10 Firmi U Vostru Periudu Hè Inizià
Cuntenutu
- 1. Crampi addominali
- 2. Breakouts
- 3. Seni teneri
- 4. Stanchezza
- 5. Gonfiore
- 6. Problemi intestinali
- 7. Mal di testa
- 8. U cambiamentu d'umore
- 9.Dolore à a schiena
- 10. Trouble dorme
- Trattamenti
- U fondu
Da qualchì parte trà cinque ghjorni è duie settimane prima di u vostru periodu principia, pudete sperimentà sintomi chì vi facenu sapè chì vene. Sti sintomi sò cunnisciuti cum'è sindrome premenstruale (PMS).
Più di 90 per centu di e persone sperimentanu PMS à un certu gradu. Per a maiò parte, i sintomi PMS sò lievi, ma altri anu sintomi abbastanza severi per disturbà l'attività quotidiana.
Sì avete sintomi PMS chì interferiscenu cù a vostra capacità di travaglià, andà à a scola, o gode di a vostra ghjurnata, parlate cù u vostru duttore.
U PMS di solitu si dissipa in pochi ghjorni da a menstruazione. Eccu i 10 segni i più cumuni chì vi dicenu chì u vostru periodu hè in traccia di principià.
1. Crampi addominali
I crampi addominali, o menstruali, sò ancu chjamati dismenorrea primaria. Sò un sintimu cumunu PMS.
I crampi addominali ponu cumincià in i ghjorni precedenti à u vostru periodu è durà parechji ghjorni o più dopu avè principiatu. I crampi ponu varià in severità da dolori sordi, minori à dolore estremu chì vi impedisce di participà à e vostre attività abituali.
I crampi menstruali si sentenu in u ventre inferiore. A sensazione achy, cramping pò ancu irradia versu a vostra bassa è a coscia superiore.
E cuntrazioni uterine causanu crampi menstruali. Sti cuntrazzioni aiutanu à sparisce u revestimentu internu di l'utru (endometriu) quandu una gravidanza ùn si faci micca.
A produzzione di lipidi simili à l'ormoni chjamati prostaglandine scatenanu queste contrazioni. Ancu se questi lipidi causanu infiammazione, aiutanu ancu à regulà l'ovulazione è a menstruazione.
Alcune persone sperimentanu i so crampi più intensi mentre u so flussu menstruale hè u più pesante.
Certi cundizioni di salute ponu rende i crampi più severi. Quelli includenu:
- endometriosi
- stenosi cervica
- adenomiosi
- malatia inflamatoria pelvica
- fibromi
I crampi associati à sti tippi di condizioni sò cunnisciuti cum'è dismenorrea secondaria.
2. Breakouts
Circundente di tutte e donne notanu un aumentu di acne circa una settimana prima di u so periodu.
E sbulicazioni ligate à a menstruazione eruttanu spessu nantu à u mentone è a linea di a mascella, ma ponu apparisce in ogni locu nantu à a faccia, a schiena o altre zone di u corpu. Queste rivoluzioni si producenu da i cambiamenti ormonali naturali associati à u ciclu riproduttivu femminile.
Se nisuna gravidanza ùn si faci quandu ovulate, i livelli di estrogeni è progesterone diminuiscenu è l'androgeni, cum'è a testosterone, aumentanu leggermente. L'androgeni in u vostru sistema stimulanu a produzzione di sebum, un oliu produttu da e ghiandole sebacee di a pelle.
Quandu si produci troppu sebum, pò causà fiaschi di acne. L'acne ligatu à u periodu spessu si dissipa vicinu à a fine di a menstruazione o pocu dopu quandu i livelli di estrogeni è progesterone cumincianu à cullà.
3. Seni teneri
Durante a prima metà di u ciclu menstruale (chì principia u primu ghjornu di u vostru periodu) i livelli di estrogeni cumincianu à aumentà. Questu stimula a crescita di i canali di latte in i vostri seni.
I livelli di progesterone cumincianu à cresce in mezu à u vostru ciclu intornu à l'ovulazione. Questu face chì e ghiandole mammarie in i vostri seni si ingrandinu è si gonfinu. Questi cambiamenti causanu i vostri seni per avè una sensazione dolorosa, gonfia ghjustu prima o durante u vostru periodu.
Stu sintumu pò esse ligeru per alcuni. Altri trovanu chì i so seni diventanu assai pesanti o cumuli, pruvucendu un disagiu estremu.
4. Stanchezza
Quandu u vostru periodu si avvicina, u vostru corpu cambia l'ingranaggi da preparassi per sustene una gravidanza à preparassi per a menstruazione. I livelli ormonali si precipitanu, è a fatigue hè spessu u risultatu. Cambiamenti d'umore pò ancu fà vi sentu stancu.
In più di tuttu què, certe donne anu difficultà à dorme durante sta parte di u so ciclu menstruale. A mancanza di sonnu pò aggravà a fatica di u ghjornu.
5. Gonfiore
Se a vostra pancia si sente pesante o si sente chì ùn pudete micca uttene i vostri jeans per zipà pochi ghjorni prima di u vostru periodu, pudete avè gonfiore PMS. Cambiamenti in i livelli di estrogeni è progesterone ponu fà chì u vostru corpu fermi più acqua è sale di solitu. Què risulta in un sensu gonfiu.
A scala pò ancu cullà una libbra o duie, ma u gonfiore PMS ùn hè micca veramente un ingrossu di pesu. Parechje persone ottenenu sollievu da stu sintumu dui o trè ghjorni dopu à u so periodu. Spessu u peghju gonfiore si verifica u primu ghjornu di u so ciclu.
6. Problemi intestinali
Siccome e vostre viscere sò sensibili à i cambiamenti ormonali, pudete sperimentà alterazioni in e vostre abitudini tipiche di bagnu prima è durante u vostru periodu.
E prostaglandine chì causanu cuntrazzioni uterine ponu ancu causà cuntrazioni in l'intestini. Puderete truvà chì avete e feste più frequenti durante a menstruazione. Puderete ancu sperimentà:
- diarrea
- nausea
- gasosità
- stinimentu
7. Mal di testa
Siccomu l'hormone sò rispunsevuli di generà a risposta di u dolore, hè capibile chì i livelli ormonali fluttuanti ponu causà mal di testa è migraine.
A serotonina hè un neurotrasmettitore chì spessu mette in opera migraine è mal di testa. L'estrogenu pò aumentà i livelli di serotonina è u numeru di recettori di serotonina in u cervellu in certi punti durante u ciclu mestruale. L'interazione trà l'estrogeni è a serotonina pò causà migraine in quelli chì sò propensi à elli.
Più di e donne chì anu migraine riportanu una associazione trà l'ocurrenza di migraine è u so periodu. I migrani ponu accade prima, durante o subitu dopu à a menstruazione.
Alcuni sperimentanu ancu migraine à u mumentu di l'ovulazione. Un studiu basatu in clinica hà riportatu chì e migraine eranu 1,7 volte più propensi à accade unu o dui ghjorni prima di a menstruazione è 2,5 volte più prubabile di accade durante i primi trè ghjorni di a menstruazione in sta pupulazione.
8. U cambiamentu d'umore
I sintomi emotivi di u PMS ponu esse più gravi di quelli fisici per alcune persone. Pudete sperimentà:
- cambiamenti d'umore
- diprissioni
- irritabilità
- ansietà
Sì avete a sensazione chì site nantu à una muntagna russa emotiva o si senti più tristu o più crankier di l'usu, i livelli fluttuanti di estrogeni è progesterone ponu esse di colpa.
L'estrogenu pò influenzà a produzzione di serotonina è endorfine di benessere in u cervellu, diminuendu i sentimenti di benessere è aumentendu a depressione è l'irritabilità.
Per alcuni, a progesterona pò avè un effettu calmante. Quandu i livelli di progesterone sò bassi, questu effettu pò esse diminuitu. Periudi di chianci senza ragione è ipersensibilità emotiva ponu esse.
9.Dolore à a schiena
E contrazioni uterine è addominali scatenate da a liberazione di prostaglandine ponu ancu fà cuntrezioni musculari in u lombu.
Un sintimu di dulore o di pulling pò risultà. Qualchidunu pò avè un dolore di schiena significativu durante u so periodu. Altri sperimentanu un disconfortu leve o un sensu fastidiosu in u so spinu.
10. Trouble dorme
I sintomi PMS cum'è crampi, mal di testa, è cambiamenti d'umore ponu tutti influenzà u sonnu, rendendu più difficiule di cascà o di dorme. A temperatura di u vostru corpu pò ancu fà più difficiule per voi di catturà quelli Zzz's tantu necessarii.
A temperatura di u core di u corpu aumenta circa un mezu gradu dopu l'ovulazione è stà alta finu à chì cuminciate à menstruà o pocu dopu. Chì ùn pò micca sembra assai, ma i tempi più freschi di u corpu sò associati à un sonnu megliu. Quellu mezu gradu pò compromettere a vostra capacità di riposà comodamente.
Trattamenti
A portata è a gravità di i sintomi PMS chì avete determinanu i tippi di trattamenti chì sò megliu per voi.
Se avete sintomi severi, pudete avè un disordine disforicu premenstruale (PMDD). Questa hè una forma più severa di PMS. A cura di un duttore pò esse u megliu trattamentu.
Sì avete migraine severi, pudete ancu prufittà di vede u vostru duttore. Problemi di salute sottostanti, cum'è u sindromu di l'intestione irritabile o l'endometriosi, ponu ancu rende a PMS più severa, chì richiede l'aiutu di un duttore.
In certi casi di PMS, u vostru duttore pò prescrive pillole di cuntrollu di nascita per regulà i vostri ormoni. Pillule di cuntrollu di nascita cuntenenu livelli variabili di tipi sintetici di estrogeni è progesterone.
Pillule di cuntrollu di nascita fermanu u vostru corpu da ovulazione naturale dendu livelli uniformi è costanti di ormoni per trè settimane. Questu hè seguitu da una settimana di pillole placebo, o pillule chì ùn anu micca ormoni. Quandu pigliate e pillole placebo, i vostri livelli ormonali cadenu in modo da pudete menstruà.
Perchè e pillule di cuntrollu di a nascita furniscenu un livellu costante di ormoni, u vostru corpu pò ùn sperimentà i minimi precipitanti o livelli massimi crescenti chì ponu causà sintomi PMS.
Pudete spessu alleviare i sintomi lievi di PMS in casa. Eccu alcuni consiglii da cunsiderà:
- Riduce u vostru assunzione di sale per alleviare u gonfiore.
- Pigliate analgesici senza prescrizzione, cum'è ibuprofene (Advil) o acetaminofene (Tylenol).
- Aduprate una buttiglia d'acqua calda o un caldu caldu in u vostru addome per alleviare i crampi.
- Esercite moderatamente per migliurà l'umore è potenzialmente riduce i crampi.
- Manghjate pasti chjuchi è frequenti per chì u zuccherinu in sangue sia stabile. U zuccherinu in sangue pò inghjinantà un umore poveru.
- Meditate o fate yoga per prumove sentimenti di benessere.
- Pigliate supplementi di calciu. Un studiu riportatu in truvatu chì i supplementi di calciu sò stati utili per regulà a depressione, l'ansietà è a ritenzione d'acqua.
U fondu
Hè assai cumunu di sperimentà sintomi lievi di PMS in i ghjorni precedenti à u vostru periodu. Pudete truvà spessu sollievu cù rimedii in casa.
Ma se i vostri sintomi sò abbastanza severi da influenzà a vostra capacità di godesi a vita o di participà à e vostre abituali attività cutidiane, parlate cù u vostru duttore.