Pelle giallastra: 10 cause principali è cosa fà
Cuntenutu
- Cause principali
- 1. Epatite
- 2. Fallimentu di u fegatu
- 3. Cisti in u fegatu
- 4. Cirrosi epatica
- 5. Càlculi
- 6. Anemia falciforme
- 7. Talassemia
- 8. Anorexia nervosa
- 9. Ingesta eccessiva di beta-carotene
- 10. Itterizia neonatale
- Quandu andà à u duttore
A pelle giallastra pò esse un sintomu di parechje malatie di u fegatu, cume l'epatite o a cirrosi, per esempiu, soprattuttu se a persona hà ancu a parte bianca di l'ochji gialla, in quale casu a pelle giallastra hè chjamata itterizia. Tuttavia, a pelle gialla pò ancu esse un segnu di altre malatie cum'è l'anemia o l'anorexia nervosa.
Inoltre, l'alta assunzione di alimenti ricchi in beta-carotene cum'è e carote o a papaia pò ancu causà a pelle gialla, tuttavia, in questi casi, l'ochji ùn diventanu gialli, solu a pelle.
Se a persona hà a pelle è l'ochji gialli hè impurtante d'andà à a sala d'urgenza per chì i testi ponu esse fatti per identificà a causa.
Cause principali
A pelle ingiallita pò esse un sintomu di parechje condizioni, e principali sò:
1. Epatite
L'epatite hè a causa più cumuna di itterizia è currisponde à l'infiammazione di u fegatu causata da virus, l'usu continuu di farmaci o malattie autoimmune, purtendu à sintomi cum'è a pelle gialla, dolore addominale è gonfiore, febbre leggera, prurito, nausea, vomitu è perdita di l'appitittu. Vede chì sò i sintomi di l'epatite.
Cosa da fà: U trattamentu di l'epatite deve esse fattu secondu a raccomandazione medica, è l'usu di medicazione o di riposu, nutrimentu adeguatu è idratazione pò esse raccomandatu secondu a causa di l'epatite. Amparate tuttu nantu à l'epatite.
2. Fallimentu di u fegatu
A fallimentu di u fegatu accade quandu u fegatu hè incapace di fà e so funzioni normali cum'è a disintossicazione di u corpu, per esempiu. In questu casu, in più di itterizia, a persona presenta generalmente gonfiore di u corpu, dolore corporeu, sanguinamentu è ascite, chì hè l'accumulazione di fluidi in l'addome.
Cosa da fà: Hè impurtante di cunsultà l'hepatologu per scopre a causa di a malattia è stabilisce a migliore forma di trattamentu, chì si face spessu per mezu di u trapianto di fegatu. Vede quandu u trasplante di fegatu hè indicatu è cumu hè a recuperazione.
3. Cisti in u fegatu
U quistu hè una cavità piena di fluidi è u fegatu ùn produce normalmente sintomi, tuttavia, in certi casi, pò purtà à l'aspettu giallastru di a pelle, in più di l'addome, perdita improvvisa di pesu, frebba sopra i 38 ° C è stanchezza.
Cosa da fà: U quistu in u fegatu di solitu ùn hà micca bisognu di trattamentu specificu, ma s'ellu cresce gradualmente in dimensione è provoca sintomi, a rimozione chirurgica pò esse necessaria. Amparate più nantu à u cisti in u fegatu.
4. Cirrosi epatica
A cirrosi epatica currisponde à una infiammazione cronica è prugressiva di u fegatu caratterizata da a distruzzione di e cellule di u fegatu, chì ponu causà a pelle gialla è l'ochji gialli, unghie bianchiccie, cattivu soffiu, vene prominenti è visibili in l'abdomen è gonfiore addominale. Scuprite chì sò i sintomi di cirrosi epatica, e cause è cumu si face u diagnosticu.
Cosa da fà: U trattamentu per a cirrosi epatica varieghja secondu a causa, tuttavia hè impurtante di mantene una dieta ricca di frutti, verdure, carni magre è cereali integrali, chì sò facili da digerisce. Capite cumu si face u trattamentu per a cirrosi.
5. Càlculi
E pietre di a cistifellea sò furmate per via di l'accumulazione di calciu è di colesterolu in a cistifellea è ponu causà una infezione in a cistifellea, chjamata colangite, chì provoca itterizia, febbre sopra i 38ºC, dolore intensu in l'addome, mal di schiena, nausea, vomitu è perdita di appitittu. Scuprite chì sò e 7 cause principali di a petra di a cistifellea.
Cosa da fà: U trattamentu pò esse fattu cù l'usu di medicina, chirurgia è una dieta adatta, ricca in frutti, verdure, insalate è prudutti interi.
6. Anemia falciforme
L'anemia falciforme hè un tipu d'anemia ereditaria in cui ci hè una malformazione di i globuli rossi, chì anu cambiatu a so forma, causendu carenza in u trasportu di ossigenu versu e cellule di u corpu, chì pò causà icterizia, gonfiore è rossu di e mani è i pedi, è ancu u dulore in l'osse è in l'articuli. Capite e cause è cumu cuntrollà l'anemia falciforme.
Cosa da fà: U trattamentu di l'anemia falciforme hè fattu secondu a guida di l'hematologu è generalmente implica l'usu di medicazione è trasfusioni di sangue per a vita.
7. Talassemia
A Talassemia hè una malatia genetica è ereditaria di u sangue chì provoca, in più di a pelle è di l'ochji gialli, sintomi cum'è stanchezza, anemia, debolezza è ritardu di crescita.
Cosa da fà: A talassemia ùn hà micca rimediu, tuttavia u trattamentu si face secondu a gravità di i sintomi, cù trasfusioni di sangue è l'usu di supplementi à l'acidu folicu. Vede cumu si face u trattamentu di talassemia.
8. Anorexia nervosa
Anorexia nervosa hè carattarizata da una perdita di pesu esagerata è improvvisa cù distorsioni di l'immagine di u corpu, è hè cumunu per l'individui anoressici avè a pelle secca è gialla, è ancu perde di capelli o capelli fini è fragili.
Cosa da fà: U trattamentu implica una terapia di gruppu, di famiglia è di comportamentu, in più di u monitoru nutrizionale, di solitu cù l'ingestione di supplementi dietetichi per suppressione carenze nutrizionali. Capite cumu si face u trattamentu per l'anorexia.
9. Ingesta eccessiva di beta-carotene
U Beta-carotene hè un antioxidante prisente in parechji alimenti, essendu principalmente rispunsevule di migliurà u sistema immune, in più di aiutà à migliurà u bronzu. Cusì, un cunsumu eccessivu di cibi ricchi in beta-carotene, cume e carote, a papaia, a zucca, i pumati è u brocciu, per esempiu, pò purtà à l'apparenza giallastra di a pelle. Vede chì cibi sò ricchi in beta-carotene.
Cosa da fà: U megliu modu per fà chì a pelle ritorni à u culore nurmale hè di riduce u cunsumu di sti alimenti è di circà altri alimenti chì anu listesse proprietà. Scuprite chì manghjà culuritu pò migliurà a salute.
10. Itterizia neonatale
L'ictere neonatale currisponde à a presenza di pelle giallastra in i zitelli in i primi ghjorni di vita è accade per via di l'accumulazione di bilirubina in u sangue, chì deve esse trattata ancu in ospedale è, in casi più gravi, preferibilmente in UCI neonatale.
Cosa da fà: U trattamentu di l'itterizia in u zitellu hè sempre fattu in l'uspidale per mezu di fototerapia, chì cunsiste à espone u zitellu à una luce per qualchi ghjornu per diminuisce a concentrazione sanguigna di bilirubina. Capite ciò chì hè a icterizia neonata è cumu si face u trattamentu.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à u duttore appena a pelle ingiallita hè rimarcata. Inoltre, hè impurtante tene un ochju fora per altri sintomi chì ponu indicà prublemi cù u fegatu, a cistifellea o u pancreas, cume:
- Frebba;
- Sgualelli bianchicci o aranci;
- Urina scura;
- Debbulezza;
- Stanchezza eccessiva.
L'epatologu, gastroenterologu è endocrinologu sò i duttori i più adatti per guidà u trattamentu di a pelle giallastra secondu a causa, chì si pò fà per mezu di rieducazione dietetica, medicazione o chirurgia.