzione di l'anca o di riparazione di fratture di l'ossu. Quandu u vostru ossu si rompe, i batteri ponu invade l'ossu, purtendu à l'osteomielite.
A causa più cumuna di infezioni ossi hè S. aureus battìri. Sti batteri cumpariscenu cumunemente nantu à a pelle ma ùn causanu micca sempre prublemi di salute. Tuttavia, i batteri ponu supranà un sistema immunitariu indebulitu da malatie è malatie. Questi batteri ponu ancu causà infezioni in e zone ferite.
Chì sò i sintomi?
Di solitu, u primu sintomu à cumparisce hè u dolore à u situ di l'infezzione. Altri sintomi cumuni sò:
- frebba è brividi
- rossu in a zona infetta
- irritabilità o generalmente sintendu malatu
- drenaggiu da a zona
- gonfiore in l'area affettata
- rigidità o incapacità di aduprà un membru affettu
Cume hè diagnosticata l'osteomielite?
U vostru duttore pò aduprà parechji metudi per diagnosticà a vostra situazione se avete sintomi di una infezzione ossea. Faranu un esame fisicu per verificà u gonfiu, u dolore è a decolorazione. U vostru duttore pò urdinà testi di laburatoriu è diagnostichi per determinà a situazione esatta è a misura di l'infezzione.
Hè prubabile chì u vostru duttore ordini un test di sangue per verificà l'organismi chì causanu l'infezzione. Altri testi per verificà i batteri sò i tamponi di gola, e culture d'urina è l'analisi di feci. A cultura di feci hè un esempiu di analisi di feci.
Un altru test pussibule hè una scansione ossea, chì palesa l'attività cellulare è metabolica in e vostre ossa. Utilizza un tipu di sustanza radioattiva per mette in evidenza u tessutu ossu. Se a scansione ossea ùn furnisce micca abbastanza infurmazione, pudete avè bisognu di una scansione MRI. In certi casi, una biopsia ossea pò esse necessaria.
Tuttavia, una semplice radiografia ossea pò esse abbastanza per u vostru duttore per determinà u trattamentu chì hè adattu per voi.
Chì sò i trattamenti per l'osteomielite?
Ci hè parechje opzioni chì u vostru duttore pò aduprà per trattà a vostra infezzione ossea.
L'antibiotici ponu esse tuttu ciò chì hè necessariu per curà a vostra infezzione ossea. U vostru duttore pò amministrà l'antibiotici per via endovenosa, o direttamente in e vene, se l'infezzione hè grave. Puderete bisognu di piglià l'antibiotici finu à sei settimane.
A volte l'infezioni di l'osse richiedenu chirurgia. Se avete a chirurgia, u vostru chirurgu rimuverà l'ossu infettatu è u tessutu mortu è scurgerà eventuali ascessi, o sacche di pus.
Se avete una protesi chì causa l'infezzione, u vostru duttore pò rimuoverla è rimpiazzalla cù una nova. U vostru duttore eliminerà ancu qualsiasi tessutu mortu vicinu o circundendu a zona infetta.
Quale hè à risicu per l'osteomielite?
Ci sò uni pochi di cundizioni è circustanze chì ponu aumentà e vostre possibilità di osteomielite, cume:
- disordini diabetichi chì affettanu u fornimentu di sangue à l'osse
- usu di droga intravenosa
- emodialisi, chì hè un trattamentu adupratu per e malatie renali
- traumatisimu à u tissutu chì circonda l'ossu
- articulazioni artificiali o hardware chì sò stati infettati
- malatia di cellula falci
- malatie arteriale periferica (PAD)
- fumendu
Pudete prevene l'osteomielite?
Lavate bè è pulite ogni tagliu o ferite aperte in a pelle. Se una ferita / tagliu ùn pare micca guarì cù u trattamentu in casa, cuntattate subitu u vostru duttore per falla esaminà. Pulite è asciutte i siti di amputazione prima di mette a vostra protesi. Inoltre, aduprate e calzature adeguate è l'attrezzatura protettiva per evità ferite quandu saltanu, correnu o participanu à sport.
Chì hè a prospettiva à longu andà?
A maiò parte di i casi di osteomielite sò curabili. E infezioni croniche di l'ossu, tuttavia, ponu piglià più tempu per trattà è guarisce, soprattuttu s'ellu necessitanu chirurgia. U trattamentu deve esse aggressivu perchè una amputazione pò diventà necessaria qualchì volta. U scopu di sta cundizione hè bonu sè l'infezzione hè trattata prestu.