Retinite pigmentosa: Cosa hè, Sintomi è Trattamentu

Cuntenutu
A retinite, chjamata dinò retinosi, abbraccia un inseme di malatie chì affettanu a retina, una regione impurtante di u fondu di l'ochju chì cuntene cellule incaricate di catturà l'imaghjini. Provoca sintomi cume a perdita graduale di a visione è a capacità di distingue i culori, è pò ancu purtà à a cecità.
A causa principale hè a retinite pigmentosa, una malattia degenerativa chì provoca una perdita graduale di visione, a maiò parte di u tempu, causata da una malattia genetica è ereditaria. Inoltre, altre cause possibili di retinite ponu include infezioni, cum'è citomegalovirus, herpes, morbillo, sifilide o funghi, traumi per l'ochji è l'azzione tossica di alcune droghe, cume a clorochina o a chlorpromazina, per esempiu.
Ancu s'ellu ùn ci hè nisuna cura, hè pussibule trattà sta malattia, chì dipende da a so causa è da a gravità di a ferita, è pò implicà prutezzione contr'à a radiazione solare è supplementazione di vitamina A è omega 3.

Cumu identificà
A retinite pigmentaria affetta a funzione di e cellule fotorecettore, chjamate coni è verghe, chì catturanu immagini in culore è in ambienti scuri.
Pò influenzà 1 o i dui ochji, è i sintomi principali chì ponu sorgere sò:
- Visione sfocata;
- Diminuzione o alterazione di a capacità visuale, in particulare in ambienti pocu illuminati;
- Cecità di notte;
- Perdita di visione periferica o alterazione di u campu visuale;
A perdita di a vista pò peghju à pocu à pocu, à un ritmu chì varieghja secondu a so causa, è pò ancu purtà à a cecità in l'ochju toccu, chjamata ancu amaurosi. Inoltre, a retinite pò accade à ogni età, da a nascita à l'età adulta, chì varieghja secondu a so causa.
Cumu cunfirmà
U test chì rileva a retinite hè quellu di u fondu di l'ochju, realizatu da l'oftalmologu, chì rileva alcuni pigmenti scuri in l'ochji, in forma di ragnu, ditti spiculi.
Inoltre, alcuni testi chì ponu aiutà in a diagnosi sò testi di visione, culori è campu visuale, esame tomograficu di l'ochji, elettroretinografia è retinografia, per esempiu.
Cause principali
A retinite pigmentaria hè causata principalmente da malatie ereditate, trasmesse da genitori à figlioli, è questa eredità genetica pò nasce in 3 manere:
- Dominante autosomale: induve solu un genitore deve trasmette per chì u zitellu sia affettatu;
- Autosomicu recessivu: in quale hè necessariu chì i dui parenti trasmettinu u genu per chì u zitellu sia affettatu;
- Ligatu à u cromusomu X: trasmessu da i geni materni, cù e donne chì portanu u genu affettu, ma trasmettendu a malatia, principalmente, à i zitelli masci.
Inoltre, sta malattia pò causà un sindrome, chì oltre à influenzà l'ochji, pò compromettere altri organi è funzioni di u corpu, cum'è u sindrome di Usher.

Altri tippi di retinite
A retinite pò ancu esse causata da un tipu d'infiammazione in a retina, cum'è infezioni, l'usu di medicazione è ancu colpi à l'ochji. Cum'è l'indebulimentu di a visione in questi casi hè stabile è controllabile cù u trattamentu, sta situazione hè chjamata pseudo-retinite pigmentaria.
Alcune di e cause principali sò:
- Infezzione da u virus Citomegalovirus, o CMV, chì infecta l'ochji di e persone cù qualchì indebulimentu di l'immunità, cum'è i malati di u SIDA, è u so trattamentu si face cù antivirali, cum'è Ganciclovir o Foscarnet, per esempiu;
- Altre infezioni da virus, cum'è in e forme gravi di herpes, morbillo, rubella è varicella, cum'è batteri Treponema pallidum, chì provoca sifilide, parassiti cume Toxoplasma gondii, chì provoca tossoplasmosi è funghi, cum'è Candida.
- Usu di droghe tossiche, cum'è Chloroquine, Chlorpromazine, Tamoxifen, Thioridazine è Indomethacin, per esempiu, chì sò rimedii chì generanu a necessità di un monitoru oftalmologicu durante u so usu;
- Colpi in l'ochji, per via di un traumu o di un accidente, chì pò cumprumette a funzione di a retina.
Sti tipi di retinite sò di solitu influenzati solu da un ochju.
Cumu hè fattu u trattamentu
A retinite ùn hà mancu cure, in ogni casu ci sò qualchi trattamenti, guidati da l'oftalmologu, chì ponu aiutà à cuntrullà è prevene a prugressione di a malatia, cum'è supplementazione di vitamina A, beta-carotene è omega-3.
Hè ancu impurtante avè una prutezzione contra l'esposizione à a luce di lunghezze d'onda corte, cù l'usu di vetru cù prutezzione UV-A è bloccanti B, per prevene l'accelerazione di a malatia.
Solu in casu di cause infettive, hè pussibule di aduprà droghe cum'è antibiotici è antivirali, per curà l'infezzione è diminuisce i danni à a retina.
Inoltre, in casu chì a perdita di visione sia dighjà accaduta, l'oftalmologu pò cunsiglià aiuti cum'è lenti d'ingrandimentu è arnesi urdinatori, chì ponu esse utili per migliurà a qualità di vita di queste persone.