Chì hè è cumu trattà a purpura Henöch-Schönlein
Cuntenutu
A purpura Henöch-Schönlein, cunnisciuta ancu cum'è PHS, hè una malattia chì provoca infiammazione di picculi vasi sanguini in a pelle, dendu à picculi macchi rossi nantu à a pelle, dolore in u ventre è dolore articulare. Tuttavia, l'infiammazione pò accadere ancu in i vini sanguini di l'intestini o di i reni, causendu diarrea è sangue in l'urina, per esempiu.
Sta cundizione hè generalmente più cumuna in i zitelli di menu di 10 anni, ma pò accade ancu in l'adulti. Mentre in i zitelli, u viulente tende à sparisce dopu à 4 à 6 settimane, in adulti, a recuperazione pò esse più lenta.
A purpura di Henöch-Schönlein hè curabile è ùn ci hè generalmente alcunu bisognu di trattamentu specificu, è solu uni pochi di rimedii ponu esse aduprati per alleviare u dolore è rende a ripresa più comoda.
Principali sintomi
I primi sintomi di stu tippu di purpura sò a frebba, u mal di testa è u dolore musculare chì dura da 1 à 2 settimane, chì ponu esse cunfunditi cù un raffreddore o una influenza.
Dopu stu periodu, i sintomi più specifici apparsu, cum'è:
- Macchie rosse nantu à a pelle, in particulare nantu à e gambe;
- Dolore è gonfiore in e articulazioni;
- Pena in corpu;
- Sangue in l'urina o feci;
- Nausea è diarrea.
In situazioni assai rare, a malatia pò ancu influenzà i vasi sanguigni in i pulmoni, in u core o in u cervellu, causendu altri tippi di sintomi più gravi cume difficoltà à respirà, tossu di sangue, dolore toracicu o perdita di cuscenza.
Quandu qualchissia di sti sintomi apparisce, duvete cunsultà un medicu generale, o un pediatre, per fà una valutazione generale è diagnosticà u prublema. Cusì, u duttore pò urdinà parechje prove, cum'è sangue, urina o biopsia di a pelle, per eliminà altre pussibilità è cunfirmà u viulettu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Normalmente, ùn ci hè bisognu di trattamentu specificu per sta malattia, hè cunsigliatu solu di ripusassi in casa è di valutà s'ellu ci hè un peghju di i sintomi.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive l'usu di antiinflamatori o analgésici, cum'è Ibuprofen o Paracetamol, per alleviare u dolore. Tuttavia, questi rimedii devenu esse aduprati solu sottu a guida di u duttore perchè, se i reni sò affettati, ùn devenu micca esse presi.
In i casi i più gravi, in i quali a malattia causa sintomi assai intensi o affetta à altri organi cum'è u core o u cervellu, pò esse necessariu esse ingressu à l'ospedale per amministrà i farmaci direttamente in a vena.
Possibili complicazioni
In a maiò parte di i casi, a purpura Henöch-Schönlein sparisce senza alcuna sequela, tuttavia, una di e cumplicazioni principali assuciate à sta malatia hè a funzione renale alterata. Stu cambiamentu pò piglià trà qualchi settimane o mesi per apparì, ancu dopu chì tutti i sintomi sò spariti, causendu:
- Sangue in l'urina;
- Scuma eccessiva in l'urina;
- Aumenta a pressione sanguigna;
- Gonfia intornu à l'ochji o à e cavichje.
Sti sintomi si migliuranu ancu cù u tempu, ma in certi casi a funzione renale pò esse cusì affettata chì provoca insufficienza renale.
Cusì, dopu a ripresa hè impurtante di avè cunsultazioni regulare cù u medicu generale, o pediatra, per valutà a funzione renale, trattendu i prublemi quand'elli si presentanu.