Paratiroïdismu Primariu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di l'iperparatiroidismu primariu?
- Chì causa l'iperparatiroidismu primariu?
- Adenoma
- Allargamentu di a glàndula paratiroide
- Cancer paratiroideu
- Cumu hè diagnosticatu l'iperparatiroidismu primariu?
- Cumu hè trattatu l'iperparatiroidismu primariu?
- U takeaway
Cosa hè l'iperparatiroidismu primariu?
E ghiandole paratiroide sò quattru piccule ghiandole situate vicinu o à u fondu di a glàndula tiroidea sottu à a mela d'Adam. (Iè, e donne anu una mela d'Adam. Hè appena più chjuca di quella di l'omu.) Queste glutine producenu ormone paratiroideu (PTH).
E glàndule paratiroidei cuntrolanu i livelli di calciu, fosforu è vitamina D in u corpu. U trigger principale per a liberazione o a produzzione di PTH hè u livellu di calciu in u sangue. PTH aiuta à regulà a quantità di calciu in u corpu. Se u vostru livellu di calciu diventa troppu bassu, PTH aiuta à portà più calciu in u sangue. Si face cusì aumentendu a reabsorzione di u calciu da l'intestini è da l'osse. U PTH riduce ancu a quantità di calciu persu in l'urina.
E vostre ghiandole paratiroidi sò nurmalmente assai chjuche. Sò generalmente circa a dimensione di un solu granu di risu. A volte, una o più ghiandole si allarganu. Dopu produce troppu PTH.In altri casi, una crescita nantu à una di queste ghiandole pò fà chì produci quantità aumentate di PTH.
Troppu PTH porta à troppu calciu in u sangue. Sta cundizione hè chjamata ipercalcemia. Pò causà una varietà di sintomi, cumprese:
- urinazione frequente
- prublemi di stomacu
- cunfusione
- fatigue
Chì sò i sintomi di l'iperparatiroidismu primariu?
Iperparatiroidismu primariu ùn hà spessu sintomi. Sì i sintomi sò prisenti, sò di solitu assai lieve. L'iperparatiroidismu primariu si trova soprattuttu in donne in postmenopausa, secondu a ricerca publicata in u Journal International di Endocrinologia. A pressione sanguigna alta accumpagna spessu l'iperparatiroidismu. Quandu trattate u vostru iperparatiroïdismu, a vostra pressione sanguigna probabilmente scenderà.
I sintomi chì si presentanu cù l'iperparatiroidismu sò spessu inespecifici. Questu significa chì ùn sò micca esclusivi di sta cundizione. Per esempiu, pudete sperimentà:
- debule musculare
- letargia
- fatigue
- dulore in i musculi
- diprissioni
Se a vostra situazione hè più grave, pudete ancu sperimentà:
- calculi renali, per via di
- urinazione frequente
- addominale, o stomacu, dolore
- nausea è vomitu
- cunfusione
- memoria indibulita
- a personalità cambia
- stinimentu
- diluizione di l'osse è fratture
- coma (in rari casi)
Chì causa l'iperparatiroidismu primariu?
Iperparatiroidismu primariu si verifica quandu e vostre ghiandole paratiroide producenu troppu PTH. Una varietà di cundizioni pò causà iperparatiroïdismu, cum'è e seguenti.
Adenoma
Un adenoma hè un tumore micca cancerosu nantu à una di queste ghiandole. Questi tumori sò a causa più cumuna di iperparatiroidismu primariu.
Allargamentu di a glàndula paratiroide
In altri casi, l'allargamentu di almenu duie di e vostre glàndule paratiroidei pò purtà à l'iperparatiroidismu. Spessu i duttori ùn sanu micca ciò chì causa stu allargamentu.
Cancer paratiroideu
In rari casi, u cancheru paratiroideu pò causà allargamentu di una o più di e glàndule paratiroidee. Questi tumori ponu causà iperparatiroidismu.
Cumu hè diagnosticatu l'iperparatiroidismu primariu?
L'iperparatiroidismu primariu hè generalmente diagnosticatu per mezu di analisi di sangue. I segni di sta cundizione includenu:
- PTH elevatu
- calciu sangu elevatu
- fosfatasi alcalina elevata, una proteina truvata in l'ossu è u fegatu
- bassi livelli di fosforu
Quandu u vostru duttore suspetta iperparatiroidismu, probabilmente verificeranu a vostra densità ossea. Avè troppu PTH aumenta i livelli di calciu in u sangue. U vostru corpu tira stu calciu da e vostre ossa. I raggi X ponu aiutà u vostru duttore à identificà prublemi ossi, cume fratture è assottigliamento.
Cumu hè trattatu l'iperparatiroidismu primariu?
A gravità di l'iperparatiroidismu primariu pò varià assai. Ùn ci hè micca un solu trattamentu adattatu per tutti i casi. U vostru duttore hà da travaglià cun voi per capisce ciò chì hè megliu per u vostru casu individuale.
Se ùn avete micca sintomi, ùn pudete micca bisognu di trattamentu immediatu. Invece, u vostru duttore puderia semplicemente monitorà a vostra situazione per assicurassi chì ùn peghju micca. Puderanu monitorà:
- livelli di calciu
- funzione renale
- densità ossea
- sì avete cuminciatu à sviluppà calcoli renali
Se avete bisognu di trattamentu, a chirurgia hè l'opzione di trattamentu più cumuna è porta à una guarigione in quasi tutti i casi. Solu e glàndule chì sò colpite sò rimosse. Sì e quattru ghiandole sò allargate, una parte di una di e ghiandole serà lasciata in u corpu per avè sempre un tessutu paratiroideu chì funziona.
U vostru duttore pò suggerisce una chirurgia se:
- u vostru livellu di calciu hè più di 1,0 milligrammi per decilitru (mg / dL) sopra a gamma normale di 8,5-10,2 mg / dL, ancu senza sintomi
- a vostra densità ossea hè troppu bassa
- avete sintomi relativi à un altu livellu di calciu
- site sottu à 50 anni
A volte i medicazione sò raccomandati per aiutà à prevene alcune di e complicazioni associate à l'iperparatiroidismu primariu. Per esempiu:
- I bifosfonati, cum'è l'alendronatu (Fosamax), aiutanu à diminuisce a rotazione di l'osse.
- Cinacalcet (Sensipar) aiuta à nurmalizà i livelli di calciu in u sangue.
A terapia di estrogeni pò esse prescritta per e donne in postmenopausa.
U takeaway
L'iperparatiroidismu hè una cundizione quandu e vostre ghiandole paratiroide producenu troppu ormone paratiroideu in u vostru corpu. Questu face cresce i vostri livelli di calciu, chì pò purtà à assottigliamento è fratture di l'osse, prublemi addominali è depressione. Spessu ùn ci sò sintomi precoci. Se u trattamentu hè medicu necessariu, a chirurgia hè raccomandata è hè più spessu curativa.