5 risichi principali di inalazione di fumu di focu
Cuntenutu
- 1. Brusgiatura di e vie aeree
- 2. Strangulamentu
- 3. Avvelenamentu da sustanzi tossichi
- 4. Bronchite / bronchiolite
- 5. Pneumonia
- Quale hè u più à risicu di prublemi
- Quandu andà à l'uspidale
- Cumu sò trattate e vittime di u focu
I periculi di inalazione di fumu di focu vanu da brusgiature in e vie aeree à u sviluppu di malatie respiratorie cum'è bronchiolite o pneumonia.Questu hè perchè a presenza di gasi, cum'è u monossidu di carbonu, è altre piccule particelle sò purtate da u fumu in i pulmoni, induve causanu irritazione di u tessutu è causanu infiammazione.
A seconda di a quantità di fumu chì hè statu inalatu è di a lunghezza di esposizione, a persona pò passà da una intossicazione respiratoria relativamente dolce à un arrestu respiratoriu in pochi minuti. Per questa ragione, l'ideale hè di stà sempre luntanu da ogni tipu di focu, micca solu per u periculu di chjamallu, è ancu per a presenza di fumu. In casu hè necessariu stà vicinu, hè impurtante aduprà materiale prutettore adattatu, cum'è in u casu di i spenghjifochi, per esempiu.
Vede ciò chì si deve fà in casu di inalazione di fumu di focu.
E situazioni principali causate da l'inalazione di fumu da l'incendii sò:
1. Brusgiatura di e vie aeree
U calore causatu da e fiamme pò causà brusgiature in u nasu, a laringe è a faringe, soprattuttu per e persone chì sò assai vicine à u focu. Stu tipu di brusgiata porta à u gonfiore di e vie aeree chì impediscenu u passaghju di l'aria. Hè abbastanza chì a persona sia esposta à u fumu da u focu per circa 10 minuti per avè e so vie aeree brusgiate;
2. Strangulamentu
U focu cunsuma l'ossigenu in l'aria è, dunque, a respirazione diventa di più in più difficiule. Cù questu ci hè un accumulu di CO2 in u sangue è cun menu ossigenu chì ghjunghje à i pulmoni a persona si sente debule, diventa disorientata è passa. Più una persona ferma senza ossigenu, più grande hè u risicu di morte o di danni cerebrali è di avè sequelle neurologiche permanenti;
3. Avvelenamentu da sustanzi tossichi
U fumu da un focu cuntene parechje particule sfarente, cumprese cloru, cianuru è zolfu, chì causanu gonfiore di e vie aeree, perdite di liquidu è, di cunsiguenza, impediscenu u passaghju di l'aria attraversu i pulmoni;
4. Bronchite / bronchiolite
Inflammazione è l'accumulazione di fluidu in e vie aeree ponu impedisce u passaghju di l'aria. Sia u calore di u fumu sia e sostanze tossiche presenti ponu purtà à u sviluppu di bronchite o bronchiolite, chì sò situazioni in cui si verifica una infiammazione di e vie aeree, impedendu u scambiu di ossigenu;
5. Pneumonia
Cù u sistema respiratoriu influenzatu ci hè una facilità più grande di entrata è di proliferazione di virus, funghi o batteri chì ponu purtà à u sviluppu di pneumonia. Questu pò manifestassi finu à 3 settimane dopu l'incidentu.
Quale hè u più à risicu di prublemi
L'esposizione à u fumu porta un risicu maiò di prublemi in i zitelli è l'anziani, per via di a fragilità di u sistema immune, ma ancu in e persone cun malatie respiratorie croniche, cum'è l'asma è a BPCO, o cù malatie cardiache.
U risicu di prublemi respiratorii hè ancu più grande, più alta hè a concentrazione di fumu in l'aria, è ancu u tempu di esposizione à u fumu.
A maiò parte di e vittime sopravvissute à un incendiu si recuperanu cumpletamente senza avè prublemi di respirazione in u futuru, ma e vittime chì anu inalatu una grande quantità di fumu tossicu ponu avè difficultà à respirà, tosse secca è ronca per mesi.
Quandu andà à l'uspidale
I principali segni d'avvertimentu chì ponu apparisce in e vittime di un incendiu includenu:
- Tosse secca assai forte;
- Sibilante in pettu;
- Difficultà à respirà;
- Sturdimentu, nausea o svenimentu;
- Bocca purpurea o turchina è punta di e dite.
Quandu si noti unu di sti sintomi, duverebbe andà à l'uspidale o cunsultà un duttore, senza piglià alcunu medicamentu, per impedisce di mascherà i sintomi è rende difficiule di diagnosticà a situazione. A persona deve esse osservata è u duttore pò urdinà testi cum'è radiografie di pettu è gasi di sangue arteriali per aiutà cù u diagnosticu.
Inoltre, chiunque sia statu espostu à u fumu da un focu per più di 10 minuti senza nisun equipagiu propiu, deve andà ancu à l'uspidale per esse tenutu sottu osservazione per 24 ore. Se ùn ci sò manifestazioni di segni o sintomi, i duttori vi ponu dimissiunà, ma ricumandanu sempre chì, sì qualchì sintomu sia prisente in i prossimi 5 ghjorni, a persona deve vultà à l'uspidale per riceve u trattamentu adattatu.
Cumu sò trattate e vittime di u focu
U trattamentu deve esse fattu à l'uspidale è pò esse fattu cù l'usu di asciugamani bagnati in salina è unguenti per prutege a pelle brusgiata, ma l'assistenza respiratoria hè essenziale per assicurà a sicurezza di a vittima.
Tutte e vittime anu bisognu di 100% maschere di ossigenu per pudè respirà megliu. I duttori ponu guardà per i segni di angoscia respiratoria è valutà u passaghju di l'aria attraversu u nasu, a bocca è a gola, valutendu a necessità di mette un tubu in a bocca o in u collu di a vittima in modu chì possa respirà ancu cù l'aiutu di dispositivi.
Dentru à 4 à 5 ghjorni, i tessuti di e vie aeree brusgiate devenu cumincià à allentassi, cun qualchì secrezione, è in questu stadiu a persona pò avè bisognu di l'aspirazione di e vie aeree per evità di soffocà cù residui di tessuti.