Perchè caccu tantu?
Cuntenutu
- 9 cause di cacate eccessive
- 1. Dieta
- 2. Eserciziu
- 3. Troppu caffè
- 4. Stressu
- 5. Menstruazione
- 6. Medicazione
- 7. Celiac
- 8. Malatia di Crohn
- 9. Sindrome di l'intestione irritabile
- Trattà feci eccessive
- Prevenzione
Perchè caccu tantu?
L'abitudini di cacà varienu da una persona à l'altra. Ùn ci hè micca un numeru esattamente nurmale di volte chì una persona deve aduprà u bagnu per ghjornu. Mentre chì alcune persone ponu passà uni pochi di ghjorni senza un muvimentu intestinale regulare, altri cacanu una o duie volte à ghjornu in media.
Ci hè parechje ragioni per chì i vostri muvimenti intestinali ponu diminuisce o aumentà, cumprese e vostre abitudini dietetiche è attività fisica. Un aumentu di u muvimentu di l'intestinu ogni ghjornu ùn hè micca necessariamente una causa d'alarma, a menu chì ùn sianu accumpagnati da altri sintomi scomodi.
9 cause di cacate eccessive
1. Dieta
I muvimenti intestinali regulari sò un segnu pusitivu chì u vostru sistema digestivu funziona currettamente. S'è vo avete cambiatu pocu fà e vostre abitudini alimentarii è manghjate più frutti, ligumi è cereali integrali, pudete avè vistu una crescita di i vostri muvimenti intestinali. Questu hè chì questi alimenti cuntenenu certi tipi di fibra dietetica. A fibra hè un elementu necessariu in a vostra dieta perchè:
- aiuta à mantene i livelli di zuccheru in sangue
- aiuta à prevene e malatie cardiache
- migliurà a salute di u colon
Oltre à migliurà a salute di u sistema digestivu, una dieta ricca di fibre aiuta à aumentà a dimensione di e vostre feci è à addulciallu per prevene a stinzia.
Un assunzione d'acqua più alta pò ancu cuntribuisce à cacà eccessiva perchè l'acqua hè assorbita da e fibre è aiuta à lavà i rifiuti da u vostru corpu.
2. Eserciziu
L'eserciziu regulare o un aumentu di l'attività fisica ponu regulà i muvimenti intestinali. L'eserciziu migliurà i vostri prucessi digestivi è aumenta e cuntrazzioni musculari in u vostru colon chì aiutanu à spustà i vostri sgabelli più regolarmente.
Sè site stinatu, esercitassi pò aiutà à alleviare i sintomi è fassi cacà più regolarmente.
3. Troppu caffè
Sè site un avidu bevitore di caffè, pudete nutà chì duvete aduprà u bagnu subitu dopu à a vostra prima tazza. Hè perchè a caffeina stimula l'attività musculare di l'intestinu grossu. A cafeina provoca un effettu lassativu è aiuta à spustà e feci attraversu u colon.
4. Stressu
U stress è l'ansietà ponu cambià u vostru calendariu intestinale è a regulità. Quandu site sottu una quantità significativa di stress, a funzione di u vostru corpu diventa sbilanciata è pò cambià u vostru prucessu digestivu è e velocità. Questa pò causà un aumentu di l'intestinali cù diarrea. Tuttavia, in certi, u stress è l'ansietà ponu causà movimenti intestinali rallentati cun stinimentu.
5. Menstruazione
U periodu di una donna pò scatenà più muvimenti intestinali. crede chì i livelli inferiori di ormoni ovarici (estrogeni è progesterone) intornu à a menstruazione ponu esse legati à e prostaglandine uterine chì scatenanu u vostru utru à crampi, chì puderebbenu esse relativi à i sintomi di l'intestinu grossu. Quandu i vostri crampi intestinali grossi, site propensu à avè più muvimenti intestinali.
6. Medicazione
Se avete principiatu pocu fà piglià novi medicazione o terapia antibiotica, a vostra regulezza intestinale puderia cambià. L'antibiotici ponu disturbà u equilibriu nurmale di e batterie chì campanu in u vostru trattu digestivu. Altri medicazione ponu stimulà u muvimentu gastrointestinale. Di conseguenza, pudete nutà di cacà assai di più o chì avete sintomi di diarrea.
L'antibiotici o certi medicamenti puderebbenu alterà a vostra regulità intestinale per a durata di u tempu chì li pigliate. Tipicamente, i sgabelli sciolti associati à l'usu d'antibiotici si risolvenu in pochi ghjorni dopu à finì u trattamentu. Visite immediatamente u vostru duttore se u vostru prugramma di cacatura ùn torna micca à a normalità o hè accumpagnatu da altri sintomi riguardanti cum'è:
- dulore addominale
- frebba
- nausea
- vomitu
- sgabelli puzzolenti o sanguinosi
7. Celiac
L'allergie o l'intoleranze alimentarie cum'è a malatia Celiac ponu fà di più cacà. A malatia celiaca hè una malattia autoimmune chì face chì u vostru corpu rispondi negativamente à u glutine. U glutine si trova principalmente in i prudutti di granu, di segale è d'orzu.
Se avete una intolleranza à u glutine per via di a malattia celiaca, averete una risposta autoimmune quandu ingerite alimenti chì cuntenenu glutine. Chistu pò causà danni à u rivestimentu intestinale chjucu cù u tempu, purtendu à una malabsorzione di nutrienti.
Oltre a caca eccessiva, a malattia celiaca pò causà o accadere accantu à altri sintomi scomodi cum'è:
- gasu
- diarrea
- fatigue
- anemia
- gonfiore
- perdita di pesu
- mal di testa
- ulceri in bocca
- reflux acidu
8. Malatia di Crohn
A malatia di Crohn hè una forma di malatia infiammatoria di l'intestinu. Hè una malattia autoimmune chì pò causà infiammazione è disagiu in u vostru trattu digestivu, chì corre da ogni parte da a vostra bocca finu à a fine di l'intestinu grossu. Questa inflamazioni pò causà una quantità di sintomi cumprese:
- caca eccessiva
- diarrea severa
- sgabelli insanguinati
- piache di bocca
- dulore addominale
- perdita di l'appetitu
- perdita di pesu
- fatigue
- fistula anale
9. Sindrome di l'intestione irritabile
U sindromu di l'intestione irritabile hè un disordine gastrointestinale chì affetta a frequenza di i vostri muvimenti intestinali. Ci hè una quantità di fattori di risicu per sviluppà IBS, cumpresu cumu si move u vostru alimentu attraversu u vostru trattu gastrointestinale.
IBS provoca ancu altri sintomi cum'è:
- gonfiore
- dulore addominale
- sgabelli sciolti cù diarrea o sgabelli duri cun stinimentu
- urge improvvisi per avè un muvimentu intestinale
Trattà feci eccessive
U trattamentu per l'aumentu di i muvimenti intestinali dipende da a causa. In certi casi, cacà assai hè sanu. A menu chì ùn sperimentate sintomi addiziunali cum'è dulore addominale severu, frebba o sgabelli insanguinati, ùn avete micca mutivu di preoccupazione.
Se sperimentate sintomi di diarrea, u vostru duttore pò ricumandà à piglià un medicamentu antidiarreaicu. Sì sti sintomi persistenu, pudete avè un prublema più seriu, cum'è una infezzione, è duverebbe visità u vostru duttore immediatamente.
Prevenzione
In parechji casi, cacà assai pò esse impeditu.
U mantenimentu di una dieta sana ricca di fibre è acqua è bassa in cibi trasfurmati è zucaroli pò mantene a regularità intestinale. Sì avete rimarcatu chì cacate dopu avè bevutu caffè o altre fonti di caffeina, duvete limità u numeru di tazze chì beie ogni ghjornu. Sì avete una allergia alimentaria o intolleranza, tenite à mente a vostra dieta. Mantene un ghjurnale alimentariu per aiutà à seguità a vostra dieta è e vostre reazioni à novi alimenti.