Primu aiutu per a stizza d'api o di vespe
Cuntenutu
A puntura di l'ape o di a vespa pò causà assai dulore, è in certi casi, ancu causà una reazione esagerata in u corpu, cunnisciuta cum'è scossa anafilattica, chì provoca gravi difficoltà à respirà. Tuttavia, di solitu accade solu in e persone chì sò allergiche à u velenu di l'ape o chì sò stung da parechje apie in u stessu tempu, chì ùn hè micca spessu.
Dunque, per aiutà à qualchissia chì hè stata stungata da un'ape, ciò chì duvete fà hè:
- Cacciate u stinger cù l'aiutu di una pinzetta o una agulla, se u stinger hè sempre appiccicatu à a pelle;
- Lavate a regione colpita cù acqua fredda è sapone;
- Applica un antisetticu à a pelle, cum'è u povidone-iodu, per esempiu;
- Applica un ciottulu di ghiacciu imballatu in carta di cucina per riduce u gonfiore è alleviare u dolore;
- Passà un unguentu di muzzicuna di insetti in a regione affettata è lasciate asciugà senza copre a pelle, in casu chì u rossu ùn migliuri.
Quandu una ape o una vespa pica a pelle, hè iniettatu un velenu irritante chì provoca un dolore intensu in a zona, rossu è gonfiore. Stu velenu hè di solitu innocu è micca dannosu per a maiò parte di a ghjente, ma se a persona hà una storia di allergie, pò causà una reazione più seria, chì deve esse trattata in l'uspidale.
Cumu deflate u sting
Dopu trattatu u morsu, hè assai cumunu chì a zona sia gonfiata per uni pochi di ghjorni, sparendu gradualmente. Tuttavia, un bonu modu per riduce u gonfiore più rapidamente hè di applicà u ghjacciu à a zona per 15 minuti, prutetta cù un pannu pulitu, parechje volte à u ghjornu, è ancu di dorme cù a manu leggermente più alta, cù un cuscinu sottu, per esempiu. esempiu.
Tuttavia, se u gonfiore hè assai intensu, pudete sempre vede un medicu generale per cumincià à aduprà un rimediu antiistaminicu chì, oltre à riduce u gonfiore, migliora ancu u disagiu è i pruriti in a zona.
Quandu andà à a sala d'urgenza
I segni è i sintomi chì indicanu una reazione allergica esagerata à a puntura di un'ape, o vespa, sò:
- Aumenta a rossu, prurito è gonfiore in u situ di u muccuni;
- Difficultà à respirà o à ingolle saliva;
- Gonfiore di a faccia, di a bocca o di a gola;
- Sensazione di svenimentu o mare.
Sì questi sintomi sò identificati, una ambulanza deve esse chjamata o a vittima purtata immediatamente à l'ospedale perchè hè una situazione seria chì pò esse periculosa per a vita.
Inoltre, se a puntura si faci in bocca o se a persona hè stungata da parechje ape in listessu tempu, una valutazione deve esse fatta à l'uspidale.
Sì avete statu stuzzicatu è avete bisognu di guarisce più veloce, fighjate u nostru rimediu casanu per a puntura di l'ape.