Oxalatu di calciu in urina: ciò chì pò esse è cumu evità lu
Cuntenutu
- 1. Cambiamenti in dieta
- 2. Pietra renale
- 3. Diabetes
- 4. Cambiamenti in u fegatu
- 5. Malatie renali
- Cumu evità i cristalli di ossalatu di calciu
I cristalli di ossalatu di calciu sò strutture chì ponu esse truvate in urina pH acida o neutra, è sò spessu cunsiderate normali quandu ùn sò micca identificati altri cambiamenti in u test di urina è quandu ùn ci sò segni o sintomi associati, in quale casu pò esse legatu à una diminuzione cunsumu d'acqua durante u ghjornu o una dieta ricca in calciu è ossalatu.
Questi cristalli anu una forma di inviluppu è sò identificati per analisi microscopica di urina durante l'esame di urina di tipu 1, chjamata ancu EAS. Oltre à u cristallu di ossalatu di calciu, altri cristalli ponu esse identificati in l'urina, cume u trifosfatu fosfatu, a leucina o u cristalu di l'acidu uricu, a causa di i quali deve esse identificata è trattata. Amparate più nantu à i cristalli in urina.
E cause principali di l'apparizione di cristalli di ossalatu di calciu in l'urina sò:
1. Cambiamenti in dieta
Cambiamenti in a dieta quotidiana ponu favurisce a furmazione di cristalli di ossalatu di calciu, soprattuttu quandu ci hè una dieta ricca in calciu, ossalatu, cume quandu manghjate pumate, spinaci, rabarbara, agliu, aranciu è asparagi, è aduprendu dosi elevate di vitamina C, in quantità giornaliere sopra u raccomandatu, in più di u bassu apportu d'acqua durante u ghjornu. Questa causa l'urina diventa più concentrata è l'eccessu di calciu precipita, cù cristalli chì sò rimarcati in u test di urina.
Benchè a presenza di cristalli di ossalatu di calciu in l'urina ùn sia micca cunsiderata cum'è una causa di preoccupazione, hè impurtante di aumentà l'assunzione d'acqua è d'aghjustà a dieta cù a guida di un nutrizziunistu, chì in questu modu hè ancu pussibule di diminuisce u risicu di sviluppà petri di rene.
2. Pietra renale
A petra di u rene, cunnisciuta ancu cum'è petra di u rene, hè una sensazione assai scomoda carattarizata da a presenza di masse simile à a petra in u trattu urinariu. Attraversu l'esaminazione di l'urina di tipu 1, hè pussibule identificà u tippu di petra prisente in u rene, cume i cristalli sò identificati in l'urina, è ci pò esse a presenza di cristalli di ossalatu di calciu quandu a petra apparisce à causa di una dieta riccu in calciu, sodiu è proteine.
E petre di solitu causanu assai dulore è fastidiu, in particulare in u fondu di u spinu, in più di causà dolore è una sensazione di brusgiu quandu urina. In certi casi, a persona pò ancu nutà chì l'urina hè rosa o rossa, chì hè un'indicazione chì a petra pò esse intrappulata in u canale urinariu, causendu ostruzione è infiammazione. Amparate à ricunnosce i sintomi di calciu renale.
3. Diabetes
U diabete pò esse caratterizatu da parechji cambiamenti in i test di sangue è urina, è in certi casi si pò rimarcà a presenza di cristalli di ossalatu di calciu in l'urina, soprattuttu quandu u diabete ùn hè micca cuntrullatu è dà risultati à cambiamenti in i reni, sia per mancanza di trattamentu o mancanza di risposta à u trattamentu indicatu da u duttore.
Oltre à a presenza di cristalli di ossalatu di calciu, si pò ancu rimarcà in certi casi a presenza di glucosiu in l'urina è in batteri o lieviti, postu chì e persone cun diabete incontrollatu sò più propensi à sviluppà infezioni urinarie per via di l'alta concentrazione di glucosiu chì circula , chì favurisce u sviluppu di i microorganisimi. Amparate nantu à altre complicazioni di a diabetes.
4. Cambiamenti in u fegatu
Alcuni cambiamenti in u fegatu ponu ancu favurisce a furmazione di cristalli di ossalatu di calciu, chì sò identificati per esaminazione di urina. Inoltre, quandu ci sò cambiamenti in u fegatu, i test di urina ponu ancu indicà a presenza di bilirubina è / o emoglobina in l'urina. Vede altre prove chì valutanu u fegatu.
5. Malatie renali
Cambiamenti in i reni cum'è infezioni, infjammazione o insufficienza ponu ancu esse in l'apparizione di cristalli di ossalatu di calciu in l'urina, chì l'attività di i reni pò esse indebulita in modu tale chì u prucessu di filtrazione è riassorbimentu pò esse alteratu.
Cusì, hè impurtante chì u duttore valuta u risultatu di u test di urina, verificendu s'ellu ci hè qualchì altra alterazione oltre a presenza di cristalli in modu chì a causa sia identificata è u trattamentu adattatu sia iniziatu, evitendu danni più gravi à i reni.
Cumu evità i cristalli di ossalatu di calciu
Ancu se in a maiò parte di i casi i cristalli di ossalatu di calciu ùn sò micca associati à cambiamenti serii, per evità a so furmazione hè impurtante cunsumà assai acqua durante u ghjornu è avè una dieta adatta, per ùn cunsumà quantità sopra a quantità raccomandata per ghjornu. .
Inoltre, in casu chì a persona sia stata diagnosticata cun diabete, rene o disturbi di u fegatu, hè impurtante seguità u trattamentu indicatu da u duttore, perchè oltre à evità a furmazione di i cristalli impedisce ancu a prugressione di a malatia.