Runner's High hè forte cum'è una droga alta
Cuntenutu
Ci hè un mutivu chì ci piace à ghjunghje l'altu di u corridore: L'euforia chì avete mentre batte u pavimentu ùn hè micca solu reale, hè bonu quant'è l'altu chì avete da una droga, secondu dui novi studii.
Questu hè grazia à dui tipi principali di receptori opioidi. U primu hè i receptori di ricumpensa mu-opioid (MOR), chì hè rispunsevule per a liberazione di a dopamina chimica chì induce u piacè in i roditori è in l'omu. I ricercatori di l'Università di Missouri Columbia anu guardatu u centru di ricumpensa in u cervellu di dui tipi di ratoni chì sò stati allevati per esse pigri è unu chì hè statu allevatu per bramà quella rota di corsa cum'è voi bramate a vostra classe di rotazione di u sabbatu matina.U gruppu attivu avia in realtà quattru volte più MOR in u so cervellu è, dopu avè paragunatu l'attivazione cerebrale di entrambi i gruppi di topi, i ricercatori anu trovu chì una grande sessione di cardio stimulava i MOR di listessa manera chì facenu droghe super dipendenti cum'è a cocaina. (Amparate nantu à u vostru Brain On: Long Runs.)
Cum'è i topi, certi umani anu più MOR chì altri, ciò chì spiega perchè alcuni di noi sò più propensi à amà una bona sessione di sudore (o perchè alcuni luttanu cù a dipendenza da droghe) -i nostri cervelli sò cablati per bramà di più a stimolazione, dice u autore principale di u studiu Greg Ruegsegger, candidatu à u dutturatu à l'Università di Missouri Columbia. Inoltre, sta ricerca pò ancu aiutà à recuperà i tossicodipendenti: Dapoi u cervellu risponde cusì forte à u diluviu di endorfine indotte da l'eserciziu, u travagliu fora pò esse in realtà un trattamentu efficace per i tossicodipendenti, i ricercatori ipotizzanu. Parlà di un altu più sanu!
Ùn hè micca tuttu ciò chì ci hè à un altu di un corridore però. In un altru novu studiu, i ricercatori di l'Università di Amburgo è di l'Università di Heidleberg in Germania anu trovu chì a corsa produce ancu una sostanza chimica chì stimula i vostri recettori cannabinoidi, chì, probabilmente avete induvinatu, sò quelli chì rispondenu à a marijuana. I ricercatori anu truvatu chì a corsa aumentava a tolleranza à u dulore di i topi mentre diminuia ancu a so ansietà - i stessi effetti secundari chì pudete uttene da una piccula Mary Jane. (U New Runner's High: Cumu Fumare Erbaccia Affetta a Vostra Corsa.)
Allora se l'eserciziu s'assumiglia assai di droghe à u vostru cervellu, pò esse cum'è periculosamente addictive?
Sicondu Ruegsegger, a risposta hè un sì rotundante. A dipendenza da l'eserciziu hè ancu listata in u DSM, l'enciclopedia medica ufficiale di i disordini psicologichi. Ma ci hè una linea fina trà esse un demoniu di fitness è un addictu à l'eserciziu veru. Sicondu a definizione ufficiale di addicenzi cumportamentali, a dipendenza da l'eserciziu hè carattarizata da a tolleranza (avete bisognu di aumentà e vostre miglia per sente u listessu ronzio), u ritruvamentu (vi scantate se duvete perdere un ghjornu in palestra), effetti di intenzione ( avete principiatu à annullà u brunch cù i vostri besties in modu chì pudete andà à a palestra), è a mancanza di cuntrollu (ùn pudete micca fà saltà spinning ancu s'è vo vulete). (Scuprite cume una donna hà superatu a so dipendenza da l'eserciziu.)
Dunque, per tutti i mezi, godite u vostru altu di u vostru corridore sano. Ma se cuminciate à mette a vostra vita in attesa solu per registrà qualchì chilometru in più è ghjunghje à u nuvulu nove, attenti chì u vostru cervellu ghjunghje à u territoriu di a dipendenza.