Tumuri Stromali Gastrointestinali: Sintomi, Cause è Fattori di Risicu
Cuntenutu
I tumori stromali gastrointestinali (GIST) sò tumori, o gruppi di cellule invase, in u tractu gastrointestinale (GI). I sintomi di i tumori GIST includenu:
- sgabelli insanguinati
- dulore o disconfort in l'abdomen
- nausea è vomitu
- ostruzione intestinale
- una massa in l'addome chì si pò sente
- stanchezza o sintimentu assai stancu
- sintimu assai pienu dopu avè manghjatu piccule quantità
- dulore o difficultà à ingoiare
U trattu GI hè u sistema rispunsevule per digerisce è assorbe l'alimentu è i nutrienti. Include l'esofago, u stomacu, l'intestinu tenue è u colon.
I GIST cumincianu in cellule speciali chì facenu parte di u sistema nervosu autonomicu. Queste cellule sò situate in u muru di u tractu GI, è regulanu u muvimentu musculare per a digestione.
A maggior parte di i GIST si formanu in u stomacu. A volte si formanu in l'intestinu tenue, ma GIST chì si formanu in u colon, esofago è rettu sò assai menu cumuni. I GIST ponu esse maligni è cancerosi o benigni è micca cancerosi.
I sintomi
I sintomi dipendenu da a dimensione di u tumore è induve hè situatu. Per via di questu, spessu varienu in severità è da una persona à l'altra. I sintomi cum'è u dolore addominale, a nausea è a fatica si sovrapponenu à parechje altre condizioni è malatie.
Se sperimentate unu di questi o altri sintomi anormali, duvete parlà cù u vostru duttore. Aiuteranu à determinà a causa di i vostri sintomi.
Sì avete qualchì fattore di risicu per GIST o qualsiasi altra cundizione chì puderia causà questi sintomi, assicuratevi di menziunà quellu à u vostru duttore.
Cause
A causa esatta di GIST ùn hè micca cunnisciuta, ancu s'ellu pare esse una relazione cù una mutazione in l'espressione di a proteina KIT. U cancer si sviluppa quandu e cellule cumincianu à cresce fora di cuntrollu. Quandu e cellule continuanu à cresce incontrollabilmente, si accumulanu per formà una massa chjamata tumore.
I GIST cumincianu in u tractu GI è ponu cresce fora in strutture o organi vicini. Si sparghjenu spessu à u fegatu è à u peritoneu (u rivestimentu membranosu di a cavità addominale) ma raramente à i linfonodi vicini.
Fattori di risicu
Ci sò solu pochi fattori di risicu cunnisciuti per i GIST:
Età
L'età a più cumuna per sviluppà un GIST hè trà 50 è 80. Mentre i GIST ponu accade in ghjente menu di 40, sò estremamente rari.
Ghjeni
A maggior parte di i GIST accadenu à casu è ùn anu una causa chjara. Tuttavia, alcune persone nascenu cù una mutazione genetica chì pò purtà à GIST.
Alcuni di i geni è e condizioni associate à GIST includenu:
Neurofibromatosi 1: Stu disordine geneticu, chjamatu ancu a malattia di Von Recklinghausen (VRD), hè causatu da un difettu in u NF1 gene. A cundizione pò esse trasmessa da genitori à figlioli ma ùn hè micca sempre ereditata. E persone cun sta situazione sò in un risicu aumentatu di sviluppà tumori benigni in i nervi à una età temprana. Questi tumori ponu causà macchie scure nantu à a pelle è lentiggini in l'inguine o in ascelle. Sta cundizione aumenta ancu u risicu per sviluppà un GIST.
Sindrome di tumore stromale gastrointestinale familiare: Stu sindromu hè causatu u più spessu da un genu KIT anormale passatu da genitore à zitellu. Sta cundizione rara aumenta u risicu di GIST. Queste GIST ponu formà à una età più chjuca di a populazione generale. E persone cun sta situazione ponu avè più GIST durante a so vita.
Mutazioni in i geni succinate deidrogenase (SDH): E persone chì nascenu cun mutazioni in i geni SDHB è SDHC sò in un risicu aumentatu per sviluppà GIST. Anu ancu un risicu aumentatu per sviluppà un tipu di tumore nervu chjamatu paraganglioma.