A figliola di Pierce Brosnan morse di cancro à l'ovaru
Cuntenutu
Attore Pierce BrosnanA figliola di Charlotte, 41 anni, hè morta dopu una lotta di trè anni cù u cancru ovarianu, Brosnan hà revelatu in una dichjarazione. Ghjente rivista oghje.
"U 28 di ghjugnu à 14:00, a mo figliola cara Charlotte Emily hà passatu à a vita eterna, dopu avè succumbutu à u cancer di l'ovaru", hà scrittu Brosnan, 60 anni. "Hè stata circundata da u so maritu Alex, i zitelli Isabella è Lucas, è i fratelli Christopher è Sean".
"Charlotte hà combattutu u so cancheru cù grazia è umanità, curaghju è dignità. I nostri cori sò pisanti cù a perdita di a nostra bella cara ragazza. Preghemu per ella è chì a cura per sta disgrazia malattia sia prestu vicinu", cuntene a dichjarazione . "Ringraziemu à tutti per e so cunduglianze afflitte".
A mamma di Charlotte, Cassandra Harris (a prima moglia di Brosnan; hà aduttatu Charlotte è u fratellu Christopher dopu à a morte di u babbu in u 1986) sò ancu morti di cancheru ovarianu in u 1991, cum'è a mamma di Harris nanzu à ella.
Cunnisciutu cum'è "assassinu silenziu", u cancheru di l'ovariu hè u nonu cancheru u più cumunu diagnosticatu in generale è hè u quintu u più mortale. Mentre u percentuale di sopravvivenza hè altu sì hè pigliatu prestu, spessu ùn ci sò sintomi apparenti o sò attribuiti à altre condizioni mediche; dopu, u cancheru ovaricu ùn hè spessu diagnosticatu finu à chì hè in un stadiu assai avanzatu. Tuttavia, ci sò uni pochi di passi chì pudete piglià per pruteggiri è slash u vostru risicu.
1. Sapete i segni. Ùn ci hè nimu screening diagnosticu definitivu, ma se sperimentate pressione addominale o gonfiore, sanguinamentu, indigestione, diarrea, dolore pelvicu, o fatica chì dura più di duie settimane, vedi u vostru duttore è dumandate una cumbinazione di u test di sangue CA-125, una ecografia transvaginale, è un esame pelvicu per escludere u cancheru.
2. Manghjate assai frutti è ligumi. A ricerca suggerisce chì u kaempferol, un antioxidante chì si trova in kale, pompelmo, broccoli è fragole, pò riduce u risicu di u cancheru ovarianu finu à u 40%.
3. Cunsiderate u cuntrollu di nuvità. Un studiu 2011 publicatu in u British Journal of Cancer suggerisce chì e donne chì piglianu contraceptivi orali anu un risicu di 15 per centu più bassu di sviluppà cancru di l'ovaru cà e donne chì ùn anu mai pigliatu a pillola prima. U benefiziu pare ancu accumulà cù u tempu: U listessu studiu hà mostratu chì e donne chì anu pigliatu a pillula per più di 10 anni anu riduttu u so risicu di cancheru ovarianu di quasi 50 per centu.
4. Capisce i vostri fatturi di risichi. E misure preventive sò impurtanti, ma a vostra storia di famiglia hà ancu un rolu. Angelina Jolie hà fattu i tituli di pocu tempu quandu hà annunziatu ch'ella hà subitu una doppia mastectomia dopu avè amparatu chì hà avutu a mutazione di u genu BRCA1 chì aumentava u so risicu di sviluppà cancers di u pettu è di l'ovaru. Ancu se a storia hè sempre in sviluppu, certi sbocchi speculanu chì, perchè Charlotte Brosnan hà persu a mamma è a minnana materna à causa di u cancheru di l'ovariu, pò avè avutu ancu a mutazione genica BRCA1. Mentre a mutazione stessu hè rara, e donne chì anu dui o più parenti di primu gradu diagnosticati cun cancru d'ovaru (in particulare prima di l'età di 50 anni) anu una probabilità significativamente più alta di sviluppà a malatia.