Tuttu ciò chì duvete sapè nantu à a sindrome di rialimentazione
Cuntenutu
- Cosa hè u sindrome di rialimentazione?
- Perchè accade?
- I sintomi
- Fattori di risicu
- Trattamentu
- Ripresa
- Prevenzione
- Outlook
Cosa hè u sindrome di rialimentazione?
A rialimentazione hè u prucessu di reintroduzione di l'alimentu dopu à a malnutrizione o a fame. U sindromu di rialimentazione hè una cundizione seria è potenzialmente fatale chì pò accade durante a rialimentazione. Hè causatu da cambiamenti improvvisi in l'elettroliti chì aiutanu u vostru corpu à metabolizà l'alimentu.
L'incidenza di u sindromu di rialimentazione hè difficiule da determinà, chì ùn ci hè micca una definizione standard. U sindrome di rialimentazione pò influenzà chiunque Tuttavia, seguita tipicamente un periodu di:
- malnutrizione
- dighjunu
- dieta estrema
- caristia
- fami
Certi cundizioni ponu aumentà u vostru risicu per questa cundizione, cumprese:
- anoressia
- disordine di l'usu di l'alcol
- cancru
- difficultà per ingoiare (disfagia)
Certi cirugia ponu ancu aumentà u vostru risicu.
Perchè accade?
A privazione di l'alimentu cambia u modu in u vostru corpu metabolizza i nutrienti. Per esempiu, l'insulina hè un ormone chì rompe u glucosiu (zuccheru) da i carboidrati. Quandu u cunsumu di carboidrati hè significativamente riduttu, a secrezione di insulina rallenta.
In mancanza di carboidrati, u corpu si rivolge à grassi è proteine immagazzinate cum'è fonti di energia. Cù u tempu, stu cambiamentu pò depletà i magazini di elettroliti. U fosfatu, un elettrolitu chì aiuta e vostre cellule à cunvertisce u glucosiu in energia, hè spessu influenzatu.
Quandu l'alimentu hè reintroduttu, ci hè un cambiamentu bruscu da u metabolismu grassu torna à u metabolismu di carboidrati. Questu face chì a secrezione di insulina cresce.
E cellule necessitanu elettroliti cum'è u fosfatu per cunvertisce u glucosiu in energia, ma u fosfatu hè in mancanza. Chistu porta à un'altra cundizione chjamata ipofosfatemia (bassu fosfatu).
L'ipofosfatemia hè una caratteristica cumuna di u sindrome di rialimentazione. Altri cambiamenti metabolichi ponu accade dinò. Questi includenu:
- livelli anormali di sodiu è di fluidi
- cambiamenti in u metabolismu di grassu, glucosiu o proteine
- carenza di tiamina
- hypomagnesemia (bassu magnesiu)
- ipocalemia (bassu putassiu)
I sintomi
U sindromu di rialimentazione pò causà complicazioni improvvise è fatali. I sintomi di u sindrome di rialimentazione ponu include:
- fatigue
- debbulezza
- cunfusione
- incapacità di respira
- pressione sanguigna alta
- attacchi
- aritmie di core
- fallimentu di u core
- coma
- a morte
Sti sintomi apparenze tipicamente in 4 ghjorni da l'iniziu di u prucessu di rifornimentu. Ancu se alcune persone chì sò in periculu ùn sviluppanu sintomi, ùn ci hè manera di sapè quale svilupperà sintomi prima di inizià u trattamentu. Di conseguenza, a prevenzione hè critica.
Fattori di risicu
Ci sò fattori di risicu chjaru per u sindromu di rialimentazione. Pudete esse in periculu se unu o più di e seguenti dichjarazioni valenu per voi:
- Avete un indice di massa corporea (BMI) sottu 16.
- Avete persu più di 15 per centu di u vostru pesu corpu in u passatu 3 à 6 mesi.
- Avete cunsumatu pocu o micca alimentu, o ben sottu à e calorie necessarie per sustene i prucessi normali in u corpu, per l'ultimi 10 o più ghjorni consecutivi.
- Un test di sangue hà rivelatu chì i vostri livelli serici di fosfatatu, potassiu o magnesiu sò bassi.
Pudete ancu esse in periculu se dui o più di e seguenti dichjarazioni valenu per voi:
- Avete un BMI sottu 18.5.
- Avete persu più di u 10 per centu di u vostru pesu corpu in u passatu 3 à 6 mesi.
- Avete pigliatu pocu o micca alimentu per l'ultimi 5 o più ghjorni consecutivi.
- Avete una storia di disordine da l'usu di l'alcol o l'usu di certi medicamenti, cum'è insulina, droghe di chimioterapia, diuretici, o antiacidi.
Se soddisfate questi criteri, duvete cercà immediatamente cure mediche d'urgenza.
Altri fattori ponu ancu mette in un risicu aumentatu di sviluppà sindrome di rialimentazione. Pudete esse in periculu se:
- anu anorexia nervosa
- avè un disordine cronicu di l'usu di l'alcol
- avè u cancheru
- avè diabete incontrollatu
- sò malnutriti
- da pocu hè statu operatu
- anu una storia di usu di antiacidi o diuretici
Trattamentu
U sindromu di rialimentazione hè una cundizione seria. E cumplicazioni chì necessitanu una intervenzione immediata ponu cumparisce di colpu. Di conseguenza, e persone à risicu necessitanu una supervisione medica in un ospedale o in una struttura specializata. Una squadra cun esperienza in gastroenterologia è dietetica deve surveglia u trattamentu.
A ricerca hè sempre necessaria per determinà u megliu modu per trattà u sindrome di rifornimentu. U trattamentu generalmente implica a sustituzione di l'elettroliti essenziali è u rallentamentu di u prucessu di rifornimentu.
A repletion di calorie deve esse lenta è hè tipicamente à circa 20 calorie per kilogramu di pesu corporeu in media, o intornu à 1,000 calorie per ghjornu inizialmente.
I livelli di elettroliti sò monitorati cù analisi frequenti di sangue. L'infusione intravenosa (IV) basata annantu à u pesu di u corpu sò spessu usate per rimpiazzà l'elettroliti. Ma questu trattamentu pò esse micca adattatu per e persone cun:
- alterazione di a funzione renale
- ipocalcemia (bassa calciu)
- ipercalcemia (altu calciu)
Inoltre, i fluidi sò reintrodutti à un ritmu più lente. U rimpiazzamentu di sodiu (sale) pò ancu esse attentamente monitoratu. E persone chì sò in risicu di cumplicazioni cunnesse à u core ponu richiede un monitoru di u core.
Ripresa
U recuperu da a sindrome di rialimentazione dipende da a gravità di a malnutrizione prima chì l'alimentu sia statu reintroduttu. L'alimentazione pò piglià finu à 10 ghjorni, cù un monitoru dopu.
Inoltre, a rialimentazione si face spessu à fiancu à altre condizioni gravi chì tipicamente richiedenu trattamentu simultaneu.
Prevenzione
A prevenzione hè critica per evità e complicazioni periculose per a vita di u sindrome di rialimentazione.
E cundizioni di salute sottostanti chì aumentanu u risicu di u sindromu di rialimentazione ùn sò micca sempre prevenibili. I prufessiunali sanitari ponu prevene complicazioni di u sindrome di rialimentazione da:
- identificà l'individui chì sò in periculu
- adattendu i prugrammi di rifornimentu in cunsequenza
- surviglianza di u trattamentu
Outlook
U sindrome di rialimentazione apparisce quandu l'alimentu hè introduttu troppu rapidamente dopu un periodu di malnutrizione. I cambiamenti in i livelli di elettroliti ponu causà cumplicazioni gravi, cumprese crisi, insufficienza cardiaca, è virgule. In certi casi, u sindrome di rialimentazione pò esse fatale.
E persone chì sò malnutrite sò in periculu. Certi cundizioni, cum'è l'anorexia nervosa o u disordine crònicu di l'usu di l'alcol, ponu aumentà u risicu.
E cumplicazioni di u sindrome di rifornimentu ponu esse prevenite da infusioni di elettroliti è da un regime di rifornimentu più lente. Quandu l'individui chì sò in periculu sò identificati prestu, i trattamenti sò prubabili di riesce.
A crescita di a cuscenza è l'usu di prugrammi di screening per identificà quelli à risicu di sviluppà a sindrome di rifornimentu sò i prossimi passi per migliorà a prospettiva.