7 Sintomi di u Periodu Nisuna Donna Devia Ignorà
Cuntenutu
- 1. Periudi saltati
- 2. Sanguinamentu intensu
- 3. Periodi anormali brevi o lunghi
- 4. Crampi intensi
- 5. Sanguinamentu trà i periodi
- 6. Dolore di pettu
- 7. Diarrea o vomitu
Ogni periodu di donna hè diversu. Alcune donne sanguinanu per dui ghjorni, mentre chì altre pudenu sanguinà per una settimana sana. U vostru flussu pò esse ligeru è à pena rimarcatu, o abbastanza pesante da fà vi scumudà. Puderete o ùn averebbe crampi, è sì sì, puderianu esse lievi o intensamente dolorosi.
Finchè i vostri periodi restanu coerenti, ùn ci hè probabilmente alcuna ragione di preoccupassi per elli. Ma duvete stà alerta in casu chì sperimentiate cambiamenti in u ciclu menstruale mensile.
Eccu sette sintomi chì vale a pena di riferisce à u vostru duttore.
1. Periudi saltati
anu periodi più regulari cà altri, ma a maiò parte ottenenu un periodu circa una volta ogni 28 ghjorni. Sì i vostri periodi si fermanu improvvisamente, ci puderebbenu esse uni pochi di motivi per quessa. Una pussibilità hè a gravidanza, è un test di gravidanza pò determinà rapidamente è facilmente a risposta à quessa.
Se a gravidanza ùn hè micca u casu, qualcosa altru pò esse a causa di u vostru periodu saltatu, cum'è:
- Eserciziu intensu o perdita di pesu significativa. Un esercitu eccessivu pò influenzà i livelli di ormoni chì controllanu u vostru ciclu mestruale. Quandu si perde troppu grassu corporeu per via di dieta o esercitazione, i vostri periodi ponu fermà in tuttu. Avete bisognu di qualchì grassu corporeu per fabricà ormoni.
- Aumento di pesu. Guadagnà assai pesu pò ancu caccià u vostru equilibru ormonale è disturbà u ciclu menstruale.
- Pilluli di cuntrollu continuu di a nascita. Alcune pillule di cuntrollu di nascita chì furniscenu una dosi cuntinua di ormoni significa chì averete menu periodi, è in certi casi, ponu fermà i vostri periodi in tuttu.
- Sindrome di l'ovariu polichisticu (PCOS). Cù sta cundizione, un sbilanciu ormonale porta à periodi irregulari è a crescita di cisti in l'ovari.
- Stressu estremu. Esse sottu à u stress pò scaccià ancu u ciclu menstruale u più regulare.
- Perimenopause. Sè site in a fine di l'anni 40 o in l'iniziu di l'anni 50, pudete esse in perimenopause. Questu hè u periodu di tempu chì porta à a menopausa quandu i livelli di estrogeni diminuiscenu. Site ufficialmente in ménopause una volta chì i vostri periodi sò stati fermati per 12 mesi consecutivi, ma i vostri periodi ponu fluttuà assai in l'anni precedenti à a ménopause.
2. Sanguinamentu intensu
U voluminu di sangue di periodu varia da donna à donna. Generalmente, se si bagna per unu o più tamponi o tamponi à l'ora, avete a menorragia - un flussu menstruale anormalmente pesante. Insemi cù i sanguinamenti forti, pudete avè segni di anemia, cume fatica o mancanza di respiru.
Un flussu menstruale pesante hè cumunu. Circa un terzu di e donne anu da vede u so duttore annantu à questu.
Cause di sanguinamentu menstruale pesante include:
- Un sbilanciu ormonale. Cundizioni cum'è PCOS è una glàndula tiroidea pocu attiva (ipotiroïdismu) ponu influenzà a vostra produzzione ormonale. I cambiamenti ormonali ponu fà chì a vostra fodera uterina ingrussi più di l'abitudine, purtendu à periodi più pesanti.
- Fibroidi o polipi. Queste crescita non cancerose in l'utru ponu causà un sanguinamentu più pesante di u normale.
- Endometriosi. Sta cundizione hè causata da un tessutu chì nurmalmente allinea u vostru uteru chì cresce in altre parti di u vostru pelvis. In u vostru utru, quellu tessutu si gonfia ogni mese è poi hè sparitu durante u vostru periodu. Quandu hè in altri organi - cum'è i vostri ovari o tubi di Falloppiu - u tessutu ùn hà induve andà.
- Adenomiosi. Simile à l'endometriosi, l'adenomiosi hè una cundizione chì accade quandu u tessutu chì nurmalmente allinea l'utru cresce in u muru uterinu. Quì, ùn hà induve andà, allora si accumula è provoca dolore.
- Dispositivu intrauterinu (IUD). Stu metudu di cuntrollu di nascita pò causà un sanguinamentu pesante cum'è effetti collaterali, soprattuttu durante u primu annu dopu à u principiu di aduprà.
- Disturbi di sangu. Cundizioni ereditarii cum'è a malatia di Von Willebrand influenzanu a coagulazione di u sangue. Sti disordini ponu ancu causà un sanguinamentu menstruale anormalmente pesante.
- Cumplicazioni di gravidanza. Un flussu inusualmente pesante puderia esse un segnu di aborto spontaneu o gravidanza ectopica. Pò accade cusì prestu chì ùn si capisce micca chì site incinta.
- Cancer. U cancheru di l'utru o di u collu di l'utru pò causà un sanguinamentu pesante - ma questi cancri sò spessu diagnosticati dopu a menopausa.
3. Periodi anormali brevi o lunghi
I periodi normali ponu durà da dui à sette ghjorni. I brevi periodi ùn ponu esse nunda da preoccupassi, soprattuttu s'elli sò tipichi per voi. Aduprà u cuntrollu hormonal di nascita pò ancu accurtà u vostru ciclu. Andà in a menopausa pò disturbà ancu i vostri cicli normali. Ma se i vostri periodi improvvisamente diventanu assai più brevi, verificate cù u vostru duttore.
Alcuni di i stessi fattori chì causanu un sanguinamentu pesante ponu rende i vostri periodi più lunghi di solitu. Questi includenu un sbilanciamentu ormonale, fibromi, o polipi.
4. Crampi intensi
I crampi sò una parte normale di i periodi. Sò cagiunati da e cuntrazzioni uterine chì spinghjenu u to rivestimentu uterinu. Cramps tipicamente cumincianu un ghjornu o dui prima chì u vostru flussu principia, è duranu da dui à quattru ghjorni.
Per alcune donne, i crampi sò miti è micca fastidiosi. Altri anu crampi più severi, chjamati dismenorrea.
Altre cause possibili di crampi dolorosi includenu:
- fibromi
- un DIU
- endometriosi
- adenomiosi
- malattia infiammatoria pelvica (PID)
- malatie di trasmissione sessuale (ETS)
- stress
5. Sanguinamentu trà i periodi
Ci sò uni pochi di ragioni per chì pudete notà spotting o sanguinamentu trà i periodi. Alcune cause - cum'è un cambiamentu di cuntrollu di nascita - ùn sò micca serii. Altri richiedenu un viaghju à u vostru duttore.
Cause di sanguinamentu trà i periodi includenu:
- saltà o cambià e pillule di cuntrollu di nascita
- ETS cum'è chlamydia o gonorrea
- PCOS
- una ferita à u vaginu (cum'è durante u sessu)
- polipi o fibruidi uterini
- gravidanza
- gravidanza ectopic o miscarriage
- perimenopause
- cancru di cervica, ovariu o uterinu
6. Dolore di pettu
I vostri seni puderebbenu sente un pocu teneri durante i vostri periodi. A causa di u cunfortu hè probabilmente fluttuanti livelli di ormoni. A volte ci hè u dulore finu à a vostra ascella induve ci hè un tissutu mammariu chjamatu Coda di Spence.
Ma se i vostri seni ferenu o u dulore ùn coincide micca cù u ciclu mensile, fate verificà. Ancu se u dolore di u senu ùn hè di solitu per via di u cancheru, pò esse un sintomu di questu in curazioni rare.
7. Diarrea o vomitu
Alcune donne anu generalmente un stomacu sconvoltu durante a menstruazione. In un studiu, di e donne anu segnalatu avè dolore addominale, diarrea, o entrambi intornu à u tempu di u so periodu.
Sì sti sintomi ùn sò micca normali per voi, puderianu indicà PID o un'altra cundizione medica. Perchè una diarrea eccessiva o vomitu pò causà disidratazione, segnalate stu sintomu à u vostru duttore.