Cumu prevene l'epatite A, B è C.
Cuntenutu
E forme di trasmissione di l'epatite varienu secondu u virus cunnessu, chì pò accade per i rapporti sessuali senza preservativu, u cuntattu cù u sangue, alcune secrezioni contaminate o oggetti taglienti, è ancu per u cunsumu d'acqua o di alimenti contaminati, chì hè ciò chì accade in epatite A.
Per evità tutti i tippi di epatite, hè impurtante di aduttà misure preventive, cume i vaccini, chì sò dispunibili per l'epatite A è B, l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali, evitate di riutilizà materiali à usu unicu cum'è aghi, è evite di cunsumà alimenti crudi. è acqua micca trattata. In questu modu hè pussibile prevene u sviluppu di l'epatite, chì hè una malattia caratterizata da infiammazione in u fegatu chì aumenta u risicu di a persona chì sviluppa cancru di fegatu è cirrosi, per esempiu.
Cumu prevene l'epatite A
A trasmissione di l'epatite A si faci cù u cunsumu d'acqua è di cibu contaminatu da u virus di l'epatite A, HAV. A contaminazione si face ancu quandu ci hè una mancanza di sanità di basa, chì permette à e feci di e persone cuntaminate di ghjunghje in fiumi, sorgenti o ancu piantagioni, è hè per quessa chì hè cumunu per parechje persone infette da epatite A esiste in a stessa località.
Dunque, per prevene l'epatite A, hè impurtante prestà attenzione à i modi di trasmissione, è si raccomanda:
- Uttenite u vaccinu contr'à l'epatite A, secondu e raccomandazioni di u Ministeru di a Salute;
- Avè boni abitudini igienichi lavà bè e mani prima di manghjà è dopu aduprà u bagnu. Eccu cumu si lavanu bè e mani.
- Evite l'alimenti crudi è disinfettate bè l'alimentu prima di manghjà, lascendu u manghjà in suchju in acqua clorurata per 10 minuti;
- Preferite cibu cottu o à a griglia per chì i virus sianu eliminati;
- Bei solu acqua potabile: minerale, filtratu o bollitu è fate a listessa cura quandu si facenu suchji, è evitate u cunsumu d'acqua, suchju, ghiaccioli, sacolé, ghjacciu è insalate chì anu pussutu esse preparati in cundizioni igieniche pessime.
E persone chì sò u più à risicu di cuntrae u virus di l'epatite A sò purtatori di l'epatite C, residenti di regioni cù sanità basica povera è zitelli, è quandu sò infettati, aumentanu u risicu di cuntaminà genitori, fratelli è prufessori.
Cume prevene l'epatite B è C.
U virus di l'epatite B, HBV, è u virus di l'epatite C, HCV, ponu esse trasmessi da persona à persona per cuntattu cù u sangue o secrezioni da e persone chì sò infettate da qualsiasi di sti virus. Per prevene stu tippu di epatite, hè impurtante aduttà alcune misure, cume:
- Uttenite u vaccinu epatite B, ancu s'ellu ùn ci hè ancu nisun vaccinu contr'à l'epatite C;
- Aduprate un preservativu in ogni cuntattu intimu;
- Richiede materiale dispunibile novu ogni volta chì esegue piercing, tatuaggi è agopuntura;
- Ùn aduprate micca droghe iniettabili o aduprà materiale sterile;
- Ùn sparte micca articuli persunali cù kit di manicure è lama di rasoio;
- Purtate sempre guanti dispunibuli sì avete da aiutà o trattà e ferite di qualcunu.
L'epatite B è C pò ancu esse trasmessa da prufessiunali sanitarii cum'è un duttore, infermiera o dentistu, quandu hè infettatu è ùn seguita micca tutte e regule di sicurità cum'è u purtamentu di guanti ogni volta ch'ellu vene in cuntattu cù u sangue, secrezioni o aduprendu strumenti ch'elli ponu tagliate a pelle, per esempiu.
Perchè l'epatite deve esse evitata
L'epatite hè una infiammazione di u fegatu, chì ùn mostra micca sempre sintomi è hè per quessa chì a persona pò esse infettata è trasmette a malattia à l'altri. Cusì, si raccomanda à tutti di seguità queste regule di sicurezza per tutta a so vita per evità esse infettati è a trasmissione di epatite à l'altri.
L'epatite hè una infiammazione di u fegatu chì, ancu cù u trattamentu currettu, ùn hè micca sempre curabile, è questu aumenta u risicu di complicazioni epatiche cum'è cirrosi, ascite è cancru di fegatu, per esempiu. Amparate più nantu à l'epatite.