8 Miti di l'epica chì avemu bisognu di riparà
Cuntenutu
- Avemu capitu. I dettagli di u sangue ponu fà tutti un pocu timidi, allora avemu pensatu chì puderia esse utile per pruvà à schjarisce unepoche di cose nantu à a menstruazione.
- Mitu 1: Simu sempre in ‘ssa ora di u mese
- Mitu 2: U dulore di un periodu hè "ghjustu cum'è" tuttu ciò chì avete sperimentatu
- Mitu 3: Hè OK di scartà i nostri sentimenti quandu simu in u nostru periodu
- Mitu 4: L'ormoni definiscenu e donne
- Mitu 5: U sangue periodu hè sangue bruttu
- Mitu 6: Solu e donne anu periodi
- Mitu 7: I periodi sò un prublema personale
- Mitu 8: I periodi sò vergugnosi
Avemu capitu. I dettagli di u sangue ponu fà tutti un pocu timidi, allora avemu pensatu chì puderia esse utile per pruvà à schjarisce unepoche di cose nantu à a menstruazione.
Arricurdatevi quandu avemu avutu l'infame discussione nantu à u sessu, i capelli, l'odori, è altri cambiamenti corporei chì anu signalatu chì a pubertà vene?
Eru in scola media quandu a cunversazione si girò versu e donne è i so cicli menstruali. In qualche modu, unu di i masci in u nostru gruppu hà pensatu chì e donne eranu sempre nantu à i so periodi. Cum'è in, avemu sanguinatu per sempre. Ié, innò.
Eccu ottu miti chì a ghjente hà bisognu à esse dritti - cum'è in, scurdate.
Mitu 1: Simu sempre in ‘ssa ora di u mese
Prima di tuttu, hè impurtante capisce chì u ciclu menstruale di una donna ùn hè micca uguale à u so periodu. U tempu reale chì una donna sanguina hè cunnisciutu cum'è menstruazione, ma u so ciclu menstruale hè u tempu interu da un periodu da u prossimu.
Ancu s'ellu hè largamente circulatu chì u ciclu menstruali di una donna dura 28 ghjorni, hè solu un numeru mediu.
Alcuni cicli di donne sò assai più lunghi, da 29 à 35 ghjorni, mentre altri ponu esse più brevi. Situazioni cum'è u viaghju, a fluttuazione di u pesu, l'emozioni è a medicazione ponu tutti influenzà quandu si verifica u periodu di una donna.
Dunque, i cumenti nantu à cumu e donne sò "sempre in tempu di u mese" ùn sò micca apprezzati.
Ogni periodu hè cum'è ogni donna - unicu per l'individuu.
Amparate a differenza trà spotting è periodi.
Mitu 2: U dulore di un periodu hè "ghjustu cum'è" tuttu ciò chì avete sperimentatu
U dulore chì avemu durante un periodu hè reale. Ùn parlemu micca di mal di testa o di scuppià in cantoni taglienti. Unepochi di noi anu da caccià u travagliu è arricciassi in lettu, sperendu chì i crampi pinzuti si calanu perchè hè cusì male.
Sta cundizione hà ancu un nome medicu: dismenorrea.
In fatti, in giru ci hè una dismenorrea chì hè abbastanza severa da interferisce cù e so attività cutidiane. Sta cundizione affetta a nostra capacità di cuncentrazione, ci rende più ansiosi, è ci pò rende francamente spiacevuli. Ùn hè ancu nunda chì avete sperimentatu prima.
Pruvate questi rimedii casani per i crampi menstruali.
Mitu 3: Hè OK di scartà i nostri sentimenti quandu simu in u nostru periodu
Ci hè un veru cambiamentu fisicu in u corpu di una donna durante stu tempu. In i ghjorni chì precedenu u periodu di una donna chì principia - quandu ella hè "PMSing" - i so livelli di estrogeni si precipitanu, mentre i so livelli di progesterone aumentanu bruscamente.
L'estrogenu hè ligatu à a serotonina, l '"ormone felice", è a progesterona hè ligata à a parte di u cervellu chì causa paura, ansietà è depressione. L'effetti di l'hormoni nantu à l'umore sò cumplicati, è mentre a progesterone pò deprime alcune emozioni, hà un effettu di equilibriu d'umore.
Pò esse tentatore di scrive cambiamenti apparentemente drastichi in l'umori cum'è "solu ormoni", ma i cambiamenti d'umore causati da ormoni sò sempre reali. Pò accadere nantu à una basa più mensile per noi, ma ùn invalida i nostri sentimenti.
Mitu 4: L'ormoni definiscenu e donne
Parlendu di ormoni, e donne sò state accusate di esse "ormonali" per un bellu pezzu. Alcuni omi anu ancu assimilatu i nostri sentimenti à l'isteria, cum'è s'ellu si tratta di una malattia, per spiegà u cumpurtamentu femminile, ma a nutizia lampa: Tuttu u mondu hà ormoni, è à nimu li piace à esse imbulighjati. Ancu l'omi.
Basta à fighjà stu studiu nantu à a contraccezione maschile, chì hè stata interrotta perchè i participanti ùn anu pussutu trattà l'effetti secundari di l'acne, u dolore d'iniezione è i disordini emotivi di a contraccezione.
E donne accettanu questi stessi effetti collaterali cù u so cuntrollu di nascita, ancu s'elle influenzanu negativamente u nostru benessere generale.
Mitu 5: U sangue periodu hè sangue bruttu
U sangue di periodu ùn hè micca rifiutatu i fluidi corporei o a manera di u corpu di spulà tossine. Pensate à questu cum'è una secrezione vaginale evolutata - ci hè un pocu di sangue, tessuti uterini, mucus, è batteri.
Ma ùn cambia micca se pudemu avè sessu o micca, è ùn significa micca chì e cundizioni sò menu ideali quì sottu.
U sangue di periodu hè assai diversu da u sangue chì si move continuamente per e vene. In fatti, hè menu sangue cuncentratu. Hà menu cellule di u sangue cà u sangue ordinariu.
Mitu 6: Solu e donne anu periodi
Micca ogni donna riceve u so periodu è micca ogni femina chì ottiene un periodu si considera una donna. L'omi transessuali ponu ancu uttene i so periodi, cum'è e donne transessuali puderebbenu micca avè periodi.
A menstruazione ùn hè micca sempre solu un prublema di "donna". Hè un prublema umanu.
Mitu 7: I periodi sò un prublema personale
I periodi sò una crisa umanitaria. In 2014, l'ONU hà dichjaratu chì l'igiene menstruale era un prublema di salute publica.
Parechje persone ùn anu micca accessu à l'igiene curretta, risorse, è supportu chì necessitanu per i so periodi. In India, e zitelle mancanu a scola da 1 à 2 ghjorni ogni mese per via di i so periodi, chì ponu influenzà drasticamente a so educazione è u so avvene.
Mitu 8: I periodi sò vergugnosi
Se smettemu di pensà chì i periodi sò grossi, vergugnosi è sporchi, allora forse ùn seria micca una crisa umanitaria. Ma a verità hè, avemu una longa storia di vergogna da superà. Hè cusì arradicatu in u nostru cumpurtamentu chì esse messu in sbuchja per avè u nostru periodu ùn aiuta micca.
Ùn duveriamu micca avè a sensazione di avè bisognu di sussurrà per avè bisognu di un tampone o di piattà un tampone in a nostra manica. I periodi ùn sò nunda fora di l'urdinariu, è mancu ne parlanu.
Facemu a nostra parte per cambià stu cicculu è abbandunà u stigma. Dopu tuttu, i periodi è u bilanciu di l'ormoni sò ciò chì ci aiuta à stà ghjovani!
Seriu, i periodi sò parte di a risposta di u nostru corpu per rallentà l'invecchiamentu è ancu riduce i nostri rischi di malatie cardiovascolari.
Avà leghje circa sette cose chì avete bisognu di sapè nantu à i periodi.
Chaunie Brusie, BSN, hè una infermiera registrata cun esperienza in travagliu è consegna, cura critica, è infermiera di cura à longu andà. Vive in Michigan cù u so maritu è quattru zitelli, è hè l'autore di u libru "Tiny Blue Lines".