Placenta acreta: chì hè, sintomi, diagnosi è rischi
Cuntenutu
- Sintomi di Placenta Acreta
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Possibili risichi
- Trattamentu per Placenta Acreta
A placenta accreta, cunnisciuta ancu cum'è accretismu placentariu, hè una situazione induve a placenta ùn hè micca aderita currettamente à l'utru, rendendu difficiule a so surtita à u mumentu di a consegna. Sta situazione hè una causa maiò di cumplicazioni è di morte post-partum, chì hè assuciata cun un risicu elevatu di sangu.
L'acretisimu placentariu pò esse classificatu secondu a prufundità di l'implantazione di a placenta in l'utru in:
- Placenta acreta simplice, induve a placenta invade una parte di u miometriu, chì hè u stratu mediu di l'utru;
- Incredibile placenta, induve a placenta penetra cumpletamente in u miometriu;
- Percrete placenta, induve a placenta pò ghjunghje solu à l'organi serosi o adiacenti.
Hè impurtante chì a placenta accreta sia diagnosticata durante l'esaminazioni prenatali in modu chì una sezionaria pò esse pianificata seguita da una isterectomia, chì hè di solitu u trattamentu indicatu, è cusì e cumplicazioni sò impedite per a mamma è u zitellu.
Sintomi di Placenta Acreta
Normalmente, a donna ùn sperimenta alcun sintumu di cambiamenti in a placenta, dunque hè impurtante chì a donna faci a cura prenatale currettamente per chì questu cambiamentu pò esse identificatu.
Ancu sì i segni è i sintomi ùn sò micca frequenti in questi casi, alcune donne ponu sperimentà un sanguinamentu vaginale lieve, senza dolore è senza ragione apparente durante a gravidanza, è si consiglia di andà à u ginecologu / ostetricu per identificà a causa di u sangu. trattamentu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di placenta accreta deve esse fattu per mezu di testi di imaging, cume ecografia è risonanza magnetica, in più di a misurazione di marcatori di sangue chì ponu indicà u cambiamentu. Queste prove ponu esse effettuate durante a cura prenatale è u diagnosi precoce di l'accretismu placentariu riduce u risicu di complicazioni per e donne. Cunnosce altri esami prenatali.
L'ultrasonografia hè di solitu indicata per i pazienti cunsiderati à altu risicu è hè una tecnica assai sicura per a mamma è u zitellu. L'usu di a risonanza magnetica per a diagnosi di a placenta accreta hè cuntruversu, tuttavia pò esse indicatu quandu u risultatu di l'ultrasu hè cunsideratu dubbitosu o inconclusivu.
L'ultrasonografia per identificà a placenta accreta hè più indicata in e donne chì anu più risicu di sviluppà stu prublema, cume e donne chì sò più vechje, chì anu avutu una chirurgia uterina prima, inclusa a cesariana, anu fibromi uterini o chì anu avutu una placenta precedente, induve a placenta si sviluppa in parte o in tuttu in a regione inferiore di l'utru. Capite più nantu à a placenta previa è cumu si face u trattamentu.
Possibili risichi
I risichi di a placenta accreta sò in relazione cù u mumentu quandu a placenta accreta hè identificata. Più hè fatta prima a diagnosi, più bassu hè u risicu di emorragia post-partum, cumplicazioni durante a consegna, consegna prematura è a necessità di una cesariana d'urgenza.
Inoltre, ci ponu esse infezioni, prublemi ligati à a coagulazione, rumpitura di a vejiga, perdita di fertilità è, se ùn sò micca identificati è trattati currettamente, ponu purtà à a morte.
Trattamentu per Placenta Acreta
U trattamentu di l'accretismu placentariu pò varià da donna à donna, è una cesariana pò esse realizata cun l'isterectomia, chì hè a procedura medica in cui l'utru hè eliminatu è, secondu a gravità, di e strutture associate, cum'è tubi è ovari.
In certi casi, u trattamentu cunservatore pò esse indicatu per priservà a fertilità di a donna, cù solu una cesariana è a rimozione di a placenta, in più di monitorà a donna dopu u partitu per monitorà eventuali sanguinamenti o complicazioni.