Chì causa è cume identificà a malattia di Parkinson
Cuntenutu
A malattia di Parkinson, cunnisciuta ancu cù a malattia di Parkinson, hè una malattia degenerativa di u cervellu, caratterizata da alterazioni di i muvimenti, causendu tremore, rigidità musculare, rallentamentu di i muvimenti è sbilanciu. A so causa, ancu se micca cumpletamente cunnisciuta, hè duvuta à un usura di e regioni di u cervellu rispunsevuli di a produzzione di dopamina, un impurtante neurotrasmettitore cerebrale.
Sta malattia si presenta di solitu in e persone di più di 50 anni, ma pò accade prestu in certi casi è, per cuntrullà i sintomi, i medicamenti, cum'è Levodopa, sò aduprati per aiutà à rifornisce a dopamina è altre sostanze necessarie per a stimolazione nervosa è u cuntrollu di u muvimentu.
Cumu identificà è cunfirmà u diagnosticu
I segni è i sintomi di a malattia di Parkinson cumincianu à pocu à pocu, quasi imperceptibilmente à u primu, ma chì peghju cù u tempu. I principali sò:
Segnali | Caratteristiche |
Tremore | Succede solu à u riposu, vale à dì, s'aggrava quandu a persona hè fermata è migliora quandu face qualchì muvimentu. Di solitu, predomina da un latu di u corpu, essendu più prisente in a manu, u bracciu, e gambe o u mentone. |
Rigidità musculare | Accade cù a difficoltà di muvimentu, dendu una sensazione di esse rigidu, prevenendu attività cum'è camminà, aprendu i bracci, cullà è scende. Cusì, hè cumunu per a postura diventà più inclinata. U cunghjelamentu pò accade ancu, chì hè quandu a persona hà difficultà à esce da u so locu. |
Rallentamentu di i muvimenti | L'agilità per fà movimenti rapidi è largu hè cumprumessa, cusì chì i travaglii simplici, cum'è l'apertura è a chiusura di e mani, u vestitu, a scrittura o a masticazione diventanu difficiuli, una situazione chjamata bradicinesia. |
Perdita di equilibriu è riflessi | A causa di a difficultà à cuntrullà i muvimenti, hè difficiule per equilibrà è mantene a postura, cun un risicu elevatu di cadute, in più di una capacità minore di reagisce à stimuli, postu chì i muvimenti sò compromessi. |
Per diagnosticà a malattia di Parkinson, u neurologu o geriatricu valuterà a presenza di questi segni è sintomi, attraversu a storia di u paziente è l'esame fisicu, richiedendu almenu 3 d'elli per esse presenti.
Inoltre, altri sintomi chì sò assai prisenti in sta malatia sò:
- Diminuzione di e spressioni facciali;
- Difficultà à parlà, cù una voce ronca è sfocata;
- Diminuzione di u lampu di l'ochji;
- Disturbi di u sonnu, cum'è insonnia, incubi, sunambulazioni;
- Strangulamentu è difficultà per inghjuttà cibu;
- Dermatite nantu à a pelle;
- Difficultà à l'olfattu;
- Intestinu intrappulatu;
- Depressione.
U duttore pò ancu urdinà altri testi, cume a risonanza magnetica è a tomografia computerizzata di u cranu, analisi di sangue o electroencefalogramma, per esempiu, per escludere altre cause di cambiamenti di muvimentu, chì ponu esse confusi cù Parkinson, cum'è tremore essenziale, colpu sequenza, tumore, sifilide avanzata, paralisi supranucleare progressiva o ancu l'usu di alcune droghe, cum'è l'aloperidolu, per esempiu.
Chì Cause Parkinson
Chiunque pò sviluppà a malattia di Parkinson, perchè ùn hè micca una malattia ereditata. Nasce per via di una degenerazione di u cervellu, chì causa a morte di i neuroni di a sostanza nigra, una zona impurtante di u cervellu chì hè legata à a produzzione di dopamina, è questu hè a causa di i principali segni è sintomi di sta malatia.
Studii scientifici sò stati fatti per pruvà à scopre più definitivamente e cause di a malattia di Parkinson, è, attualmente, hè statu dimustratu chì a pupulazione di batteri intestinali pò influenzà u sviluppu sia di sta malattia sia di altre malatie cerebrali.
Ancu se più evidenze sò sempre necessarie, si sà digià chì l'intestinu hà una cunnessione nervosa cù u cervellu, è chì a predominanza di batteri cattivi in l'intestinu, per mezu di una dieta malsana, ricca in carboidrati è prudutti industrializati, pò purtà à cambiamenti in u metabolismu è l'immunità di u corpu, in più di compromettere a salute di i neuroni.
Dunque, malgradu u mutivu chì u cervellu degenera hè sempre scunnisciutu, è dunque ùn ci hè ancu nisuna cura, ci sò trattamenti chì ponu aiutà à riduce i sintomi è dà qualità di vita à e persone cun Parkinson.
Cumu trattà
U trattamentu per a malattia di Parkinson hè fattu cù l'usu di droghe per a vita, chì aiutanu à diminuisce i sintomi è rallentanu a progressione di a malattia. U medicamentu principale adupratu hè Levodopa, chì aiuta à rifornisce a quantità di dopamina, un neurotrasmettitore impurtante per u cuntrollu di i muvimenti, è alcuni esempi sottili sò Prolopa è Carbidopa.
Altri rimedi chì sò ancu usati per migliurà i sintomi sò Biperiden, Amantadine, Seleginine, Bromocriptine è Pramipexole, in particulare in i primi stadi. A fisioterapia, l'attività fisica è a terapia occupazionale sò ancu assai impurtanti per aiutà u trattamentu di Parkinson, postu chì incuraghjenu a ristaurazione è a recuperazione di i muvimenti. Scuprite più infurmazioni nantu à cumu si faci u trattamentu per Parkinson.
In e fasi più avanzate, un trattamentu prometitore hè una chirurgia di stimolazione cerebrale profonda, chì hè stata effettuata in grandi centri di neurologia, è chì migliora i sintomi è a qualità di vita di u paziente. Amparate più nantu à l'indicazioni è cumu si face a stimolazione cerebrale profonda.