Accidentu di circulazione: Cosa da fà è primi aiuti
Cuntenutu
- Chì fà?
- Primu aiutu in casu d'accidente
- 1. Rassicurate a vittima
- 2. Mantene a vittima calda
- 3. Cuntrolla pussibule sanguinamentu
- Trousse di primi aiuti per incidenti di trafficu
- Cumu diminuisce u risicu di avè un accidente di trafficu
In casu d'un accidente di circulazione hè assai impurtante sapè chì fà è chì primi aiuti da furnisce, chì ponu salvà a vita di a vittima.
Incidenti di trafficu cum'è rovesciamentu, scappamentu o collisione frontale ponu accadere per via di cundizioni di pavimentu povere o visibilità, accelerazione, o cambiamenti in a percezione di u cunduttore, per esempiu, per via di u cunsumu di alcolu o d'altre sostanze, cume e droghe.
Chì fà?
U primu passu duveria esse di segnalà u situ di l'accidentu, piazzendu u triangulu è purtendu u gilet riflettente, per evità altri incidenti, è poi chjamà una ambulanza, chjamendu 192, u numeru di emergenza di u Brasile o 112, numeru d'emergenza da u Portugallu.
Quandu chjamate u numeru di emergenza, informazioni cum'è:
- Chì hè accadutu;
- Induve hè a vittima;
- Ch'ella sia o micca a vittima cusciente;
- Se a vittima respira;
- Se a vittima hà un ughjettu nantu à u so corpu, cum'è un cascu;
- Se a vittima hà qualchì sanguinamentu;
- Se a vittima hè intrappulata in qualchì locu.
In nisun mumentu ùn si deve circà di spustà a persona, nè di caccià u cascu, s'ellu hè in piazza, perchè evita di spostà a testa è a spina di a vittima, chì pò esse ferita.
Per sapè se a vittima hè cusciente, ponu esse poste dumande, cume: se a persona stà à sente, cumu si chjama, s'ella sà induve hè è ciò chì hè accadutu, verificendu se e risposte sò currette. Se a persona ùn risponde micca è ùn respira, hè impurtante dumandà aiutu à e persone vicine è cumincià u massaggiu cardiacu finu à chì l'aiutu medicale vene. Amparate à fà u massaggio cardiacu currettamente.
Hè ancu impurtante chì a persona si alluntane da u locu di a vittima s'ellu ci hè un periculu di focu o splusione.
Primu aiutu in casu d'accidente
U primu aiutu hè furnitu nantu à a scena di l'accidentu di circulazione è serve per prevene cumplicazioni future in a salute di a vittima.
Hè impurtante evità a folla di persone vicine à a vittima, mantenendu u passaghju liberu in modu chì quandu l'ambulanza ghjunghji pudete truvà immediatamente a persona è pudete agisce più rapidamente.
I passi più impurtanti per furnisce i primi aiuti in un accidente sò:
1. Rassicurate a vittima
Rassicurà a vittima hè un passu assai impurtante perchè se a persona hè agitata pò finisce per spostassi è aggravà a so situazione, si raccomanda di spiegà à a vittima ciò chì hè accadutu, di menziunà chì una ambulanza hè dighjà stata chjamata, è di dumandallu di ùn spustà.
Per calmà a vittima, si pò pruvà à falla respirà più tranquillamente, inspirendu per u nasu è espirendu per a bocca pianu.
2. Mantene a vittima calda
Mantene a vittima calda hè di primura per impedisce a so cundizione di peghju è, per quessa, hè necessariu prutegela, mettendu, per esempiu, un mantellu o coperte sopra a persona, in modu chì mantenenu u massimu di u calore di u so corpu, impedendu tù da andà in ipotermia. U più prestu pussibule, hè cunsigliatu di piglià a persona in un locu caldu è, se a persona hà vestiti bagnati, devenu esse cacciati.
Vede chì primu aiutu per l'ipotermia.
3. Cuntrolla pussibule sanguinamentu
Dopu un accidente di trafficu, se a vittima hà una emorragia esterna, hè impurtante chì si stendinu è, si raccomanda à quelli chì aiutanu, di mette qualchi guanti, è dopu mette una compressa sterile o un pannu pulitu sopra u situ di sangu. , fendu pressione per almenu 10 minuti. Inoltre, se u sanguinamentu si verifica in u bracciu o in a ghjamba, duvete tene u membru elevatu per riduce a quantità di sangue chì esce.
Sapete megliu chì fà quandu ci hè una emorragia.
Trousse di primi aiuti per incidenti di trafficu
Per facilità i primi aiuti in casu di accidente di circulazione, si consiglia di avè un kit di primi aiuti in vittura, chì include:
- 1 pacchettu di cumpressi sterili, chjuchi, grandi è di dimensioni medie;
- 1 pacchettu di fasce;
- 1 pacchettu di medicazioni sterili, grandi, mezi è chjuchi;
- 1 imballu di cuttone;
- 1 vial di 0,9% di soluzione salina;
- 4 fasciati;
- 1 pinza;
- 1 forbici;
- 1 torcia;
- 1 pacchettu di guanti dispunibuli;
- Medicinali analgesici, antiinflamatori, antipiretici, per allergie è unguenti per brusgiature è morsi di insetti;
- 1 manta di focu, se hè pussibule.
In un accidente di trafficu ponu esse gravi ferite chì devenu esse trattate solu da u persunale medicu, tuttavia, i primi aiuti ponu aiutà à salvà a vita di a vittima.
Scuprite puru cumu preparà un kit di primi aiuti per avè in casa.
Cumu diminuisce u risicu di avè un accidente di trafficu
Per evità o riduce e cunsequenze di un accidente di circulazione hè impurtante chì u cunduttore ùn cunsuma alcolu o altre sostanze, cume droghe, prima di guidà, ch'ellu mantene a so attenzione mentre conduce, evitendu di esse distrattu da u so cellulare, per per esempiu, in più di aghjustà sempre a vostra cintura di sicurezza.
In u casu di i pedoni, hè impurtante fighjà prima di attraversà a strada è prevede u cumpurtamentu pussibule di i cunduttori, cume ùn piantassi micca in u passaghju di pedone o passà a luce gialla.