Primu aiutu per u dolore di pettu
Cuntenutu
Un episodiu di dulore toracicu severu chì dura più di 2 minuti, o chì hè accumpagnatu da altri sintomi, cum'è mancanza di respiru, nausea, vomitu o sudazione intensa, per esempiu, pò indicà cambiamenti cardiaci, cum'è angina o infartu, esse necessariu assistenza medica urgente. Scuprite ciò chì pò esse u dolore di pettu.
L'intensità di i sintomi pò varià trà e persone è, in casi più gravi, u dolore pò irradià finu à u collu, a schiena è i bracci. E persone di più di 40 anni, diabetichi, chì anu u colesterolu o a pressione alta sò più suscettibili à soffre di infartu o angina. Cusì, hè impurtante di aduttà abitudini di vita sani per evità l'occorrenza di sti prublemi, cume esercitassi regolarmente, avè una dieta equilibrata è equilibrata è evità u cunsumu d'alcol è di sigarette.
U diagnosticu di angina hè fattu per mezu di elettrocardiograma, misurazione di enzimi cardiaci in u sangue, test di eserciziu è ecocardiogramma. Amparate più nantu à l'angina è cumu identificallu.
Cosa da fà
Cusì, i primi aiuti per e persone chì sperimentanu u dolore toracicu sò:
- Calma a vittima, per riduce u travagliu di u core;
- Chjamate SAMU 192 o dumandà à qualcunu di chjamà;
- Ùn lasciate micca marchjà a vittima, pusendu a pusata cunfortu;
- Sbuttunendu i vestiti stretti, per facilità a respirazione;
- Mantene a temperatura di u corpu piacevule, evitendu situazioni di caldu o fretu intensu;
- Ùn dà nunda à beie, perchè s'ellu ci hè una perdita di cuscenza a vittima pò soffocà;
- Dumandate se a persona usa qualsiasi medicazione per situazione d'urgenza, cum'è Isordil è, sì, mette a tavuletta sottu a lingua;
- Dumandate è scrivite altre medicazione chì a persona usa, per informà a squadra medica;
- Scrivite quante più infurmazioni chì pudete, nantu à, per esempiu, e malatie chì avete, induve fate un seguitu, cuntattu da un membru di a famiglia.
Queste misure di primu aiutu sò essenziali sia per aiutà à riduce i danni à u core di a persona sia per facilità a cura è u trattamentu furniti da a squadra di emergenza, è ponu dunque aiutà à salvà una vita.
Se, à ogni mumentu, a persona perde a cuscenza, si deve chjinà cù a testa leggermente elevata in relazione à u corpu, o di fiancu, in più di pagà una attenzione in più à i segni vitali, cume i battiti di u core è a respirazione, perchè sì ferma , u massaggio cardiacu deve esse iniziatu. Vede cumu fà un massaggio cardiacu currettamente.
Inoltre, hè impurtante sapè chì l'infartamentu di miocardu è l'angina ponu apparisce più tranquillamente, cum'è una sensazione di brusgiu o pesantezza in u pettu. In questi casi, se u disagiu dura più di 20 minuti, hè ancu impurtante chjamà SAMU 192 o andà in sala d'urgenza. Amparate più nantu à ciò chì a causa è cumu ricunnosce i sintomi di un infartu.