Cambiamenti Prometenti in u Paisaghju di i Trattamenti MS
Cuntenutu
- Scopu di trattamenti
- Trattamentu
- Gilenya (fingolimod)
- Teriflunomide (Aubagio)
- Fumarate di dimetile (Tecfidera)
- Dalfampridina (Ampyra)
- Alemtuzumab (Lemtrada)
- Tecnica di memoria di storia mudificata
- Peptidi di mielina
- U Futuru di i Trattamenti MS
A sclerosi multipla (MS) hè una malattia cronica chì affetta u sistema nervosu centrale. I nervi sò rivestiti in una copertura protettiva chjamata mielina, chì accelera ancu a trasmissione di i segnali nervosi. E persone cun MS anu infiammazione di e zone di mielina è deterioramentu progressivu è perdita di mielina.
I nervi ponu funzionà in modu anormale quandu a mielina hè dannata. Questu pò causà una serie di sintomi imprevedibili. Questi includenu:
- dulore, tingling, o sensazioni di brusgiu in tuttu u corpu
- perdita di visione
- difficultà di mubilità
- spasmi musculari o rigidità
- difficultà cù equilibriu
- discorsu slurred
- memoria indibulita è funzione cugnitiva
Anni di ricerca dedicata anu purtatu à novi trattamenti per MS. Ùn ci hè ancu nisuna cura per a malatia, ma i regimi di droga è a terapia comportamentale permettenu à e persone cun MS di godere di una qualità di vita migliore.
Scopu di trattamenti
Parechje opzioni di trattamentu ponu aiutà à gestisce u corsu è i sintomi di sta malattia cronica. U trattamentu pò aiutà:
- rallenta a prugressione di MS
- minimizà i sintomi durante l'esacerbazioni di MS o flare-ups
- migliurà a funzione fisica è mentale
U trattamentu in forma di gruppi di supportu o terapia di parlà pò ancu furnisce un supportu emozionale assai necessariu.
Trattamentu
Chiunque sia diagnosticatu cù una forma recidivante di MS inizierà probabilmente u trattamentu cù una droga modificatrice di malattie appruvata da a FDA. Ciò include l'individui chì sperimentanu un primu avvenimentu clinicu in coerenza cù MS. U trattamentu cù una droga chì cambia a malattia duverebbe cuntinuà indefinitamente, à menu chì u paziente abbia una risposta scarsa, sperimenta effetti collaterali intollerabili, o ùn piglia micca a droga cum'è si deve. U trattamentu duveria ancu cambià se una megliu opzione hè dispunibule.
Gilenya (fingolimod)
In u 2010, Gilenya hè diventata a prima droga orale per i tippi recidivanti di MS da esse appruvata da a Food and Drug Administration (FDA). I rapporti mostranu chì pò riduce e recidive di metà è rallentà a progressione di a malattia.
Teriflunomide (Aubagio)
Un scopu principale di u trattamentu MS hè di rallentà a progressione di a malattia. I farmaci chì facenu questu sò chjamati medicamenti modificatori di malatie. Un tali medicamentu hè u medicamentu orale teriflunomide (Aubagio). Hè stata appruvata per l'usu in e persone cù MS in 2012.
Un studiu publicatu in u New England Journal of Medicine hà trovu chì e persone cun MS recidivante chì anu presu teriflunomide una volta à ghjornu anu mostratu tassi di progressione di malattia significativamente più lenti è menu recidive di quelli chì anu pigliatu un placebo. E persone chì anu datu a dose più alta di teriflunomide (14 mg vs. 7 mg) anu avutu una diminuzione di a progressione di a malattia. Teriflunomide era solu u secondu medicamentu orale chì modifica a malattia appruvatu per u trattamentu MS.
Fumarate di dimetile (Tecfidera)
Un terzu medicamentu chì cambia a malatia orale hè diventatu dispunibule per e persone cun MS in marzu di u 2013. Dimetil fumaratu (Tecfidera) era prima cunnisciutu cum'è BG-12. Ferma u sistema immunitariu d'attaccassi è di distrugge a mielina. Pò ancu avè un effettu prutettore nantu à u corpu, simile à l'effettu chì l'antioxidanti anu. U medicamentu hè dispunibule in forma di capsula.
Dimetil fumaratu hè destinatu à e persone chì anu MS (RRMS) recidivante-rimittente. U RRMS hè una forma di a malatia in a quale una persona entra tipicamente in remissione per un periudu di tempu prima chì i so sintomi aggravinu. E persone cun stu tipu di MS ponu prufittà di dosi duie volte à ghjornu di sta medicazione.
Dalfampridina (Ampyra)
A distruzione di mielina indotta da MS affetta u modu chì i nervi invianu è ricevenu segnali. Questu pò influenzà u muvimentu è a mobilità. I canali di potassiu sò cum'è i pori nantu à a superficia di e fibre nervose. U bloccu di i canali pò migliurà a cunduzione nervosa in i nervi affettati.
Dalfampridina (Ampyra) hè un imblocatore di canali di potassiu. Studii publicati in truvaru chì a dalfampridina (antica chjamata fampridina) aumentava a velocità di camminata in e persone cun MS. U studiu uriginale hà pruvatu a velocità di marchja durante una caminata di 25 piedi. Ùn hà micca dimustratu chì a dalfampridina sia benefica. Tuttavia, l'analisi post-studiu hà rivelatu chì i participanti anu mostratu una velocità di camminata aumentata durante un test di sei minuti quandu si piglianu 10 mg di u medicamentu ogni ghjornu. I participanti chì anu sperimentatu una velocità di camminata aumentata anu dimustratu una forza musculare di a gamba migliorata.
Alemtuzumab (Lemtrada)
Alemtuzumab (Lemtrada) hè un anticorpu monoclonale umanizatu (proteina prodotta in laboratorio chì distrugge e cellule tumorali). Hè un altru agente modificatore di malatie appruvatu per trattà e forme recidivanti di MS. Ughjettivu una proteina chjamata CD52 chì si trova nantu à a superficia di e cellule immune. Benchì ùn si sappia esattamente cumu funziona alemtuzumab, si crede chì si lega à CD52 nantu à i linfociti T è B (globuli bianchi) è causanu lisi (ripartizione di a cellula). A droga hè stata prima appruvata per trattà a leucemia à una dosa assai più alta.
Lemtrada hà avutu difficultà à ottene l'approvazione FDA in i Stati Uniti. A FDA hà rifiutatu l'applicazione per l'appruvazione di Lemtrada à l'iniziu di u 2014. Anu citatu a necessità di più prucessi clinichi chì mostranu chì u benefiziu supera u risicu di effetti collaterali gravi. Lemtrada hè stata dopu appruvata da a FDA in Nuvembre di u 2014, ma vene cun un avvirtimentu annantu à e cundizioni autoimmune gravi, reazzioni d'infusione, è un risicu aumentatu di malignità cum'è u melanoma è altri cancri. Hè statu paragunatu à a droga MS di EMD Serono, Rebif, in dui prucessi di fase III. I prucessi anu trovu chì era megliu à riduce a percentuale di ricaduta è u peghju di a disabilità in più di dui anni.
A causa di u so profilu di sicurezza, a FDA ricumanda chì sia prescritta solu à i pazienti chì anu avutu una risposta inadeguata à dui o più altri trattamenti di MS.
Tecnica di memoria di storia mudificata
MS affetta ancu a funzione cognitiva. Pò influenzà negativamente a memoria, a concentrazione è e funzioni esecutive cum'è urganizazione è pianificazione.
Circadori di u Centru di Ricerca di a Fundazione Kessler anu trovu chì una tecnica di memoria di storia modificata (mSMT) pò esse efficace per e persone chì sperimentanu effetti cognitivi da MS. E zone di apprendimentu è memoria di u cervellu anu mostratu più attivazione in scansioni MRI dopu e sessioni mSMT. Stu metudu di trattamentu prometitore aiuta à e persone à mantene novi ricordi. Aiuta ancu a ghjente à ricurdà infurmazioni più vechje aduprendu una associazione basata in storie trà immagini è cuntestu. A tecnica di memoria di storia mudificata pò aiutà à qualchissia cù MS à ricurdà vari elementi nantu à una lista di shopping, per esempiu.
Peptidi di mielina
A Mielina hè danneggiata irreversibilmente in e persone cun MS. E prove preliminarie riportate in JAMA Neurology suggerenu chì una nova terapia pussibule promette. Un picculu gruppu di sughjetti hà ricevutu peptidi mielinici (frammenti di proteine) per mezu di un patch purtatu nantu à a so pelle per un periodu di un annu. Un altru picculu gruppu hà ricevutu un placebo. E persone chì anu ricevutu i peptidi mielinichi anu sperimentatu significativamente menu lesioni è recidive di e persone chì anu ricevutu u placebo. I pazienti anu tolleratu bè u trattamentu, è ùn ci sò stati eventi avversi seri.
U Futuru di i Trattamenti MS
I trattamenti efficace di MS varienu da persona à persona. Ciò chì funziona bè per una persona ùn hà da travaglià necessariamente per un'altra. A cumunità medica continua à amparà di più nantu à a malattia è cume si pò trattà megliu. A ricerca cumbinata cù prucessu è errore sò chjave per truvà una cura.