Cumu donate u latte maternu
Cuntenutu
- Passu à passu per donà u latte maternu
- Cumu preparà u vasu di donazione
- Igiene persunale
- Passi per sprime u latte maternu manualmente
- Induve guardà u latte maternu
- Quandu hè u mumentu bonu per ritirà u latte per a donazione
- Avvanzi di a donazione di latte maternu
- Cumu cumincià à donà u latte maternu
- Quandu ùn pudete micca donà u latte maternu
Ogni donna sana chì ùn piglia micca medicazione incompatibile cù l'allattamentu pò donà u latte maternu. Per fà questu, basta à ritirà u latte in casa è dopu cuntattate a banca di latte umanu più vicina per fà a donazione.
A produzzione di latte dipende da u svuotamentu di i seni, cusì più a donna allatta o esprime u latte, più produce latte, essendu abbastanza per u so zitellu è per a donazione. U latte donatu hè adupratu in ospedali per nutrisce i zitelli ammessi in unità neonatali è chì ùn ponu micca esse allattate da a mamma stessa.
Ogni quantità di latte maternu donatu hè impurtante. Un vasu di latte maternu donatu pò nutrisce sin'à 10 criaturi à ghjornu. Sicondu u pesu di u zitellu, solu 1 mL di latte hè abbastanza à ogni volta chì hè alimentatu.
Passu à passu per donà u latte maternu
A donna chì donerà u latte maternu deve rispettà alcune raccomandazioni impurtanti:
Cumu preparà u vasu di donazione
Ùn hè micca solu qualsiasi buttiglia chì pò esse aduprata per cunservà u latte maternu. Solu e buttiglie furnite da a banca di latte umanu o buttiglie di vetru cù un coperchio di plastica, cum'è u caffè suluzione, sò accettate, basta ch'elli sianu sanificati currettamente in casa. A pulizia è a sterilizazione di e buttiglie in casa hè relativamente faciule. Hè da fà cusì:
- Lavate u vasu di vetru cù una bocca larga è un coperchio di plastica, cum'è per u caffè solubile, eliminendu l'etichetta è a carta da l'internu di u coperchio;
- Pone a buttiglia è u tappu in una padedda, cuprenduli cù acqua;
- Fate bollire per 15 minuti, cuntendu u tempu da u principiu di a ebollizione;
- Scurcialli, cù l'apertura rivolta in ghjò, nantu à un pannu pulitu, finu à chì sia seccu;
- Chiudite a buttiglia senza tuccà l'internu di u tappu cù e vostre mani;
L'ideale hè di lascià parechje buttiglie preparate. Pò esse conservati in un contenitore cù un coperchio.
Igiene persunale
L'igiene di e donne hè ancu assai impurtante per evità a contaminazione di u latte da donà, è per questa ragione duvete:
- Lavate i petti solu cù acqua è asciugateli cù un asciugamanu pulitu;
- Lavate e mani finu à u codu, cù acqua è sapone, asciugendusi cun un asciugamanu pulitu;
- Aduprate un cappellu o sciarpa per copre i vostri capelli;
- Pone un pannolinu di stoffa o una maschera sopra u nasu è a bocca.
Passi per sprime u latte maternu manualmente
Per cumincià à sprime u latte, a donna deve esse in un locu calmu è tranquillu, chì favurizeghja a spressione di u latte. Pensà à u vostru zitellu pò aiutà u latte à fughje per via di a stimulazione di l'ossitocina, l'ormone rispunsevule per a liberazione di u latte maternu. Per cumincià à sprime u latte maternu, una donna deve:
- Sceglite un locu pulitu è tranquillu;
- Pusate nantu à una sedia o un divanu cunfortu;
- Evitari di almacenà mentre sprime u latte;
- Massate i petti cù a punta di e dite, fendu muvimenti circulari versu a parte scura chì hè l'areola, per u corpu.
- Mantene u pettu currettamente, piazzendu u pulgaru sopra a linea induve finisce l'aréola è l'indici è i diti media sottu à l'areola;
- Firmate e dite è spinghje torna versu u corpu;
- Pulsà u to pulgaru contr'à l'altri dite finu à chì u latti sorte;
- Ignora i primi ghjetti di latte o di gocce;
- Eliminate u latte da u pettu pusendu a buttiglia sottu à l'areola. Dopu a racolta, chjude bè a buttiglia.
- Eseguite a ritirata di u latte, finu à chì u pettu sia cumpletamente viotu è più malleabile;
- Mette una etichetta cù u vostru nome è a data di u ritruvamentu. Dopu purtatu à u congelatore o congelatore, per un massimu di 10 ghjorni, chì hè quandu u latte deve esse purtatu à a banca di latte umanu.
- S'ellu hè difficiule per sprime u vostru latte, cercate u sustegnu da una banca di latte umanu o da Unità Sanitaria di Base più vicina à voi.
A donna pò riempie a buttiglia finu à 2 dite da u so bordu è hè ancu pussibule di aduprà a stessa buttiglia per diverse cullezzione. Per fà quessa, ella deve caccià u latte in una tazza di vetru currettamente sterilizzata, secondu e linee guida per a pulizia di a buttiglia, è po solu aghjustalla à a buttiglia di latte chì hè digià ghjalata.
Se vulete caccià u latte cù a pompa di pettu, vedi quì u passu à passu
Induve guardà u latte maternu
U latte cundiziunatu deve esse tenutu in u congelatore o in u frigorifero per un massimu di 10 ghjorni. Ancu quandu si aghjusta latte da ghjorni sfarenti, u ghjornu di u primu latte cacciatu deve esse pigliatu in contu. In quellu tempu, cuntattate a banca di latte umanu più vicina o scoprite cumu trasportallu o se hè pussibule chì sia raccoltu in casa.
Quandu hè u mumentu bonu per ritirà u latte per a donazione
A donna pò ritirà u so latte per a donazione da a nascita di u so criaturu, subitu dopu ogni manghjà. Per questu, u zitellu deve esse permessu di allattà quantu ella vole, è solu quandu u zitellu hè dighjà soddisfattu, a donna pò ritirà u so latte restante da u so senu per a donazione.
L'allattamentu hè cunsigliatu per 2 anni o più, è finu à 6 mesi, solu u latte maternu deve esse offertu. Dopu 6 mesi, l'allattamentu pò cuntinuà, ma cù l'intruduzione di alimenti cumplementari sani à a dieta di u zitellu.
À partesi di 1 annu, u zitellu deve allattà almenu 2 volte à ghjornu, a matina è a notte, prima di dorme. Cusì, se a donna vole, pò ritirà u latte per a donazione à mezu o à a fine di u dopu meziornu, ciò allevia u fastidiu d'avè petti pieni è pisanti.
Vede ciò chì si deve fà per aumentà a pruduzzione di latte maternu
Avvanzi di a donazione di latte maternu
Una donna chì allatta hè menu prubabile di sviluppà un cancheru di u senu è, oltre à l'alimentazione di u so zitellu, pò aiutà à salvà a vita d'altri zitelli, perchè 1 litru di latte maternu pò nutrisce più di 10 zitelli in ospedale, postu chì a quantità chì ogni zitellu hà bisognu varieghja secondu u vostru pesu è età.
Inoltre, a vostra propria pruduzzione di latte aumenta, perchè u stimulu chì si verifica in u corpu quandu sprime u latte finu à a fine, prumove a produzzione di più latte, ciò chì assicura chì u vostru figliolu ùn mancarà.
Cumu cumincià à donà u latte maternu
Quandu a donna decide di donà u so latte maternu, deve cuntattà a banca di latte umanu a più vicina à a so casa o chjamà u Health Dial 136 perchè hè necessariu registrassi prima.
Dopu avè pianificatu a visita di a squadra di a banca di u latte, i tecnichi spieganu personalmente cumu fà a raccolta currettamente per ch'ellu ùn ci sia contaminazione, è verificà l'esami prenatali chì cunfermanu a salute di a donna, in relazione à e malatie chì impediscenu a donazione di u latte. A banca di latte offre ancu una maschera, un tappu è buttiglie di vetru per fà a donazione in modu igienicu.
In a banca di latte umanu, u latte maternu hè testatu per vede s'ellu ci hè stata qualchì contaminazione, è dopu avè statu appruvatu per l'usu pò esse distribuitu in ospedali induve serà utilizatu.
Verificate i lochi di a banca di latte umanu più vicina per consegnà a vostra donazione o chjamate Disque Saúde 136.
Quandu ùn pudete micca donà u latte maternu
A donna ùn deve micca allattà u so zitellu, o ritirà u latte maternu in i seguenti casi:
- Sì site malatu, cumu prescrittu da un duttore;
- Sì pigliate qualsiasi medicazione. Scuprite chì sò i rimedii pruibiti per l'allattamentu
- Sì site infettatu da virus di malatie gravi cum'è HIV;
- Sì avete cunsumatu droghe o bevande alcoliche;
- Dopu avè un episodiu di vomitu o diarrea, perchè pudete esse malatu, è avete bisognu d'aiutu medicu.
In queste situazioni a donna ùn deve micca fà a donazione di latte per ùn dannà a salute di u zitellu chì riceverà u latte inadeguatu.